Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu
21.10.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Volvo asi není to první, co vám přijde na mysl, přijde-li řeč na otevřené vozy či kupé. Přesto jedno existuje. Jmenuje se C70 a má co nabídnout.
Přehled kapitol
Volvo každým coulem
Seveřané jsou v konstrukci svých aut konzistentní. Jednu z hlavních rolí vždy hraje pasivní bezpečnost. Nejinak je tomu u C70. Stačí jen otevřít dveře, abyste věděli, že dovnitř se jen tak něco nedostane. A výsledky crashtestů provedených v USA o tom také svědčí. Druhým hlavním atributem je komfort. Kombinace výborných sedadel, dobře naladěného a odhlučněného podvozku dělá i z cestování po D1 docela pohodový výlet. Sportovní auto ale C70 není. Ani ve Volvu se vám nebudou snažit namluvit opak. Na rovinu přiznají, že C70 je ztělesnění stylu a jejím revírem je otevřené nad hlavou. Nic o sportu, spíše o emocích. Ale ani ty nejsou příliš zmiňovány v souvislosti se samotnou jízdou.
C70 je dosti vyhraněné auto. Ono pohodové přesunování zvládá na výbornou, ať už máte střechu nad hlavou, nebo v kufru. Cokoliv jiného odmítne a budete ho muset nutit. Velkou otázkou je použitý motor. Diesel se ke kabrilotu prostě nehodí. Může pro něj mít vhodný charakter, dobrou spotřebu a já nevím co ještě, jeho zvuk je jednoduše nevhodný. Dnes už je bohužel minulostí nabídka celé řady čtyř a pětiválcových přeplňovaných motorů, se kterými byla k dostání první generace C70. Benzínový motor je v ceníku jen jeden, pětiválec T5 o výkonu 230 koní. Bude mít vyšší spotřebu, ale na druhou stranu dá tomu autu jistou noblesu, kterou by si zasloužilo. Zvláště když se vezme do úvahy, že za něj připlatíte jen 20 000 Kč. Jeden kůň za 500 Kč, tomu já říkám neodolatelná nabídka.
Proč ho chtít?
Je to opravdu pěkné auto. Navíc bezpečné, pohodlné, neprovokující. Chce být jen tím, čím je. Pojem sport je mu cizí, emoce za volantem zažijete jen kvůli chování ostatních řidičů. Je to prostě kabrio od Volva.
Proč ho nechtít?
Radost z jízdy vám dá jen tou nestresující pohodou a nebem nad hlavou. Do akce se mu nechce a když už ho přinutíte, dá vám jasně najevo, že ne a ne a ne. Pokud nejste přímo naftoví fanatici, vyhněte se dieselu pod kapotou, je drahý a nezní, jak by měl.
Cena
Základní cena vozu (D3 2,0 Kinetic): 985 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací a výbavou: 1 189 500 Kč
Cena testovaného provedení (D4 2,0 Inscription): 1 380 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 130 kW (177 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 615 mm
Šířka: 1 836 mm
Výška: 1 407 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Provozní hmotnost (s řidičem): 1 748 kg
Užitečná hmotnost: 402 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 233 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 404 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 7 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejnovější články
- Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 2 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 3 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 5 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 6 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva