Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim

(+ živé foto) Infiniti odsouvá prodej nového sedanu Q50 na podzim, v Ženevě se však již ukázal s novým vznětovým čtyřválcem made in Daimler.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim

6.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Infiniti odsouvá prodej nového sedanu Q50 na podzim, v Ženevě se však již ukázal s novým vznětovým čtyřválcem made in Daimler.

Po dvou šestiválcových modelech určených převážně pro klientelu ve Spojených státech se nové Infiniti Q50 představuje v Ženevě rovněž s dieselovým čtyřválcem, primárně chystaným pro evropské zákazníky. Potenciální konkurent mnichovské trojky nahrazuje sedan G37 prodávaný výlučně se zážehovými jednotkami, tentokrát však podává pomocnou ruku další evropský rival.

Luxusní značka Infiniti podle očekávání profituje z uzavření partnerství mezi koncerny Daimler a Renault-Nissan tím, že může od nynějška používat dieselový čtyřválec Mercedesu o objemu 2 143 cm3, který byste našli pod kapotou tříd C a E. Japonci nedostali k dispozici jeho nejvýkonnější verzi 250 CDI s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní, nýbrž provedení 220 CDI s výkonem 170 koní při 3 000 až 4 200 ot./min a nejvyšším točivým momentem 400 Nm v rozmezí od 1 400 do 2 800 otáček.

Síla motoru se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální anebo sedmistupňovou automatickou převodovkou rovněž z produkce stuttgartské značky. V případě Q50 vybaveným spojkovým pedálem proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h „pod devět sekund“ a nejmenší sedan Infiniti se rozjede na maximálních 230 km/h. Spotřeba podle evropských tabulek vychází na 4,4 l/100 km, automobilka však upozorňuje, že jde prozatím jen o předběžné číslo.

Infiniti Q50 se začne v Evropě prodávat nejpozději na podzim, přičemž podle britského Autocaru můžou zdejší trhy počítat rovněž s hybridním modelem kombinujícím 3,5litrový šestiválec s elektromotorem o společném výkonu 364 koní a schopností zrychlit na stovku za „méně než 5,5 sekundy“, zbytek dat z homologace obou aut pak bude podle Infiniti k dispozici v létě. Ceny Japonci prozradí asi zřejmě až na frankfurtské výstavě IAA.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 1 - Infiniti Q50 zive 01Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 2 - Infiniti Q50 zive 02Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 3 - Infiniti Q50 zive 03Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 4 - Infiniti Q50 zive 04Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 5 - Infiniti Q50 zive 05Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 6 - Infiniti Q50 zive 06
Evropská verze 150 živě v Ženevě

Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 7 - Infiniti Q50 zeneva 2013 01Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 8 - Infiniti Q50 zeneva 2013 02Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 9 - Infiniti Q50 zeneva 2013 03Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 10 - Infiniti Q50 zeneva 2013 04Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 11 - Infiniti Q50 zeneva 2013 05Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 12 - Infiniti Q50 zeneva 2013 06Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 13 - Infiniti Q50 zeneva 2013 07Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 14 - Infiniti Q50 zeneva 2013 08Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 15 - Infiniti Q50 zeneva 2013 09Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 16 - Infiniti Q50 zeneva 2013 10Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 17 - Infiniti Q50 zeneva 2013 11Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 18 - Infiniti Q50 zeneva 2013 12Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim - 19 - Infiniti Q50 zeneva 2013 13
Infiniti slibuje spotřebu dieselu 4,4 litru na 100 kilometrů

Zdroje: Infiniti, Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.