Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké
8.2.2019 | Petr Prokopec
Máme tendenci titulovat jej i jako nejmenší, ale ono zase tak malé nebude. Model Kamiq prostorem mezi nápravami překoná nejen první generaci Octavie, ale i dražší Karoq.
Doby, kdy Škoda měla v nabídce pouze jediné SUV, jsou dávno pryč. Současné portfolio v takové Číně čítá hned čtyři zástupce a zakrátko se rozšíří o dalšího člena. Evropa sice zůstává ve skluzu, ovšem Kamiq můžeme očekávat rovněž letos, a to navíc v řádu týdnů. Nejmenší SUV značky má totiž výstavní debut naplánovaný na začátek března, kdy bude probíhat autosalon v Ženevě. Pokud na něj přitom zavítáte, zjistíte, že označení „nejmenší“ je trochu zavádějící a že Kamiq klame tělem.
Mladoboleslavská novinka ve skutečnosti bude relativně velkým vozem, koneckonců se jedná o Škodu Scala „na chůdách“. Hatchback stoprocentně překonává v oblasti rozvoru (2 651 mm vs 2 649 mm), což je zatím jediný rozměr, který byl oficiálně potvrzen. Je ale jisté, že Kamiq naroste na více než 1 471 milimetrů do výšky, v rámci šířky pak zůstane u 1,8 metru a v případě délky lze nejspíše počítat s 4,3 metry - „skála“ tedy v tomto ohledu nejspíše překonána nebude.
Jelikož nový hatchback stále ještě není častým zjevem na silnicích, vezmeme si ke srovnání daleko známější vůz značky, a sice Škodu Octavia první generace. Ač ta přišla na trh v roce 1996 a vyrábět se přestala před devíti lety, za malou by ji nejspíše nikdo nepovažoval. I proto, že již v té době jste ji mohli naměřit 4 511 milimetrů na délku a 2 512 mm v rámci rozvoru. Prostorem mezi nápravami ale evidentně nové SUV nepřekoná, délkou pak o necelých 20 cm.
Jakkoliv tedy Kamiq bude stát na nejmenší verzi modulární platformy MQB, jíž koncern VW Group užívá především pro „prcky“ typu Škody Fabia či Volkswagenu Polo, v tomto případě jde o variantu A0 s vůbec největším rozvorem. Ten je v kombinaci s koncepcí předních sedadel natolik působivý, že Kamiq bude moci nabídnout cestujícím na zadních sedadlech 73 milimetrů prostoru před koleny - tedy stejnou porci, jakou nabízí současná 4,65metrová Octavia.
Nové SUV tedy rozhodně nebude malé, což nakonec značce může způsobit i menší problém - do značné míry se totiž bude překrývat se Škodou Karoq, která má dokonce menší rozvor (2 638 mm). Na druhou stranu ji lze osadit i dvoulitrovými motory a pohonem všech kol, zatímco Kamiq počítá pouze s agregáty 1,0 TSI, 1,5 TSI a 1,6 TDI. Zástavbu systému 4x4 pak platforma MQB A0 vůbec neumožňuje, k dostání tedy nebude ani za příplatek.
Nic víc aktuálně již nemůžeme dodat, do placu tak jen přihodíme poslední špionážní fotografie, na kterých je Kamiq vidět jen s malým maskováním. Zejména v modré barvě karoserie působí opravdu drobně, spíše jako Scala s lehce nafouknutou střechou než SUV, zvláště pak zezadu. Nicméně jak jsme si právě vysvětlili, toto zdání klame - Kamiq totiž opravdu není až tak úplně zástupce subkompaktního segmentu, ale spíše toho kompaktního.






Škoda Kamiq byla nachytána skoro bez maskování. Na fotkách vypadá opravdu drobně, ve skutečnosti ale tak malá není
Zdroj: AutoEvolution
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva