Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan X-Trail 2014: nástupce Qashqai+2 je venku, prodávat se ale bude až za rok
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nová generace, jež zaskočí také za Qashqai+2, přichází s platformou CMF a elektronickou čtyřkolkou i diferenciálem.
Velmi dlouho nebylo jasné, jaký crossover značky Nissan bude na frankfurtském autosalonu debutovat. Japonská značka totiž měla v záloze hned dva modely, z nichž v úvahu připadal jak nový Qashqai, tak X-Trail. Již od včerejška ovšem tušíme, že vyvoleným je vůz číslo dvě. Při dnešním odhalení jsme tak nečekali žádné překvapení, jedno však přišlo. A ne ovšem zrovna příjemné.
Za danou situací rozhodně nehledejte naši averzi k japonskému modelu, jeho vzhledu či výbavě. Rozčarováni jsme spíše rozměrnou tiskovou zprávou Nissanu, ve které ale není uveden jediný rozměr či pohonná jednotka. Automobilka se místo toho spíše rozepisuje o tom, nakolik je pro ni nový globální model důležitý. Aby také ne, když prodávat se bude ve více než 190 zemích světa (v Americe to bude pod názvem Rogue).
S chybějícími parametry by se ovšem mohlo zdát, že Nissan hodlá nabízet maximálně zajíce v pytli, důvod je ale prostší. Do zahájení prodeje, které má proběhnout až příští rok v červenci (vážně), se ještě mnohé může změnit. Japonci nám tajením údajů o spotřebě i jízdní dynamice trochu ztrpčují život, neboť kromě velké fotogalerie nemáme pomalu co nabídnout. S křišťálovou koulí v ruce se nám ovšem pár faktů dát dohromady podařilo.
Tak tedy, v tiskové zprávě se píše hlavně o tom, že v motorovém prostoru má dojít k downsizingu. Největším objemem na evropských trzích tak bude dvoulitrový turbodiesel, za oceánem možná Nissan opětovně zvolí 2,5litrový benzinový čtyřválec. Tím ale jakákoliv snaha o rozlet skončí, přičemž vyjma základních motorizací dostanou všechny modely automatickou převodovku CVT. Snižování spotřeby a nákladů totiž hraje prim.
Z tohoto důvodu nepřekvapí, že namísto permanentního pohonu všech kol dorazí elektronická čtyřkolka All Mode 4x4i, která nabízí tři režimy. První počítá jen s hnanou přední nápravou, druhý s uzamčením obou a třetí funguje na automatické bázi. Přílišný optimismus na jízdu mimo asfalt vám ale nenabídneme, důraz byl totiž při vývoji kladen hlavně na silniční naladění a lepší ovladatelnost.
Nový X-Trail tak dostal systém Active Trace Control, který na základě senzorů kontroluje rychlost vozu, úhel natočení volantu a pokyny brzdovému nebo naopak plynovému pedálu. Na základě výsledku pak daná technologie zvládá individuálně přibrzďovat jakékoliv kolo a tím redukovat nedotáčivost. Čímž Nissan naznačuje příchod vlastního elektronického diferenciálu.
V interiéru, který je přístupný dveřmi s mnohem širším úhlem otevření (vzadu je to až 80 stupňů, hlavně kvůli dětským autosedačkám), pak evidujeme sedm sedadel. To se ovšem dalo již předem očekávat, neboť X-Trail má zaskočit také za ukončený model Qashqai+2. K mání ale bude i v pětimístné konfiguraci, kdy nabídne dvojitou podlahu zavazadelníku.
Tím nám ale výčet představených novinek končí, přičemž zmínit už můžeme jen novou modulární platformu CMF, která bude kromě X-Trailu v příštích pěti letech podepírat prakticky veškeré modely značky. Doufáme přitom, že jejich představení nebude tak „čísel-prosté“ jako to dnešní.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu























Nový Nissan X-Trail jsme mohli nafotit ze všech úhlů, technické údaje však japonská značka i přesto nezveřejnila





















































Nový Nissan X-Trail se ve Frankfurtu představil spíše po vizuální stránce. V rámci techniky víme jen o platformě CMF, elektronické čtyřkolce či diferenciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 54 minutami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
