Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník
7.5.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.
Přehled kapitol
S plastem na věčné časy
Pokud si někde Verso zachovalo tvář, pak je to interiér. Plasty sice změkly a zčernaly a sem tam přibyla okrasná lišta, architektura zůstala, chce se říci bohužel, úplně stejná. Proč bohužel? Ona totiž je typicky „toyotí”. Jeden pohled dá za tucty slov, sami se podívejte na ten lán černého plastu, který má posádka před sebou.
Narušuje ho jen uprostřed umístěná kaplička s přístroji. Můžete namítnout, že něco podobného lze nalézt také u francouzských MPV, jenže tam jsou součástí palubní desky dvě velké přihrádky. Verso zůstalo na půli cesty, okopírovalo od nich tvar palubky s budíky uprostřed, ale na úložné prostory už nedošlo. S těmi je auto celkově na štíru. Před spolujezdcem sice jsou dvě schránky, tím možnosti pro uložení drobností v podstatě končí. Něco se dá umístit do dveří, zbytek pak... vlastně už není kam. Mobil se snad ještě vejde do úzké kapsy na straně středové konzole, doklady už musíte nechat v kapse. Nebo je odložit pod loketní opěrku, jenže i zde poněkud narazíte.
Najdete tam docela variabilní prostor, do kterého se v případě potřeby vejdou i dvě velké PET lahve, ale na rovinu, kolik se najde těch, kdo je tam budou vozit? Pokud rezignujete na lahve, můžete vyjmout dělicí příčku a používat přihrádku v podobě připomínající hlubinný důl. Nebo tu jámu můžete příčkou zakrýt a získat prostor na doklady, ale už ne na nic, co rádo klouže po tvrdém plastu. V tomto Verso za konkurencí zaostává.
Vrátím se ještě k designu. Rozsáhlé plastové plochy doplňuje u japonských návrhářů oblíbený stříbřitý plast, ze kterého je vyroben okraj středu volantu, lem středové konzole, výdechů vzduchu a několik ozdobných lišt na dveřích. Je to celé jedna velká nuda. Na druhou stranu je vše hezky po ruce a nikde nenajdete žádnou kudrlinku, které jsou v dnešních interiérech tak obvyklé. Za volantem se ve Versu sedí vysoko a docela vzpřímeně. Sedadla jsou laděna na měkčí notu, ale na pohodlí si asi bude stěžovat málokdo. Jen volant kdyby šel vysunout o kousek více.
Místo pro tři s omezením
V některých autech, která jsou nazývána rodinnými, hraje druhá řada sedadel spíše druhé housle. V případě MPV je to naopak, spolu se zavazdelníkem hrají naopak prim. Že by to tak mělo být ostatně naznačuje i otázka pána zmíněného v úvodu. Neptal se na motor či podvozek, zajímalo ho, jestli lze dozadu umístit tři dětské sedačky. Ano, v případě Versa tomu tak opravdu je. Druhou řadu tvoří tři samostatně posuvná a nastavitelná sedadla o stejné šíři. Jak uvidíte z fotografií, možnosti dostupných variací je opravdu mnoho. Nezkoušel jsem je najít všechny, podle Toyoty by jich mělo být až 32. Až potud je vše v pořádku, pro pohodlné cestování vzadu ale existuje jistý limit.
Verso je sice MPV, ale stále se jedná o kompaktní vůz. Na šířku měří 1 790 mm (pro srovnání, např. Renault Espace o 10 cm více), což má vliv na místo dostupné na ve druhé řadě sedadel. Můžete být dlouzí jak nitěnky, v tom problém není, nesmíte ale překročit určitou šířku pozadí a ramen. Pak už vás, přestože sedadla nejsou nijak výrazně vytvarována, začnou opěrné polštáře tlačit do zad a stehen. Na krajních sedadlech pasažéry navíc omezují dveře. Nedovedu si představit, že bych se svými 80 kily pohodlně zvládl delší cestování s jedním, natož tak se dvěma stejně rostlými spolucestujícími. Na druhou stranu, seženete-li tři dospělé dívky 90-60-90, věřím, že jim vzadu bude pohodlně. Pokud si zrovna nebudou stěžovat ne nízko položené sedáky.
To je totiž další z omezujících faktorů. Na nohy je místa dost, dlouhonohá stvoření ale budou mít kolena pod bradou. Před krajními sedadly místo prostoru pro nohy zabírají poněkud obtížně využitelné schránky, což považuji za další důkaz záměrů tvůrce. Verso dle mého soudu bylo primárně navrženo pro rodinu s více dětmi.
Velká rodina potřebuje i velký prostor pro zavazadla. Jeho základní objem je u Versa 484 litrů. Toto číslo lze upravovat směrem vzhůru i dolů posunem sedadel, přenastavením variabilní podlahy kufru či využitím dalších přihrádek po stranách. A kdyby ani to nestačilo, zadní sedadla lze individuálně sklápět, čímž postupně vzniká rovná plocha o délce až 1575 mm a šířce 1430 mm.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva