Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší

(doplněno) Britské kupé je první z 15 slíbených novinek. Do vínku dostane kurážnější vzhled, za nímž stojí hlavně diodová světla, či zhruba 700 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší

9.9.2016 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Britské kupé je první z 15 slíbených novinek. Do vínku dostane kurážnější vzhled, za nímž stojí hlavně diodová světla, či zhruba 700 koní.

Doplněno 10.9.: Přidali jsme ještě jednu fotografii trochu jinak maskovaného prototypu nového McLarenu, pořízenou znovu včera poblíž britského Petersfieldu, v provozu a opět ve dne. Z takového výskytu za bílého dne v provozu na různých částech Evropy je zřejmé, že jde o součást snahy o zviditelnění vozu před jeho premiérou tak, jak ji včera popisoval šéfdesignér této značky.


Pokud jste si dnes pozorně přečetli článek, jenž se týkal špionážních fotek chystaných vozů, pak možná nyní zalapáte po dechu. Na sérii snímků je totiž zachycen projekt McLarenu s kódovým označením P14. Tedy nástupce stávajícího kupé 650 a z něj odvozených derivátů, který by měl dorazit do prodeje v roce 2018. K jeho nafocení přitom možná nemělo dojít, ale přesto se tak stalo, a to ve Španělsku, o němž mluvil šéfdesignér značky Frank Stephenson.

Ve světle informací zmiňovaného článku je samozřejmě otázkou, zda si McLaren nepřál, aby tyto fotky nyní kolovaly světem, na každý pád ale kolují. Jejich pozadí nás ale ve výsledku zase tak moc zajímat nemusí, podstatné je, co na snímcích vidíme - a sice mnohem agresivnější tvary, než jakými se chlubí stávající modely řady Super Series.

Tento krok má své opodstatnění, McLaren totiž hodlá mezi vozy uprostřed nabídky a základem (tedy linií Sport Series) vytvořit větší propast. Ta přitom nebude jen designová, ale taktéž výkonová. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec sice bude zachován ve všech případech, u nástupce McLarenu 650S ovšem jeho výkon má narůst na přibližně 700 koní. Různé edice pak zajdou ještě dále.

Zpět však k designu, který v rámci světlometů staví vpředu i vzadu hlavně na diodách. A nejspíše dokonce organických, neboť na obou koncích vozu vidíme opravdu úzké lampy. To samozřejmě umožnilo Stephensonovi a jeho týmu, aby si více pohráli s partiemi okolo nich. Zajímavě tvarované jsou také boky, ve finále musíme zmínit ještě enormní, automaticky výsuvné zadní křídlo.

Uvnitř nás má čekat zlepšení ergonomie, vyšší kvalita materiálů a zejména důraz kladený na konektivitu, jako je tomu ostatně aktuálně u všech automobilek. Samotnou architekturu palubní desky pak sice nevidíme, výrazný odklon v souladu se zachováním karbonového monokoku MonoCell ovšem čekat nelze. Stejně tak se nezmění ani dvoumístná koncepce.

Závěrem jen dodáme, že projekt P14 je vůbec prvním z patnácti nových vozů, které McLaren hodlá představit mezi letoškem a rokem 2022. Nuda tedy s britskou značkou, která do vývoje svého portfolia investovala 35 miliard korun, rozhodně nebude. Startovat se přitom bude v Ženevě příštího roku, kde se má nástupce 650S ukázat v produkčním hávu.


Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší - 1 - McLaren P14 Project prvni spy foto dalsi 01
Novější fotka z Velké Británie dosvědčuje, že přistižení chystané novinky McLarenu nebylo náhodné

Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší - 2 - McLaren P14 Project prvni spy foto 01Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší - 3 - McLaren P14 Project prvni spy foto 02Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší - 4 - McLaren P14 Project prvni spy foto 03Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší - 5 - McLaren P14 Project prvni spy foto 04Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší - 6 - McLaren P14 Project prvni spy foto 05
Nástupce McLarenu 650S bude agresivnější na pohled i v rámci jízdní dynamiky. Pod kapotou totiž nabídne okolo 700 koní

Foto: GT Spirit, f1_rosso2007@Instagram

Petr Prokopec

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.