Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda
31.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Slibuje schopnosti hodné velmistrů hned několika automobilových tříd a prodává se jako housky na krámě. Je ale opravdu tak dobrý?
Přehled kapitol
Atraktivní vůz s příliš okatými vadami
Takže tu máme prodejní bombu, která táhne zákazníky k Renaultu opravdu ve velkém. Je to na pohled pěkný vůz, kterému by zřejmě neznalý tipoval o dost vyšší cenovku a členství v kategorii větších SUV. Zatímco vzhledem zaujme nejširší okolí, plastovým interiérem navzdory většímu prostoru a kousku variability k dobru může docela zklamat. Stačilo by tak málo vylepšení, aby dělal mnohem lepší dojem.
Pod kapotou skrývá velmi úsporný turbodieselový motor, který však dynamicky může vyhovět opravdu jen těm, co se pohybují po většinu času ve městě. Dojem z pohonného ústrojí i bez pohonu všech kol ale mohl podstatně lepší stránku ukázat nebýt té nedotažené dvouspojové převodovky. Ostatně i podvozkem nakonec mohl oslovit, jen by si jeho tvůrci museli dát více záležet na celkovém naladění.
Výsledná cena sice nepatří do říše snů, ale myslím, že navzdory všem mouchám, respektive masařkám opravdu bude problém najít větší kus auta za podobné peníze a tím také zřejmě u zákazníků boduje. Já bych však u Capturu konkrétně nesnesl už ony sliby o dokonalé směsi SUV, MPV a malého hatchbacku, zejména s tak tvrdým podvozkem, i kdyby byl za sebenižší cenu, protože jako celek rozhodně nepředvádí žádnou parádu. Raději bych naskočil do levnějšího Clia, respektive Clia Grandtour a byl bych po této zkušenosti šťastný jako blecha.
Za vzhled Capturu platí zákazníci dle mého soudu až příliš velkou daň v podobě rapidně zhoršených jízdních vlastností na českých silnicích a také ve formě ošizeného, značně nedokonalého interiéru. Nesnažil jsem se tento okořeněný vůz od počátku shodit a tuším, že mě u Renaultu za tuto recenzi nebudou mít rádi, jenomže mi opravdu nikdo nenakuká, že je výhodné přijít o funkční přednosti hatchbacku či kombi za tak nepřehlédnutelný příplatek. Zákazníci ale už zásady zdravého nakupování evidentně už delší dobu nectí a negativa přecházejí až s úctyhodným klidem.
Pro mě je to prostě takový Kung Fu Panda, který však zatím neprošel natolik dostatečným výcvikem, aby se mohl stát opravdovým mistrem bojového umění kompaktních crossoverů, tedy někým, kdo dokáže skloubit vlastnosti jednotlivých tříd alespoň do té míry, aby se mohl stát idolem pro všechny mistry jednotlivých kategorií. Přesto si s ním asi jen tak neporadí Suzuki SX4 S-Cross ani Ford EcoSport, a tak ho může zřejmě porazit jen vládce obrubníků z Francie.
Cena
Základní cena testovaného vozu (0,9 TCe/66 kW Life): 309 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Intense 1,5 dCi EDC/66 kW): 474 900 Kč
Cena testovaného vozu (Intense 1,5 dCi EDC + příplatková výbava): 533 400 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 220 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 3,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 122 mm
Šířka: 1 778 mm
Výška: 1 566 mm
Rozvor náprav: 2 606 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 288/1 213 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 377/455 l (dle sedadel)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 235 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 36 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva