Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu

Volvo asi není to první, co vám přijde na mysl, přijde-li řeč na otevřené vozy či kupé. Přesto jedno existuje. Jmenuje se C70 a má co nabídnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu

21.10.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volvo asi není to první, co vám přijde na mysl, přijde-li řeč na otevřené vozy či kupé. Přesto jedno existuje. Jmenuje se C70 a má co nabídnout.

Volvo každým coulem

Seveřané jsou v konstrukci svých aut konzistentní. Jednu z hlavních rolí vždy hraje pasivní bezpečnost. Nejinak je tomu u C70. Stačí jen otevřít dveře, abyste věděli, že dovnitř se jen tak něco nedostane. A výsledky crashtestů provedených v USA o tom také svědčí. Druhým hlavním atributem je komfort. Kombinace výborných sedadel, dobře naladěného a odhlučněného podvozku dělá i z cestování po D1 docela pohodový výlet. Sportovní auto ale C70 není. Ani ve Volvu se vám nebudou snažit namluvit opak. Na rovinu přiznají, že C70 je ztělesnění stylu a jejím revírem je otevřené nad hlavou. Nic o sportu, spíše o emocích. Ale ani ty nejsou příliš zmiňovány v souvislosti se samotnou jízdou.

C70 je dosti vyhraněné auto. Ono pohodové přesunování zvládá na výbornou, ať už máte střechu nad hlavou, nebo v kufru. Cokoliv jiného odmítne a budete ho muset nutit. Velkou otázkou je použitý motor. Diesel se ke kabrilotu prostě nehodí. Může pro něj mít vhodný charakter, dobrou spotřebu a já nevím co ještě, jeho zvuk je jednoduše nevhodný. Dnes už je bohužel minulostí nabídka celé řady čtyř a pětiválcových přeplňovaných motorů, se kterými byla k dostání první generace C70. Benzínový motor je v ceníku jen jeden, pětiválec T5 o výkonu 230 koní. Bude mít vyšší spotřebu, ale na druhou stranu dá tomu autu jistou noblesu, kterou by si zasloužilo. Zvláště když se vezme do úvahy, že za něj připlatíte jen 20 000 Kč. Jeden kůň za 500 Kč, tomu já říkám neodolatelná nabídka.

Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu - 37 - Volvo C70 2012 test exterier 16Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu - 38 - Volvo C70 2012 test interier 01Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu - 39 - Volvo C70 2012 test motor 01

Proč ho chtít?

Je to opravdu pěkné auto. Navíc bezpečné, pohodlné, neprovokující. Chce být jen tím, čím je. Pojem sport je mu cizí, emoce za volantem zažijete jen kvůli chování ostatních řidičů. Je to prostě kabrio od Volva.

Proč ho nechtít?

Radost z jízdy vám dá jen tou nestresující pohodou a nebem nad hlavou. Do akce se mu nechce a když už ho přinutíte, dá vám jasně najevo, že ne a ne a ne. Pokud nejste přímo naftoví fanatici, vyhněte se dieselu pod kapotou, je drahý a nezní, jak by měl.

Cena

Základní cena vozu (D3 2,0 Kinetic): 985 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací a výbavou: 1 189 500 Kč
Cena testovaného provedení (D4 2,0 Inscription): 1 380 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 130 kW (177 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 615 mm
Šířka: 1 836 mm
Výška: 1 407 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Provozní hmotnost (s řidičem): 1 748 kg
Užitečná hmotnost: 402 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 233 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 404 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.