Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut končí bez nástupce, výrobce už zjevně omrzela trápení s ním
27.4.2023 | Petr Prokopec
Doba by podobným vozům měla přát, ale realita je jiná. Jednak jsou tu vleklé problémy samotného Boltu, které automobilku stály už desítky miliard. A pak je tu pojetí politických tlaků, které v případě elektrického pohonu značně protežuje auta velká a těžká, ne malá a lehká.
Chevrolet Bolt vám jistě představovat nemusíme, zejména v roce 2021 jsme se tomuto problémovému elektromobilu věnovali dosyta. Potíže s ním postupně eskalovaly až do té míry, že byl překřtěn na vůbec největší průšvih moderních aut. Důvodem byly a jsou jeho baterie od firmy LG Chem, jenž vedly k mnoha požárům. Koncern General Motors se vše nejprve pokusil vyřešit softwarově, než kapituloval a oznámil, že u veškeré produkce dojde na výměnu akumulátorů. I přesto, že se jednalo o stále relativně malý počet 142 tisíc aut, náklady na svolávací akci se vyšplhaly na 1,8 miliardy dolarů (cca 38,27 mld. Kč).
Jelikož se GM obával nových stížností, nedošlo pouze na svolávací akci, ale také na pozastavení výroby. Montážní linky se znovu rozjely až 4. dubna 2022, tedy po téměř osmi měsících. Pro Chevrolet šlo o velkou ránu, neboť automobilka na počátku roku 2021 představila novou variantu Bolt EUV. Její první exempláře přitom k dealerům začaly najíždět v srpnu, tedy prakticky ve stejný moment, kdy byla oznámena ona svolávací akce. K zákazníkům se tak už nedostaly.
Jakmile nicméně Chevrolet znovu rozjel prodej, vystrašil tím i Teslu. S oběma verzemi svého problémového elektromobilu totiž spojil velmi příznivé ceny, které byly výrazně nižší než u Modelu 3 a Y. Značce se díky tomu loni povedlo prodat 38 120 aut, což ve srovnání s předchozím obdobím představuje 72procentní nárůst. Bolt se díky tomu stal stěžejním elektromobilem celého koncernu, neboť na kontě měl 90 procent veškerých prodejů elektrických aut od GM.
Ani tento úspěch ale zjevně nezastínil veškeré potíže a fakt, že na malých elektrických vozech je těžké něco vydělat. Chevrolet tak aktuálně oznámil, že trápení se s Boltem ukončí a model letos ve výrobě skončí. Automobilka jej hodlá nahradit celou plejádou nových bateriových aut, která budou postavená na platformě Ultium. I na té sice pracovalo LG Chem, nicméně ve srovnání s problémovými akumulátory má jít o značný pokrok, ať již jde o hmotnost, hustotu, kapacitu či výrobní náklady. Žádného jakkoli přímého nástupce ale Bolt nedostane - nahradit jej mají vozy jako Equinox EV, Blazer EV či Silverado EV, tedy mnohem větší a dražší modely.
Je paradoxem, že než se Bolt rozloučí, měl by se postarat o rekordní registrace. Automobilka totiž předpokládá, že letos by měla prodat přes 70 tisíc exemplářů. Když si nicméně uvědomíme, že Bolt startuje na 26 500 USD (asi 563 tisíc Kč) a Bolt EUV na 27 800 USD (cca 591 tisíc Kč), přičemž v obou případech lze uplatit plný federální kredit, tedy 7 500 USD (asi 160 tisíc Kč), pak tento výhled není nereálný. Jde totiž o vůbec nejlevnější elektromobil v celých Státech, nic z toho ale nedokáže přebít rozčarování GM z dosavadních problémů s ním.






Bolt je na trhu od roku 2016, provedení EUV dorazilo s pětiletým zpožděním. Letos nicméně tyto levné elektromobily končí, přičemž nahrazeny nebudou přímo ničím - zaskočí za ně mnohem větší a dražší vozy. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 10 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zákazníci Tesly zuří, firma jim nově začala dodávat auta s téměř vybitými bateriemi
před 2 hodinami59metrovou luxusní superjachtu už 7 let nikdo nechce, svůj osud zkouší zlomit slevou 118 milionů Kč
před 4 hodinamiV zemi zaslíbené elektromobilům se lidé stále více vrací k ojetým dieselům, je to smutný obraz doby
před 5 hodinamiStellantis už připouští, že na nová auta lidé nebudou mít, otevírá si zadní vrátka k jinému řešení
před 7 hodinamiElektromobily trápí další přehlížený problém, „upíří vysávání” dramaticky devastuje jejich efektivitu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva