5.11.2020 | Mirek Mazal
Konstrukce a design aut nejsou dány jen tím, co je někdo schopen vymyslet, ale i technickými limity následující výroby. Možnost v autě přímo spojit sk...
29.10.2020 | Petr Prokopec
Zapomeňte na klasické ocelové kotouče, stejně jako na ty karbon-keramické, jejichž náhrada vás může zruinovat. Zuffenhausen znovu přišel s něčím přelo...
25.10.2020 | Petr Miler
Je to s oblibou opakovaný přístup k prezentaci technických informací, který je technicky vzato přesný, bez kontextu je ale silně zavádějící. Nový Humm...
20.10.2020 | Mirek Mazal
Ferrari F40 se kdysi zapsalo do historie jako nejrychlejší auto světa díky šestiválcovému biturbu s výkonem 477 koní. Jen o 56 koní méně má dnes dvoul...
12.10.2020 | Mirek Mazal
Neexistuje žádné jiné auto na světě mířící do sériové výroby, které by z tak malého motoru dolovalo tak vysoký výkon. Nová rodinná stíhačka ze Švédska...
11.10.2020 | Petr Miler
Je to jedna z nepříjemných vlastností zejména moderních aut a člověk má pocit, jako by ho motor v tu chvíli přestal poslouchat. Proč to tak je, vysvět...
7.10.2020 | Petr Prokopec
Je kouzelné nejen tím, co dokáže, ale i tím, že je plně aplikovatelné i na existující, tedy již dávno vyvinuté motory nabízené v dnešních autech....
4.10.2020 | Petr Miler
Je to tak trochu kouzlo, které dokáže dát i velkému luxusnímu autu poloměr otáčení srovnatelný s kompaktním hatchbackem. A náprava toho umí i víc, tře...
26.9.2020 | Petr Prokopec
Automobilka jej zprvu zmínila jen velmi okrajově, jde ale o zajímavější věc, než se na první pohled může zdát. Její vývoj trval 10 let a zdánlivě nevý...
22.9.2020 | Petr Miler
Mohlo se zdát, že jde o mrtvou větev vývoje, pořád ale existují technici, kteří postaví nový motor bez turba tak, aby fascinoval nejen výkonem, odezva...
17.9.2020 | Petr Miler
Máte pocit, že něco jako osmispojková převodovka musí být z podstaty složité, velké a těžké? Není vlastně nic z toho, i její fungování je vcelku jedno...
17.9.2020 | Petr Miler
Pokud jste vždy toužili po brzdových kotoučích, ve kterých se uvidíte, jen co do nich pohlédnete, Italové mají něco pro vás. Jen pro parádníky ale tyh...
17.9.2020 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že v dnešním světě je toho z plastu až příliš, pak vás toto řešení zřejmě nenadchne. Nahrazení hliníkových dílů motoru plastovými al...
11.9.2020 | Mirek Mazal
Korejci věří, že spalovací motory mají větší budoucnost, než jim řada jiných věští a už 9 let vyvíjí nový motor CVVD. Teď se konečně můžeme detailněji...
9.9.2020 | Petr Miler
Kam se dá také vměstnat kamera a ukázat fungování té či oné věci zevnitř? Jak vidno, leckam, i do motoru velmi výkonné Toyoty Supra Turbo čtvrté gener...
4.9.2020 | Mirek Mazal
Mohlo by se zdát, že na elektrických motorech není co vymýšlet, opak je ale pravdou. Mohou se stát ještě mnohem efektivnější z hlediska své prostorové...
2.9.2020 | Mirek Mazal
Neustálá snaha o zdokonalování fungování turbodieselových motorů je sice činí stále čistšími, současně je ale připravuje o jejich přirozenou dlouhověk...
29.8.2020 | Petr Prokopec
Karbon resp. karbonovými vlákny vyztužené plasty jsou kouzelná věc, jenže je křehká a neodolá vysokým teplotám. Nový materiál založený na hliníkovém k...
18.8.2020 | Petr Prokopec
Pneumatiky se projevují nejrůznějšími způsoby, tím jednoznačně nejméně příjemným je ale jejich hluk. Řešení nyní existuje, každého ale netěší....
15.8.2020 | Mirek Mazal
Spalovací motory se během posledních dekády staly efektivnějšími a „čistšími” než kdy dříve, posun správným směrem se ale neobešel bez problémů, které...