Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu

Dnes si opravdu není třeba příliš domýšlet, jak bude další rumunská novinka vypadat - známe její základ, viděli jsme špionážní fotky i patentové obrázky. Ilustrace pravděpodobného vzhledu hotového auta tak jen dokončují mozaiku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu

31.8.2020 | Petr Prokopec

Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu

/

Foto: Autoweek.nl

Dnes si opravdu není třeba příliš domýšlet, jak bude další rumunská novinka vypadat - známe její základ, viděli jsme špionážní fotky i patentové obrázky. Ilustrace pravděpodobného vzhledu hotového auta tak jen dokončují mozaiku.

Chystaná Dacii Spring se již minulý měsíc ukázala při testech v Rumunsku a i přes kamufláž jasně naznačila, jak bude vypadat. Maskování halilo jen části přídě a zádě právě tyto partie mají být jediným podstatným vizuálním rozdílem oproti Renaultu City K-ZE, z něj novinka vzejde.

Krom špionážních fotek to potvrdily patentové obrázky samotné automobilky, které finální podobě ještě více přibližují ilustrace kolegů z Auto Weeku. I podle těch se vepředu změní hlavně maska a logo, samotné světlomety ale již odpovídají příbuznému, který se od roku 2018 vyrábí a prodává v Číně. Vzadu se již Dacia od originálu liší o trochu více, krom emblému totiž dorazila nová grafika koncových lamp i jiné zpracování spodní části. Řekli bychom, že na Dacii tohle auto nevypadá špatně, ale názor si udělejte sami.

Produkční verze Dacie Spring by měla být odhalena ještě letos, do prodeje pak zamíří jako nejlevnější elektromobil Evropy v roce příštím. Automobilka dosud potvrdila pouze to, že vůz bude měřit 3,75 metru na délku a nabídne dojezd 200 kilometrů dle cyklu WLTP. Zda za tím nicméně budou stát baterie o kapacitě 26,8 kWh a elektromotor naladěný na 44 koní a 125 Nm točivého momentu, jenž používá čínský originál, zatím nebylo potvrzeno.

Spekuluje se o tom, že Spring bude k mání hned s několika pakety baterií, ruku do ohně bychom za to ale nedali. Ostatně Renault City K-ZE má již celou řadu prakticky identických příbuzných, u nichž na změnu hnacího ústrojí nedošlo. Stejné akumulátory, které lze při rychlodobíjení dobít na 80 procent za 50 minut, tak používá i Venucia e30, Dongfeng Aeolus EX1, Dongfeng Fengxing T1 a Dongfeng Fengguang E1.

Právě toto rozvětvení a tedy rozmělnění nákladů umožnilo Renaultu a jeho čínským partnerům, aby se s cenou dostali opravdu nízko. City K-ZE totiž po zohlednění dotací startuje ve své domovině jen na 61 800 yuanech (cca 198 tisíc Kč). Verze od Dacie pak sice bude stoprocentně k mání za citelně vyšší sumu, nicméně ta by neměla přesáhnout 400 tisíc korun. I proto, aby byl zachován velký rozdíl vůči Škodě Citigo-e iV a šlo o nejlevnější elektromobil Evropy, jak Dacia zamýšlí.


Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu - 1 - Dacia Spring ilustrace AW 01Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu - 2 - Dacia Spring ilustrace AW 02
Nové ilustrace Auto Weeku ukazují, jak bude skoro jistě vypadat produkční Dacia Spring. Ilustrace: Autoweek.nl

Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu - 3 - Dacia Spring 2020 patentove obrazky 01Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu - 4 - Dacia Spring 2020 patentove obrazky 02Nejnovější Dacia ukázala svou očekávanou podobu, bude opět nejlevnější svého druhu - 5 - Dacia Spring 2020 patentove obrazky 03
Vzhled vozu byl ostatně více než naznačen už dříve, jako například těmito patentovými obrázky. Ilustrace: Autoweek.nl

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše