Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci srovnali Škodu Octavia Combi s jejím úhlavním soupeřem, tradiční zbraně už nezabírají
27.11.2020 | Petr Prokopec
Němci snad ani nemohli tušit, na jak horkou půdu se z našeho pohledu pouští. Novou generaci Octavie Combi postavili proti Hyundai i30 Kombi.
Na počátku letošního roku došlo na facelift úhlavního soupeře Škody Octavia v České republice. Tehdy bylo odhaleno inovované Hyundai i30, nejprve však jen objevilo jen jako hatchback a liftback, v průběhu léta nicméně došlo také na kombík. I ten dostal hlavně novou masku chladiče či přepracované světlomety, zatímco dovnitř zamířila poslední generace multimédií, digitální přístrojový štít či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Kromě toho Korejci přidali také na bezpečnostní výbavě, stejně jako se novinek dočkal motorový prostor.
Jelikož samotná Škoda Octavia dorazila jen o chvíli dříve ve zcela novém hávu, nastala ideální příležitost ke srovnávacímu testu. Hozené rukavice se chopil německý Auto Bild, který se zaměřil právě na kombíky. V souvislosti s tím tedy pochopitelně sáhl po dieselových verzích, které budou mezi privátními majiteli nejrozšířenější. Korejec dorazil s jedna-šestkou, zatímco u Škody je možné počítat s dvoulitrem. Díky tomu má Octavia papírovou převahu již na úvod, neboť disponuje 150 koňmi a 360 Nm, zatímco i30 kontruje „pouze“ se 136 koňmi a 280 Nm.
Němci konstatují, že u korejské jednoty se již začíná projevovat stáří, přičemž problémy má hlavně za studena nebo pod plným plynem. Ve srovnání s tím je Octavia jemnější a po zvukové stránce rovněž příjemnější. Jelikož navíc dostala do vínku i adaptivní tlumiče, bude vám jízda v ní ve srovnání s korejskou konkurencí připadat jako v bavlnce. Zároveň se nicméně budete muset vyrovnat s tradičními neduhy automatické převodovky DSG, která často řadí nevypočitatelně a se zpožděním, zatímco na korejský šestistupňový manuál prší slova chvály.
Zatímco pod kapotou jsou značné rozdíly, na druhém konci vozů, tedy v zavazadelníku, tomu tak již není. Octavia pobere 640 až 1 700 litrů, i30 pak 602 až 1 650 litrů. Stěžovat si tedy nebudete v jediném případě, přičemž český vůz přihazuje do placu polohovatelnou podlahu, zatímco na straně korejské je větší středový tunel pro lyže. Jakmile však usednete na kterékoliv ze sedadel, již budete favorizovat spíše Škodu. Ta nabízí více místa v podélném i příčném směru a zároveň cestující obklopuje kvalitnějšími materiály.
V tomto ohledu Korejci učinili v rámci faceliftu posun vpřed, nicméně architektura kabiny zkrátka již vykazuje své několikaleté kořeny. To ale ve výsledku lze brát v dobrém i špatném smyslu, neboť multimédia koncernu VW Group jsou aktuálně již poměrně komplikovaná a většina lidí u nich bude potřebovat návod. Ovládání Hyundai je mnohem intuitivnější, přičemž velikostí středové obrazovky může korejská automobilka tu českou snadno dorovnat.
Přistoupit můžeme k závěrečnému zúčtování, ve kterém tradiční zbraně Škodě příliš nepomohly. Spoustou místa v zavazadelníku i kopicí praktičnosti disponují oba vozy a i když je Škoda o něco přívětivější k posádce, jen díky tomu by nevyhrála. Další tradiční zbraň, tedy relativně nízká cena, je dokonce Octavii cizí zcela - Němci testovaný kombík vyšel na 38 365 Eur (přes 1 milion Kč), což je výrazně více oproti Hyundai, které stálo 31 817 Eur (asi 830 tisíc Kč). Přesto Octavie vyhrála, třebaže o málo - z 800 možných bodů jich v tomto srovnání získala 562, zatímco na kontě i30 jich skončilo 551. I to ale nakonec ukazuje, že nejoblíbenější škodovka dávno už není jen spousta prostoru, solidní cena a dál nic. Také s výrazně vyšší cenou si konkurenci umí přijít na kobylku kvalitou jízdy či zpracování.






Škoda Octavia Combi je lídrem ve svém segmentu, a to i když ji hodně ubližuje sebevědomá cena. Foto: Škoda Auto
Hyundai i30 Kombi je po faceliftu mnohem vyrovnanější soupeř. Nicméně jeho 1,6litrový turbodiesel již má své nejlepší dny za sebou. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva