Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Golf R 2014: R jako Renegát
31.3.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Býval tuctovým rodinným hatchbackem, ale spáchal ten nejhorší hřích, když se vymezil proti svým nudným bratrům... A nebo, nebo nevymezil?
Přehled kapitol
Vážně trochu odpadlík
Pokud přemítáte, co značí ono R v názvu nejrychlejšího Golfu, je to vážně hlavně renegát - odpadlík, přeběhlík, odrodilec. Navzdory základům sdílených s modely jako 1,4 TSI, navzdory i drobnější technice podobné s GTI rozehrává vlastní partii, do které stojí za to se přidat. Je nejen pekelně rychlý, je i efektivní, použitelný pro každý den a v neposlední řadě agilní, zábavný, řidičsky uspokojivý. Alespoň trochu, alespoň nějak a rozhodně dost na to, aby si zasloužil nálepku hot hatch, dobrý hot hatch. Je to řidičsky nejzajímavější Golf dneška a dozajista nejlepší Golf R, který kdy vznikl. Pro šťouraly dodám, že R32 není R, beztak mám ale někdejší šestiválec spojený s hořkými pocity - po boku soudobého BMW 130i šlo v mých očích o těžko konkurenceschopný stroj. V éře turb, elektrických posilovačů a elektronických vylepšení (a „vylepšení”) všeho možného se mi ale novinka ani vedle srovnatelného BMW M135i zase tak mimo hru nezdá...
Vzpomínka na Golf R s číslicí 7 v názvu mě na každý pád ze židle nezvedá tolik jako ta na Leon Cupra - na to dává přece jen uhlazenější Němec s pohonem 4x4 kůži laciněji. Nemohu ale ignorovat fakt, že mu to dovoluje být na úkor části dostupnější zábavnosti (či jak to nazvat) ještě rychlejší a že nakonec schopností drtit okresky a nepochybuji i okruhy ještě více ohromující dynamikou dokáže nabídnout požitky, které pro španělského kolegu zůstávají nedostupné.
Klíčová otázka musí znít pokaždé stejně: koupil bych si takové auto? Ano, asi ano, přinejmenším za určitých okolností jistě. Za méně než 900 tisíc Kč se nic tak rychlého a takovou technikou vybaveného nenabízí, po mém soudu jde o citelně lepší vůz než jakým je konstrukčně velmi podobný Mercedes A 45 AMG. Jen by ve mně asi dlouho hlodalo pokušení, zda by mi za citelně nižší cenu (240 tisíc Kč je v těchto relacích obrovská suma) nestačila Cupra s jen o málo menším výkonem, nižší hmotností a schopným samosvorem, vedle něhož pohon všech kol získává navrch méně často, než byste si při pohledu na technické parametry obou aut mohli myslet...
Cena
Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI/63 kW Trendline): 353 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Golf R 2,0 TSI/221 kW 3D): 897 900 Kč
Cena testovaného vozu (Golf R 2,0 TSI/221 kW DSG 5D + příplatková výbava): 1 049 600 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 276 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 436 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 505/1 430 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 343 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 233 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23