Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Golf R je s výkonem 300 koní rychlejší a papírově úspornější než předchůdce. Ve Frankfurtu se navíc zřejmě představí s nižší cenou.
Tip: Prohlédněte si více fotek nového Golfu R včetně motoru a interiéru v galerii živých snímků z oficiální předpremiéry.
Tak to byl opravdu kalup. Ještě před víkendem se o novém Volkswagenu Golf R mnoho nevědělo, pak ale dorazila první oficiální upoutávka, na které „eRko“ zamrkalo diodovými světly. Automobilka naznačila, že pod jeho kapotou by se mohla skrývat technika z nového Audi S3 a mysleli jsme si, že na plné odhalení si ještě chvíli počkáme. Není to třeba - nový Golf R je už venku.
„Osobně” dorazí na autosalon ve Frankfurtu skutečně s přeplňovaným dvoulitrem z rodiny EA888, který bude produkovat 300 koní a 380 Nm točivého momentu. tedy o 30 koní a 30 Nm více než předchůdce. S touto silou asi nepřekvapí, že jízdní dynamika sedmé generace je o poznání lepší než u šesté. Ještě zajímavějśí ovšem je, že Golf R překonává i dárcovské Audi. S automatickou převodovkou DSG totiž zvládne stovku za pouhých 4,9 sekundy, čímž je o desetinu rychlejší než S3 Sportback. Špatně si ovšem nevede ani s manuálem, kdy stejnou disciplínu zvládá za 5,3 sekundy - tedy opět o desetinu rychleji než třídveřové Audi, verzi Sportback pak nakládá dokonce desetinky tři.
V rámci spotřeby si již Wolfsburg s Ingolstadtem jsou rovni. S převodovkou DSG totiž máme počítat s 6,9 litry na 100 kilometrů, manuál pak přihazuje dvě desetiny litru. Vůči předchozímu provedení, které se pohybovalo za 8,5 l/100 km, asi bude novinka úspornější, i když zřejmě ne tolik, jak naznačují papírové hodnoty. Navíc pochopitelně pouze za předpokladu, že budete plynový pedál jen lechtat a nebudete zkoušet dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Po stránce podvozkové je pak Golf R z celé sedmé generace nejníže zemi. Oproti standardnímu hatchbacku poklesnul o 20 mm, ve srovnání s modelem GTI je pak jeho světlá výška nižší o 5 mm. Vybavit jej navíc můžete adaptivním systémem DCC, který kromě předchozích nastavení tlumičů Eco, Normal a Individual přidává také nový režim Race, kdy lze nastavit také odezvu plynu a převodovky.
Zatímco ovšem podvozek DCC je za příplatek, progresivní mechanismus řízení, který je aktivován při sportovním programu stabilizace, dostáváte ve standardu. Stejně jako třeba pohon všech kol Haldex páté generace, elektronický diferenciál XDS, 18palcová litá kola, přední bi-xenony, zadní LEDky, čtyři koncovky výfuku, agresivnější nárazníky nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Volit přitom bude možné mezi třídveřovým a pětidveřovým provedením, ceny se ale zřejmě dozvíme až během slavnostní premiéry ve Frankfurtu. Tamtéž pak asi Volkswagen oznámí datum zahájení prodeje, sazkou na jistotu by ale mohl být přelom roku. A co víc, pod stromeček by nový Golf R měl dorazit za nižší cenu, než jakou stál pomalejší předchůdce.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




Nový Volkswagen Golf R svůj potenciál nedává vizuálně příliš najevo. Díky výkonu 300 koní je ale rychlejší než Audi S3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha