Test VW Golf R 2014: R jako Renegát

(+ videa) Býval tuctovým rodinným hatchbackem, ale spáchal ten nejhorší hřích, když se vymezil proti svým nudným bratrům... A nebo, nebo nevymezil?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf R 2014: R jako Renegát

31.3.2014 | Pavel Janda | 59 příspěvků

Test VW Golf R 2014: R jako Renegát

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Býval tuctovým rodinným hatchbackem, ale spáchal ten nejhorší hřích, když se vymezil proti svým nudným bratrům... A nebo, nebo nevymezil?

Vážně trochu odpadlík

Pokud přemítáte, co značí ono R v názvu nejrychlejšího Golfu, je to vážně hlavně renegát - odpadlík, přeběhlík, odrodilec. Navzdory základům sdílených s modely jako 1,4 TSI, navzdory i drobnější technice podobné s GTI rozehrává vlastní partii, do které stojí za to se přidat. Je nejen pekelně rychlý, je i efektivní, použitelný pro každý den a v neposlední řadě agilní, zábavný, řidičsky uspokojivý. Alespoň trochu, alespoň nějak a rozhodně dost na to, aby si zasloužil nálepku hot hatch, dobrý hot hatch. Je to řidičsky nejzajímavější Golf dneška a dozajista nejlepší Golf R, který kdy vznikl. Pro šťouraly dodám, že R32 není R, beztak mám ale někdejší šestiválec spojený s hořkými pocity - po boku soudobého BMW 130i šlo v mých očích o těžko konkurenceschopný stroj. V éře turb, elektrických posilovačů a elektronických vylepšení (a „vylepšení”) všeho možného se mi ale novinka ani vedle srovnatelného BMW M135i zase tak mimo hru nezdá...

Vzpomínka na Golf R s číslicí 7 v názvu mě na každý pád ze židle nezvedá tolik jako ta na Leon Cupra - na to dává přece jen uhlazenější Němec s pohonem 4x4 kůži laciněji. Nemohu ale ignorovat fakt, že mu to dovoluje být na úkor části dostupnější zábavnosti (či jak to nazvat) ještě rychlejší a že nakonec schopností drtit okresky a nepochybuji i okruhy ještě více ohromující dynamikou dokáže nabídnout požitky, které pro španělského kolegu zůstávají nedostupné.

Klíčová otázka musí znít pokaždé stejně: koupil bych si takové auto? Ano, asi ano, přinejmenším za určitých okolností jistě. Za méně než 900 tisíc Kč se nic tak rychlého a takovou technikou vybaveného nenabízí, po mém soudu jde o citelně lepší vůz než jakým je konstrukčně velmi podobný Mercedes A 45 AMG. Jen by ve mně asi dlouho hlodalo pokušení, zda by mi za citelně nižší cenu (240 tisíc Kč je v těchto relacích obrovská suma) nestačila Cupra s jen o málo menším výkonem, nižší hmotností a schopným samosvorem, vedle něhož pohon všech kol získává navrch méně často, než byste si při pohledu na technické parametry obou aut mohli myslet...

Test VW Golf R 2014: R jako Renegát - 40 - Test VW Golf VII R 2014 001Test VW Golf R 2014: R jako Renegát - 41 - Test VW Golf VII R 2014 049Test VW Golf R 2014: R jako Renegát - 42 - Test VW Golf VII R 2014 117

Cena

Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI/63 kW Trendline): 353 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Golf R 2,0 TSI/221 kW 3D): 897 900 Kč
Cena testovaného vozu (Golf R 2,0 TSI/221 kW DSG 5D + příplatková výbava): 1 049 600 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 276 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 436 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 505/1 430 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 343 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 233 l

Diskuze 59 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše