Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník

Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník

7.5.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.

S plastem na věčné časy

Pokud si někde Verso zachovalo tvář, pak je to interiér. Plasty sice změkly a zčernaly a sem tam přibyla okrasná lišta, architektura zůstala, chce se říci bohužel, úplně stejná. Proč bohužel? Ona totiž je typicky „toyotí”. Jeden pohled dá za tucty slov, sami se podívejte na ten lán černého plastu, který má posádka před sebou.

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 10 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 01Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 11 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 02Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 12 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 11

Narušuje ho jen uprostřed umístěná kaplička s přístroji. Můžete namítnout, že něco podobného lze nalézt také u francouzských MPV, jenže tam jsou součástí palubní desky dvě velké přihrádky. Verso zůstalo na půli cesty, okopírovalo od nich tvar palubky s budíky uprostřed, ale na úložné prostory už nedošlo. S těmi je auto celkově na štíru. Před spolujezdcem sice jsou dvě schránky, tím možnosti pro uložení drobností v podstatě končí. Něco se dá umístit do dveří, zbytek pak... vlastně už není kam. Mobil se snad ještě vejde do úzké kapsy na straně středové konzole, doklady už musíte nechat v kapse. Nebo je odložit pod loketní opěrku, jenže i zde poněkud narazíte.

Najdete tam docela variabilní prostor, do kterého se v případě potřeby vejdou i dvě velké PET lahve, ale na rovinu, kolik se najde těch, kdo je tam budou vozit? Pokud rezignujete na lahve, můžete vyjmout dělicí příčku a používat přihrádku v podobě připomínající hlubinný důl. Nebo tu jámu můžete příčkou zakrýt a získat prostor na doklady, ale už ne na nic, co rádo klouže po tvrdém plastu. V tomto Verso za konkurencí zaostává.

Vrátím se ještě k designu. Rozsáhlé plastové plochy doplňuje u japonských návrhářů oblíbený stříbřitý plast, ze kterého je vyroben okraj středu volantu, lem středové konzole, výdechů vzduchu a několik ozdobných lišt na dveřích. Je to celé jedna velká nuda. Na druhou stranu je vše hezky po ruce a nikde nenajdete žádnou kudrlinku, které jsou v dnešních interiérech tak obvyklé. Za volantem se ve Versu sedí vysoko a docela vzpřímeně. Sedadla jsou laděna na měkčí notu, ale na pohodlí si asi bude stěžovat málokdo. Jen volant kdyby šel vysunout o kousek více.

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 13 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 03Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 14 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 07Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 15 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 08

Místo pro tři s omezením

V některých autech, která jsou nazývána rodinnými, hraje druhá řada sedadel spíše druhé housle. V případě MPV je to naopak, spolu se zavazdelníkem hrají naopak prim. Že by to tak mělo být ostatně naznačuje i otázka pána zmíněného v úvodu. Neptal se na motor či podvozek, zajímalo ho, jestli lze dozadu umístit tři dětské sedačky. Ano, v případě Versa tomu tak opravdu je. Druhou řadu tvoří tři samostatně posuvná a nastavitelná sedadla o stejné šíři. Jak uvidíte z fotografií, možnosti dostupných variací je opravdu mnoho. Nezkoušel jsem je najít všechny, podle Toyoty by jich mělo být až 32. Až potud je vše v pořádku, pro pohodlné cestování vzadu ale existuje jistý limit.

Verso je sice MPV, ale stále se jedná o kompaktní vůz. Na šířku měří 1 790 mm (pro srovnání, např. Renault Espace o 10 cm více), což má vliv na místo dostupné na ve druhé řadě sedadel. Můžete být dlouzí jak nitěnky, v tom problém není, nesmíte ale překročit určitou šířku pozadí a ramen. Pak už vás, přestože sedadla nejsou nijak výrazně vytvarována, začnou opěrné polštáře tlačit do zad a stehen. Na krajních sedadlech pasažéry navíc omezují dveře. Nedovedu si představit, že bych se svými 80 kily pohodlně zvládl delší cestování s jedním, natož tak se dvěma stejně rostlými spolucestujícími. Na druhou stranu, seženete-li tři dospělé dívky 90-60-90, věřím, že jim vzadu bude pohodlně. Pokud si zrovna nebudou stěžovat ne nízko položené sedáky.

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 16 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 24Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 17 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 25Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 18 - Toyota Verso 2013 1.8 test interier 32

To je totiž další z omezujících faktorů. Na nohy je místa dost, dlouhonohá stvoření ale budou mít kolena pod bradou. Před krajními sedadly místo prostoru pro nohy zabírají poněkud obtížně využitelné schránky, což považuji za další důkaz záměrů tvůrce. Verso dle mého soudu bylo primárně navrženo pro rodinu s více dětmi.

Velká rodina potřebuje i velký prostor pro zavazadla. Jeho základní objem je u Versa 484 litrů. Toto číslo lze upravovat směrem vzhůru i dolů posunem sedadel, přenastavením variabilní podlahy kufru či využitím dalších přihrádek po stranách. A kdyby ani to nestačilo, zadní sedadla lze individuálně sklápět, čímž postupně vzniká rovná plocha o délce až 1575 mm a šířce 1430 mm.

Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 19 - Toyota Verso 2013 1.8 test kufr 02Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 20 - Toyota Verso 2013 1.8 test kufr 04Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník - 21 - Toyota Verso 2013 1.8 test kufr 09

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.