Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy v novém zná své ceny, základ stojí pouhých 199 tisíc
19.2.2021 | Petr Miler
Už se chvíli vyrábí a o jeho cenách byla v neoficiální rovině též řeč, teprve dnes byl ale odhalen jeho kompletní ceník. Nezajímavý věru není, inovovaná Lada Largus je k mání za hubičku.
Synonymem velkého kombíku za co nejméně peněz byla v Evropě po léta Dacia Logan MCV. Opravdu velký, až sedmimístný vůz na pomezí kombíku a MPV nabízel spoustu prostoru za málo, loni ale skončil bez nástupce. Nový Logan sice existuje a už si jej můžete koupit i u nás, jenže je to jen sedan, kombík už dorazit nemá. Některé špionážní fotky naznačují opak, podle nás jde ale pokaždé o nový Renault Express s rumunským logem, což je spíše auto na pomezí dodávky a MPV, dnes pozoruhodně oblíbená alternativa.
Vypadalo to tedy, že s nejlevnějším velkým kombíkem starého kontinentu je nadobro konec, on ale v prodeji zůstane. Jen nebude mít logo Dacie, třebaže to Dacia fakticky bude. Auto zůstane v prodeji jako rozsáhle modernizovaná Lada Largus, která není ničím jiným než přeznačkovaným Loganem MCV a přednedávnem se začala vyrábět. Naznačovali jsme i její ceny, pokaždé ale šlo o neoficiální a kusé informace, teď už víme konečně vše přímo od automobilky.
Pokud si o tomto autě čtete poprvé, připomeňme, že Largus není obdobou druhé generace Loganu MCV, ale té první. Zájemcům o maximum prostoru za minimum peněz to ale vadit nemusí, neboť tento vůz je extrémem svého druhu. Oproti sedanu se u něj rozvor prodloužil o 275 milimetrů na 2 905 mm, což je více než třeba u Škody Kodiaq, největšího českého MPV pro sedm. Také první Logan MCV zvládl převézt až sedm lidí a při sklopených sedadlech pobrat neskutečných 2 350 litrů zavazadel.
Tyto specifikace zůstávají u Largusu 2021 v platnosti, modifikován byl hlavně vzhled. Vůz se dočkal nových světlometů, nárazníku, mřížky chladiče i jiné kapoty a dokonce odlišných blatníků. Výsledek je citelně odlišný a člověku nemůže uniknout stylizace podle písmene „X“ vlastní všem moderním Ladám. V interiéru byly klíčové prvky jako volant, přístrojový panel, loketní opěrky i sedadla převzaty z Lady X-Ray, takže modernizace je to poměrně rozsáhlá.
Auto dneškem vstupuje do prodeje, a tak si konečně můžeme říci, na kolik přijde. Lada v posledních měsících neriskuje přízeň svých cenově senzitivních kupců, a tak novinky hrne na trh obvykle ještě levněji než dříve. Largus 2021 není výjimkou, neboť v osobní verzi (k mání jsou i užitkové, ty jsou ještě levnější) začíná na 690 900 rublech, to je pouhých 199 tisíc Kč. V takovém případě dostanete pětimístnou verzi s výbavou Classic a motorem 1,6 o výkonu 90 koní, který na přední kola míří přes 5stupňový manuál. Akcelerace na stovku za 14 sekund a maximálka 160 km/h vážně neuchvátí, o tom ale tohle auto vážně není.
Výbava je skutečně základní, spravit to musí jeden airbag a dálkový centrál, ale cena odpovídá. Výše lze vyrazit s výbavou Comfort od 790 900 rublů (228 tisíc Kč), se kterou už půjde bez problémů žít - má posilovač řízení, elektrická okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla klimatizaci, audiosystém, tempomat, více airbagů, isofixy, ABS, skutečně kde co. K té pak můžete za 20 tisíc rublů přidat výkonnější motor 1,6 se 106 koňmi, za 27 tisíc sedm sedadel nebo zamířit až k výbavě Luxe s tímtéž (tedy silnějším motorem a 7 sedadly), která už má i věci jako parkovací senzory a kameru nebo navigaci, skutečně vše. Za 911 900 rublů, asi 263 tisíc Kč, pořád kouzelná nabídka.
Ještě výše lze jít s verzí Cross, která přidá více stylu a praktičnosti pro cestování mimo silnice a ve verzi Prestige ještě pár výbavových drobností navíc (ceník je zatím nejmenuje). I tak se vůz vejde do 1 milionu rublů a přijde na 981 900 RUB, tedy 283 tisíc Kč. O nejlevnější kombík tedy Evropa zjevně nepřichází, spíše nabízí ještě více za ještě méně. Do ČR si jej ale budete muset nechat individuálně dovézt, tady se za Ladami oficiálně zavřela voda.








Faceliftovaný Largus 2021 už si je nejen možné prohlédnout do detailu, ale také jej koupit. Ceny jsou vzhledem k jeho schopnostem vážně lidové. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
před 10 hodinamiNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
dnesNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre GoPro Grand Prix of Aragon 11:55
- Další vítězství Michaela Dunlopa včera 17:46
- Twiny vyhrál Michael Dunlop, 18. Dokoupil 3.6.2025
- Vítězem Stocků Harrison 3.6.2025
- MotoGP míří do Aragonu 3.6.2025
Nejčtenější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
5.5.2025Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
6.5.2025Ceny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí, až o pětinu za rok
6.5.2025Zisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
6.5.2025Nový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
6.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva