Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes oznámil drastické škrty, propustí lidi, dramaticky zredukuje nabídku motorů
7.10.2020 | Petr Prokopec
To není déja-vu, ale další přitvrzení v už nastoleném směřování. Přímo šéf vývoje hovoří o „velmi dramatických” redukcích na poli techniky, manuální převodovky přestane vyrábět úplně.
Během uplynulých měsíců jsme pravidelně informovali o potížích Mercedesu. Na německou automobilku ze skříně vypadla spousta dieselových kostlivců, za jejichž opětovné pohřbení platí miliardy. Současná situace na trhu to firmě též neulehčuje a k tomu masivně investuje do elektrifikace budoucích modelů. Ekonomická bilance mateřského Daimleru je tak nejhorší za poslední dekády a dále se zhoršuje, což si vyžaduje nové a nové škrty.
Německá automobilka tak už několikrát oznámila propouštění zaměstnanců, přičemž počet těch, kteří její řady opustí, postupně zvyšovala. Naposledy byla řeč o 15 tisících výpovědí, nicméně ani taková redukce pracovních stavů evidentně není dostačující. Šéf Mercedesu Ola Källenius tak nově oznámil, že v továrně v Untertürkheimu přijde do roku 2025 o práci dalších 4 000 lidí. A s 1 000 dělníků se asi bude muset rozloučit také továrna v Berlíně. Že to jen stěží bude konečné číslo, ale spíše další z řady takových kroků, po veškerém dosavadním vývoji jistě nelze vyloučit.
Redukovat se nicméně nebudou jen zaměstnanecké stavy, prořídnout má také nabídka. Šéf výzkumu a vývoje Marcus Schaeffer už potvrdil, že Mercedes zcela „eliminuje manuální převodovky”, přistoupí k „podstatné redukci používaných platforem” a „velmi dramaticky zredukuje nabídku spalovacích motorů”. Co zbude z třícípé hvězdy, jak ji známe dnes, je tedy otázkou.
Aby se jen nebořilo, Mercedes se totiž vedle elektromobilů a plug-in hybridů, které mu napomáhají s ponížením emisí, hodlá zaměřit také na modely s vyššími maržemi. To je pochopitelné, neboť pokud se jedna část automobilky bude věnovat obtížně ziskovým produktům, ta druhá musí vše vykompenzovat. Källenius nicméně doufá, že některým modelům se povede pokrýt obě oblasti - jinými slovy tedy mají dorazit i ziskové elektromobily.
První vlaštovkou by se měl stát Mercedes EQS, který se s největší pravděpodobností dočká i varianty s logem Maybachu. V tomto případě by záměry značky skutečně mohly klapnout, jakkoliv u chystaných modelů EQA a EQB již máme pochybnosti. Přeci jen se jedná o segmenty, které jsou již citlivější na cenu než u vlajkové lodi. Vlastně by nás tak vůbec nepřekvapilo, kdyby Mercedes jejich dostupnost omezil pokaždé, když by dosáhl kýžených emisních limitů.
Källenius navzdory zmíněnému dodává, že spalovací nemíří motory do důchodu. Automobilka s nimi počítá i po roce 2030, jakkoliv naznačuje, že v příští dekádě by již elektrické ústrojí mělo hrát prim, zatímco z benzinových a dieselových agregátů se stanou druhé a třetí housle. A to přesto, že již nepůjde o ryze spalovací jednotky, ale spíše o hybridizované, které budou taktéž na elektrický pohon ve větší či menší míře spoléhat.
Mercedes ukázal kamuflované prototypy svých dalších elektrických modelů. Právě kvůli nákladům spojeným s jejich vývojem a výrobou musí zredukovat náklady na jiných frontách, od zaměstnanců až po techniku. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Mercedes-Benz, Jalopnik
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 2 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva