Test VW Golf R 2014: R jako Renegát

(+ videa) Býval tuctovým rodinným hatchbackem, ale spáchal ten nejhorší hřích, když se vymezil proti svým nudným bratrům... A nebo, nebo nevymezil?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf R 2014: R jako Renegát

31.3.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test VW Golf R 2014: R jako Renegát

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Býval tuctovým rodinným hatchbackem, ale spáchal ten nejhorší hřích, když se vymezil proti svým nudným bratrům... A nebo, nebo nevymezil?

Vážně trochu odpadlík

Pokud přemítáte, co značí ono R v názvu nejrychlejšího Golfu, je to vážně hlavně renegát - odpadlík, přeběhlík, odrodilec. Navzdory základům sdílených s modely jako 1,4 TSI, navzdory i drobnější technice podobné s GTI rozehrává vlastní partii, do které stojí za to se přidat. Je nejen pekelně rychlý, je i efektivní, použitelný pro každý den a v neposlední řadě agilní, zábavný, řidičsky uspokojivý. Alespoň trochu, alespoň nějak a rozhodně dost na to, aby si zasloužil nálepku hot hatch, dobrý hot hatch. Je to řidičsky nejzajímavější Golf dneška a dozajista nejlepší Golf R, který kdy vznikl. Pro šťouraly dodám, že R32 není R, beztak mám ale někdejší šestiválec spojený s hořkými pocity - po boku soudobého BMW 130i šlo v mých očích o těžko konkurenceschopný stroj. V éře turb, elektrických posilovačů a elektronických vylepšení (a „vylepšení”) všeho možného se mi ale novinka ani vedle srovnatelného BMW M135i zase tak mimo hru nezdá...

Vzpomínka na Golf R s číslicí 7 v názvu mě na každý pád ze židle nezvedá tolik jako ta na Leon Cupra - na to dává přece jen uhlazenější Němec s pohonem 4x4 kůži laciněji. Nemohu ale ignorovat fakt, že mu to dovoluje být na úkor části dostupnější zábavnosti (či jak to nazvat) ještě rychlejší a že nakonec schopností drtit okresky a nepochybuji i okruhy ještě více ohromující dynamikou dokáže nabídnout požitky, které pro španělského kolegu zůstávají nedostupné.

Klíčová otázka musí znít pokaždé stejně: koupil bych si takové auto? Ano, asi ano, přinejmenším za určitých okolností jistě. Za méně než 900 tisíc Kč se nic tak rychlého a takovou technikou vybaveného nenabízí, po mém soudu jde o citelně lepší vůz než jakým je konstrukčně velmi podobný Mercedes A 45 AMG. Jen by ve mně asi dlouho hlodalo pokušení, zda by mi za citelně nižší cenu (240 tisíc Kč je v těchto relacích obrovská suma) nestačila Cupra s jen o málo menším výkonem, nižší hmotností a schopným samosvorem, vedle něhož pohon všech kol získává navrch méně často, než byste si při pohledu na technické parametry obou aut mohli myslet...

Test VW Golf R 2014: R jako Renegát - 40 - Test VW Golf VII R 2014 001Test VW Golf R 2014: R jako Renegát - 41 - Test VW Golf VII R 2014 049Test VW Golf R 2014: R jako Renegát - 42 - Test VW Golf VII R 2014 117

Cena

Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI/63 kW Trendline): 353 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Golf R 2,0 TSI/221 kW 3D): 897 900 Kč
Cena testovaného vozu (Golf R 2,0 TSI/221 kW DSG 5D + příplatková výbava): 1 049 600 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 276 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 436 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 505/1 430 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 343 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 233 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše