Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Note 2013 pro EU oficiálně představen, konkurovat chce Fiestě a Polu
18.2.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
(+ video) Japonské mini se pokusilo přiblížit tradičnějším koncepcím, aby konkurovalo tradičním hvězdám segmentu. Fakticky se ale moc nezměnilo.
Někdy na počátku nového milénia se Nissan rozhodl, že tradiční karosářské styly jako třeba hatchback nejsou pro jeho evropskou nabídku to pravé. Důvodem bylo asi to, že tehdejší prodeje klasicky střižené Almery nebyly zrovna oslnivé, jenže zrovna v typu karoserie problém nebyl. Přesto od roku 2006 nabízel a dále nabízí v kompaktní třídě pouze SUV Qashqai a kříženci různých v dalších segmentech na sebe nenechali dlouho čekat. Jenže v dalších případech to takový úspěch jako u Qashqaie nebyl, a proto se Nissan zase začal vracet k tradičnějšímu pojetí karoserií.
Důkazem přitom má být poprvé loni v Japonsku představený nový Nissan Note. U něj výrobce prohlašuje, že je tradičnějším mini, které chce více konkurovat Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo, než aby nadále zatápěl Hondě Jazz v či jiným malým poloMPV. Jenže realita se až tak jiná nezdá. Vůz nadále slibuje nadstandardní vnitřní prostor a zvýšenou pozicí za volantem a na identickém rozvoru 2 600 mm (navzdory údajné změně platformy) staví karoserií podobných rozměrů. Nový Note je jen o málo nižší (1 525 nebo 1 535 mm versus 1 550 mm) a delší (4 100 mm versus 4 083 mm), k tomu nepatrně širší (1 695 mm versus 1 691 mm). Základní objem zavazadlového prostoru pak narostl z 280 na 300 litrů. Jinými slovy - tohle na klasické mini nevypadá.
Změny ale lze očekávat pod přední kapotou. Při svém podzimním vstupu na trh (což znamená přesně rok po uvedení japonské verze) totiž Nissan Note nabídne tři maloobjemové agregáty, kdy základem je tříválec 1,2 o výkonu 80 koní a průměrné spotřebě 4,7 l/100 km. Sáhnout můžete také po přeplňované variantě DIG-S, která produkuje 98 koní. Vybavena je elektronickou spojkou, která dokáže odpojit kompresor v nižších rychlostech, spotřeba tak má činit pouhých 4,3 l/100 km.
Této hodnoty Note dosahuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která je k dispozici také pro základní pohonnou jednotku i turbodiesel 1,5 dCi. Jeho spotřeba přitom má činit 3,6 l/100 km, údaje o výkonu a jízdní dynamice však prý Nissan zveřejní až blíže k datu zahájení prodeje. Aktuálně tak jen prozrazuje, že pro všechny tři motorizace bude kromě manuálu k dispozici i převodovka CVT. Ta však konkrétně v případě agregátu 1,2 DIG-S zhoršuje spotřebu na 5,1 l/100 km.
V rámci výbav pak budou na výběr tři tradiční úrovně - Visia, Acenta a Tekna - přičemž všechny nabídnou již ve standardu systém start/stop, šest airbagů a tempomat. V případě verze Tekna pak můžete v základu počítat i s paketem bezpečnostních technologií Safety Shield, za kterým se skrývá monitorování slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu. Nechybí ani systém Moving Object detection, který sleduje prostor za vozem.
Základem této bezpečnostní techniky je přitom kamera a nikoliv radar, čehož Nissan využívá také v rámci systému Around View Monitor převzatého z modelu Qashqai. Představit si pod tím můžete sadu čtyř kamer, které na středový 5,8palcový displej přenášejí obraz z ptačího pohledu. Jakékoliv parkování je tak mnohem snadnější. Nissan navíc pojistil funkčnost také ve špatném počasí, díky čemuž mají kamery samočistící systém v podobě ostřikovačů a „fénů”.
Na ceny je zatím příliš brzo, oproti současným tři sta tisícům korun se však s největší pravděpodobností příliš nezmění. Počítat přitom máme s bohatší výbavou i podvozkem naladěným speciálně pro evropské silnice. Na Starém kontinentu pak bude probíhat i samotná výroba, a to již tradičně v britském Sunderlandu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.






























Nový Nissan Note již nemá být konkurencí pro supermini-MPV jako Honda Jazz, ale spíše pro tradiční supermini ve stylu Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo
Pro lepší přehled přikládáme také sadu fotografií Nissanu Note s volantem napravo. Vybaven je totiž sportovním paketem
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejčtenější články
- Přelomový verdikt ústavního soudu mění jednání německé dopravní policie, už není svatá
18.12.2020 - Ex-šéf Mercedesu nebývale otevřeně promluvil o motorech moderních aut
18.12.2020 - Prodeje aut napříč Evropou dál výrazně klesají, Škoda může mluvit o štěstí v neštěstí
18.12.2020 - VW odhalil fígly, díky nimž motory TDI protáhne i přes nové emisní normy
18.12.2020 - Nový nejlepší Golf ukázal na Autobahnu, co umí. I v mizerných podmínkách je lepší, než měl být
18.12.2020 - Korejci začali prodávat tempomat s novou funkcí, zbavuje ho největšího neduhu
18.12.2020 - Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy
19.12.2020 - Žhář zapálil sbírku 70 superaut. Do jednoho shořela, nejdražší mělo hodnotu 87 milionů
19.12.2020 - Nejojetější Škoda Octavia TDI v prodeji nestojí skoro nic. Je úplně na kaši, ale jezdí
19.12.2020 - Sen o návratu homologačních speciálů závodních aut se rozplynul, v pravidlech je mezera
19.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka