Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: známe veškeré technické detaily, včetně pohonu 4x4
14.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka odhalila poslední tajemství. Máme tak údaje o spotřebě i hmotnostech a víme, proč nakonec nevznikne verze LWB.
Šestou generaci Maserati Quattroporte už jsme vám představovali několikrát, s některými detaily si ale automobilka dávala na čas. Po několika dalších dílčích upřesněních je pro vás shrnujeme v následujícím textu, jeden detail ale zatím přece jen znám být neměl. Týká se pohonu všech kol, který se pod kapotou italského sedanu objeví vůbec poprvé. Značka původně chtěla jeho detaily zachovat pod rouškou tajemství až do lednové premiéry na autosalonu v Detroitu. To se ovšem nepodařilo, ve spojení s dalšími novinkami nás tak vlastně za pár týdnů žádné překvapení čekat nebude.
Jak jsme již zjistili dříve, nové Quattroporte dorazí s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a 3,8litrovým osmiválcem, přičemž s oběma poháněnými nápravami bude spojen jen ten první. Jeho 416 koní a 554 Nm točivého momentu (dostupného již při 1 500 ot./min) přitom bude primárně mířit na zadní kola, v případě prokluzu či zhoršených silničních podmínek však na předek zamíří až 50 % síly motoru.
Po stránce jízdní dynamiky se tento systém promítne do lepšího zrychlení z klidu na stovku (4,9 s versus 5,1 s), v rámci nejvyšší rychlosti však Quattroporte s pohonem zadních kol nabídne lepší hodnotu (285 km/h versus 284 km/h). Oba vozy jsou však v tomto ohledu zastíněny osmiválcovou verzí, které akcelerace zabere pouze 4,7 sekundy, přičemž se rozjede až na 307 km/h.
S lepšími výkony přichází penalizace v podobě vyšší spotřeby, která u motoru V8 v průměru činí 11,9 l/100 km. Šestiválec ve spřažení s poháněnou zadní nápravou vykazuje 10,5 l/100 km, verze 4x4 je o desetinku litru žíznivější. Stejně tak je i nejtěžší. Zatímco totiž základ ukáže na vahách 1 860 kg, pohon všech kol přidává 70 kg. Je tak těžší než verze V8 s hmotností 1 900 kg.
Ve všech případech se jedná o hodnoty, které jsou nižší než u páté generace. A to navzdory nárůstu dimenzí. Na délku totiž Quattroporte měří 5 263 mm, šířka narostla na 1 948 mm. Nejpodstatnější je ovšem protažení rozvoru o 107 mm na 3 170 mm. Enormně se tak zvětšil prostor na zadních sedadlech, díky čemuž Maserati nakonec zamítlo výrobu prodlouženého modelu.
Souběžně s tím se zvětšil také zavazadlový prostor, do kterého nyní můžete naskládat 530 litrů zavazadel. Bohatší je také základní výbava, která nabídne rozměrný centrální displej s dotekovým ovládáním, kožené čalounění Poltrona Frau nebo tlačítko regulující škrticí klapku výfuku a upravující tak tón, který vychází z čtveřice koncovek.
Standardem jsou také 20palcová kola, s nimiž přicházejí pneumatiky o rozměru 245/40 vpředu a 285/35 vzadu. Dopřát si ovšem můžete i příplatkové jednadvacítky (s pneu 245/35 a 285/30) nebo zimní devatenáctky (pneu 245/45 a 275/40). Pro všechny modely jsou pak základem ocelové kotouče, které lze nahradit karbon-keramikou.
Prodej novinky by pak měl být zahájen již v únoru, přičemž osmiválcový model vás vyjde na přibližně 3 000 000 Kč, zatímco verze V6 s pohonem zadních kol bude zhruba o půl milionu korun levnější. Model 4x4 dorazí až poté a k mání bude jen ve vybraných lokalitách. Kde přesně, to zatím nevíme, ale sázíme na většinu evropských trhů včetně toho našeho.
Ač se to na první pohled nezdá, nové Maserati Quattroporte narostlo až na 5,3 metru. Ve srovnání s předchůdcem je však lehčí, úspornější i rychlejší
Zdroje: Maserati, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 13:33 - Arkis
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23