Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší
9.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Britské kupé je první z 15 slíbených novinek. Do vínku dostane kurážnější vzhled, za nímž stojí hlavně diodová světla, či zhruba 700 koní.
Doplněno 10.9.: Přidali jsme ještě jednu fotografii trochu jinak maskovaného prototypu nového McLarenu, pořízenou znovu včera poblíž britského Petersfieldu, v provozu a opět ve dne. Z takového výskytu za bílého dne v provozu na různých částech Evropy je zřejmé, že jde o součást snahy o zviditelnění vozu před jeho premiérou tak, jak ji včera popisoval šéfdesignér této značky.
Pokud jste si dnes pozorně přečetli článek, jenž se týkal špionážních fotek chystaných vozů, pak možná nyní zalapáte po dechu. Na sérii snímků je totiž zachycen projekt McLarenu s kódovým označením P14. Tedy nástupce stávajícího kupé 650 a z něj odvozených derivátů, který by měl dorazit do prodeje v roce 2018. K jeho nafocení přitom možná nemělo dojít, ale přesto se tak stalo, a to ve Španělsku, o němž mluvil šéfdesignér značky Frank Stephenson.
Ve světle informací zmiňovaného článku je samozřejmě otázkou, zda si McLaren nepřál, aby tyto fotky nyní kolovaly světem, na každý pád ale kolují. Jejich pozadí nás ale ve výsledku zase tak moc zajímat nemusí, podstatné je, co na snímcích vidíme - a sice mnohem agresivnější tvary, než jakými se chlubí stávající modely řady Super Series.
Tento krok má své opodstatnění, McLaren totiž hodlá mezi vozy uprostřed nabídky a základem (tedy linií Sport Series) vytvořit větší propast. Ta přitom nebude jen designová, ale taktéž výkonová. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec sice bude zachován ve všech případech, u nástupce McLarenu 650S ovšem jeho výkon má narůst na přibližně 700 koní. Různé edice pak zajdou ještě dále.
Zpět však k designu, který v rámci světlometů staví vpředu i vzadu hlavně na diodách. A nejspíše dokonce organických, neboť na obou koncích vozu vidíme opravdu úzké lampy. To samozřejmě umožnilo Stephensonovi a jeho týmu, aby si více pohráli s partiemi okolo nich. Zajímavě tvarované jsou také boky, ve finále musíme zmínit ještě enormní, automaticky výsuvné zadní křídlo.
Uvnitř nás má čekat zlepšení ergonomie, vyšší kvalita materiálů a zejména důraz kladený na konektivitu, jako je tomu ostatně aktuálně u všech automobilek. Samotnou architekturu palubní desky pak sice nevidíme, výrazný odklon v souladu se zachováním karbonového monokoku MonoCell ovšem čekat nelze. Stejně tak se nezmění ani dvoumístná koncepce.
Závěrem jen dodáme, že projekt P14 je vůbec prvním z patnácti nových vozů, které McLaren hodlá představit mezi letoškem a rokem 2022. Nuda tedy s britskou značkou, která do vývoje svého portfolia investovala 35 miliard korun, rozhodně nebude. Startovat se přitom bude v Ženevě příštího roku, kde se má nástupce 650S ukázat v produkčním hávu.
Novější fotka z Velké Británie dosvědčuje, že přistižení chystané novinky McLarenu nebylo náhodné
Nástupce McLarenu 650S bude agresivnější na pohled i v rámci jízdní dynamiky. Pod kapotou totiž nabídne okolo 700 koní
Foto: GT Spirit, f1_rosso2007@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva