Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci chtěli zachránit autosalon riskantním krokem, město jim ale vrazilo nůž do zad
3.2.2021 | Petr Prokopec
Autosalony byly druhem na vymření už před koronavirem, natož pak nyní. Organizátoři se přesto pokusili zachránit slavné IAA jeho přesunem do města aut, to jim ale vráží nůž do zad.
Kdy svět poté zase zpátky do původních kolejí? To je otázka, které dnes trápí hezkou řádku lidí. Jasná odpověď na ni ale neexistuje, pokud se tedy nesmíříte s konstatováním „nikdy” a doufáním, že s takovým očekáváním může být jen lépe. Takto ale neuvažují Němci, kteří předpokládají, že ve druhé půli letošního roku by již restrikce nemusely být součástí jejich každodenních životů. A proto stále zůstává v platnosti plán na uspořádání „frankfurtského“ autosalonu od 7. září 2021.
Proč ony uvozovky v minulé větě? Důvod je prostý, veletrh se sice od počátku jmenuje IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), označení ale získal spíše díky svému hostitelskému městu, Frankfurtu nad Mohanem. Nicméně v roce 2019 se v tomto městě konal naposledy, neboť jeho návštěvnost začala razantně klesat. Organizátoři tedy zkouší IAA zachránit riskantním krokem - přesunem do s IAA historicky nespojeného Mnichova, který je mnohem více automobilovým městem. A pokud by se jej skutečně podařilo uspořádat, pak by mu mohlo prospět, že půjde o jednu z prvních tak velkých akcí tohoto ražení po příchodu koronaviru. Jenže dopadnout to může úplně jinak.
Jakkoli Mnichov měl být IAA nakloněn více, ukázalo se, že přesně ve dnech, kdy se má bude konat letošní ročník, bude stejné město hostit také Mobilní kongres. Tedy v podstatě anti-automobilovou akci, která se soustředí zejména na to, jak svět zbavit čtyřkolových dopravních prostředků. Německá metropole navíc tuto akci finančně podpořila částkou v přepočtu přes 10 milionů Kč, takže nelze říci, že by se konala bez jejího vědomí či dokonce proti její vůli. Je to přesně naopak, Němci hovoří o vraženém noži do zad.
Možný konflikt může být posledním hřebíčkem do rakve autosalonů. Jakkoliv organizátorům může hrát do karet fakt, že po více než roční absenci budou fanoušci natěšeni pomalu na jakoukoliv akci, skutečnost, že je současně budou bombardovat billboardy snažící se dehonestovat automobily, již tak pozitivní není. Navíc je otázkou, zda bude nač koukat, neboť zatímco BMW, Ford, Hyundai, Daimler či VW Group s účastí počítají, japonští výrobci ji zatím nepotvrdili, tak jako celý koncern Stellantis.
Ve finále pak nesmíme zapomínat, že tu stále máme tak trochu sazku na divokou kartu. Nikde totiž není psáno, že koronavirus do konce letních prázdnin skutečně zmizí. Navíc právě hromadné akce tohoto typu budou těmi posledními, které dostanou zelenou. A kromě toho, i kdyby na otevření došlo, řada automobilek jednoduše si již nebude moci dovolit investovat do své účasti. Letos se tedy rozhodně bude lámat chleba.
Autosalon ve Frankfurtu má velkou tradici, takhle to na něm vypadalo na stánku Škody v roce 2011. Letos se ale IAA na tomto místě konat nebude. Otázkou ovšem je, zda se uskuteční náhrada v Mnichově a pokud ano, zda náhodou ta nebude za IAA poslední tečkou. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 9 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
před 11 hodinami - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva