Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan X-Trail 2014: nástupce Qashqai+2 je venku, prodávat se ale bude až za rok
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nová generace, jež zaskočí také za Qashqai+2, přichází s platformou CMF a elektronickou čtyřkolkou i diferenciálem.
Velmi dlouho nebylo jasné, jaký crossover značky Nissan bude na frankfurtském autosalonu debutovat. Japonská značka totiž měla v záloze hned dva modely, z nichž v úvahu připadal jak nový Qashqai, tak X-Trail. Již od včerejška ovšem tušíme, že vyvoleným je vůz číslo dvě. Při dnešním odhalení jsme tak nečekali žádné překvapení, jedno však přišlo. A ne ovšem zrovna příjemné.
Za danou situací rozhodně nehledejte naši averzi k japonskému modelu, jeho vzhledu či výbavě. Rozčarováni jsme spíše rozměrnou tiskovou zprávou Nissanu, ve které ale není uveden jediný rozměr či pohonná jednotka. Automobilka se místo toho spíše rozepisuje o tom, nakolik je pro ni nový globální model důležitý. Aby také ne, když prodávat se bude ve více než 190 zemích světa (v Americe to bude pod názvem Rogue).
S chybějícími parametry by se ovšem mohlo zdát, že Nissan hodlá nabízet maximálně zajíce v pytli, důvod je ale prostší. Do zahájení prodeje, které má proběhnout až příští rok v červenci (vážně), se ještě mnohé může změnit. Japonci nám tajením údajů o spotřebě i jízdní dynamice trochu ztrpčují život, neboť kromě velké fotogalerie nemáme pomalu co nabídnout. S křišťálovou koulí v ruce se nám ovšem pár faktů dát dohromady podařilo.
Tak tedy, v tiskové zprávě se píše hlavně o tom, že v motorovém prostoru má dojít k downsizingu. Největším objemem na evropských trzích tak bude dvoulitrový turbodiesel, za oceánem možná Nissan opětovně zvolí 2,5litrový benzinový čtyřválec. Tím ale jakákoliv snaha o rozlet skončí, přičemž vyjma základních motorizací dostanou všechny modely automatickou převodovku CVT. Snižování spotřeby a nákladů totiž hraje prim.
Z tohoto důvodu nepřekvapí, že namísto permanentního pohonu všech kol dorazí elektronická čtyřkolka All Mode 4x4i, která nabízí tři režimy. První počítá jen s hnanou přední nápravou, druhý s uzamčením obou a třetí funguje na automatické bázi. Přílišný optimismus na jízdu mimo asfalt vám ale nenabídneme, důraz byl totiž při vývoji kladen hlavně na silniční naladění a lepší ovladatelnost.
Nový X-Trail tak dostal systém Active Trace Control, který na základě senzorů kontroluje rychlost vozu, úhel natočení volantu a pokyny brzdovému nebo naopak plynovému pedálu. Na základě výsledku pak daná technologie zvládá individuálně přibrzďovat jakékoliv kolo a tím redukovat nedotáčivost. Čímž Nissan naznačuje příchod vlastního elektronického diferenciálu.
V interiéru, který je přístupný dveřmi s mnohem širším úhlem otevření (vzadu je to až 80 stupňů, hlavně kvůli dětským autosedačkám), pak evidujeme sedm sedadel. To se ovšem dalo již předem očekávat, neboť X-Trail má zaskočit také za ukončený model Qashqai+2. K mání ale bude i v pětimístné konfiguraci, kdy nabídne dvojitou podlahu zavazadelníku.
Tím nám ale výčet představených novinek končí, přičemž zmínit už můžeme jen novou modulární platformu CMF, která bude kromě X-Trailu v příštích pěti letech podepírat prakticky veškeré modely značky. Doufáme přitom, že jejich představení nebude tak „čísel-prosté“ jako to dnešní.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu























Nový Nissan X-Trail jsme mohli nafotit ze všech úhlů, technické údaje však japonská značka i přesto nezveřejnila





















































Nový Nissan X-Trail se ve Frankfurtu představil spíše po vizuální stránce. V rámci techniky víme jen o platformě CMF, elektronické čtyřkolce či diferenciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 40 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
