Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12

Arnold Schwarzenegger pochází z Rakouska, miluje off-roady a peněz má na rozdávání. Není tedy divu, že si nechal postavit právě takové auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12

23.1.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Arnold Schwarzenegger pochází z Rakouska, miluje off-roady a peněz má na rozdávání. Není tedy divu, že si nechal postavit právě takové auto.

O rakouské „garážovce“ Kreisel Electric jsme mluvili již loni na přelomu léta a podzimu. V té chvíli zástupci firmy prohlašovali, že mají k dispozici lepší techniku než americká Tesla a kde kdo jim kvůli tomu trhá ruce. V ten moment jste možná nad řečmi rakouské firmy mávnuli rukou jako nad ničím nepodloženým chvástáním, nicméně již v prosinci trojice bratrů-zakladatelů vyrukovala s vlastním pojetím Volkswagenu e-Golf. Ten se přitom pyšnil mnohem lepším dojezdem než originál a výrazně kratší dobou nabíjení, navzdory stejně velkým a těžkým akumulátorům.

Nyní nastal důvod, proč bychom se o Rakušanech měli zmínit znovu. Firmu se sídlem 200 kilometrů od Vídně totiž navštívil nejslavnější štýrský rodák, a sice Arnold Schwarzenegger. Ten byl v minulosti zastáncem těžkotonážních off-roadů, přičemž především jemu vděčíme za civilní verzi Hummeru H1 či zviditelnění Unimogu. K těmto monstrů má však nový povoz filmového Terminátora docela daleko.

Někdejší guvernér Kalifornie, tedy státu s extrémně přísnými emisními regulemi, se totiž zjevně ve svém předchozím úřadu nakazil „zeleným“ smýšlením. Od firmy Kreisel Electric si totiž nechal vyrobit elektrický Mercedes třídy G. Ten svou kariéru odstartoval jako šestiválcová dieselová verze G 350d v loňském roce, Rakušané z něj ale po dvouměsíční konverzi vykřesali něco, co nemá válec ani jeden.

Géčko tedy dostalo do vínku lithium-iontové baterie firmy, které byly kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti umístěny nejen pod podlahu, ale také dozadu na místo dosavadní palivové nádrže a také pod kapotu. Jejich celková kapacita činí 80 kWh při hmotnosti 510 kg, přičemž zaručit mají „realistický dojezd” okolo 300 kilometrů. To sice není enormní porce, nicméně je třeba myslet na hmotnost a tvary třídy G a také na to, že Kreisel tradičně neudává „laboratorní dojezdy”.

Možná vám nyní přijde nové Arnieho auto nezajímavé, je ale třeba přestat na něj hledět jako na nějakou ekologickou spásu. Vůz má přes svou mizernou aerodynamiku a 2,8tunovou hmotnost (oproti základu Géčko přibralo 200 kilo), nejen slušný dojezd, ale především působivou jízdní dynamiku. Elektromotory o celkovém výkonu 490 koní rozpohybují elektrické Géčko z klidu na stovku za 5,6 sekundy, přičemž původní dieselová verze osazená 245 koňmi přitom disponovala časem 8,8 s. Tím se vůz dostává dynamicky na úroveň verzí G63 a G65 AMG, i bez dvanáctiválcového biturba.

S ohledem na dojezd byla nejvyšší rychlost omezena na 183 km/h, to ale nejspíše Arniemu při ježdění po Kalifornii vadit nebude. Spíše než to ovšem Schwarzenegger ocení dobíjecí systém CHAeMO, který při výkonu 150 kW zvládá dobít akumulátory na 80 procent za sice dlouhých, ale alespoň nějak akceptovatelných 25 minut.

Žádná další technická data již zveřejněna nebyla, stejně tak není známa cena vozu. Nečekejme láci, ale pokud jste někdo jako Arnold S., který v životě vydělal peníze na kde čem od posilování přes filmy až po nemovitosti a jehož jmění se odhaduje na více jak 7,5 miliardy Kč, bude cena jakéhokoli auta to poslední, co jej bude zajímat.

Kdybyste od Kreiselu chtěli postavit totéž, máme pro vás smutnou zprávu - když nejste Arnold, výroba nyní nepřipadá v úvahu, firma se prý nyní musí věnovat zakázkám pro významné automobilky. Arnoldův exemplář tak vznikl i propagačnímu potenciálu takového auta, který je i tímto článkem naplňován.

Ostatně jeho zrod byl opravdu dílem náhody. Vše odstartovalo společným letem Christiana Schlögla z vedení firmy a Schwarzeneggera do USA. Oba Rakušané seděli vedle sebe a logicky se dali do řeči. Když pak slavný herec přišel na to, s kým má tu čest, vyrukoval s nápadem na elektrické Géčko. Nebyly to přitom jeho první snahy na poli alternativního pohonu, již dříve totiž mluvil o hybridním Hummeru H3.

Koncern General Motors ale nakonec slavného výrobce off-roadů poslal k ledu, zmrazen byl tedy logicky i celý projekt. Loni ale u Kreisel Electric evidentně oprášili myšlenky na něj a Arnoldovi zrealizovali jeho elektrický terénní sen. Technici se nyní budou věnovat závěrečným testům, aby bylo ústrojí opravdu vyladěno k dokonalosti. Pak bude vůz přepraven do USA, aby mohl sloužit svému slavnému majiteli.


Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 1 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 05Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 2 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 06Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 3 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 07Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 4 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 08Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 5 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 01Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 6 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 02Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 7 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger 03Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 8 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger dalsi 01Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 9 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger dalsi 02Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 10 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger dalsi 03Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12 - 11 - Kreisel Electric G-Class a Arnold Schwarzenegger dalsi 04
Malá rakouská firma Kreisel Electric stvořila unikátní elektrický Mercedes třídy G. Řídit jej bude Arnold Schwarzenegger, z jehož hlavy myšlenka na konverzi pochází

Petr Prokopec

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše