Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 308 GTB Group B: vzácné rallyové Ferrari je k mání, nikoliv levně
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari 308 může být dobrým začátkem, chcete-li si pořídit starší Ferrari. Jenže asi ne tohle konkrétní, které je po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari.
Ač se to člověku sledujícímu svět aut zpovzdálí nemusí zdát příliš uvěřitelné, italská automobilka Ferrari se v minulosti účastnila i soutěží rallye. A neměla zrovna malé ambice, vyvíjela pro tento účel slavné 288 GTO, první auto na světě, které v produkční specifikaci překonalo třísetkilometrovou hranici. To ale nikdy nezávodilo, protože pro skupinu A mělo moc velký motor a skupina B byla před jeho dokončením ze známých důvodů zrušena.
Vůz, na kterém bylo 288 GTO založeno, však soutěžního nasazení doznal. Jezdil zejména ve skupině 4, kde soupeřil například s Lanciemi Stratos či později vozy Audi Quattro. Ta se později proměnila právě ve skupinu B. Tento stroj se jmenoval 308 GTB a dnes, pokud máte zájem o starší Ferrari a nikoliv neomezený rozpočet, je vůz s třílitrovým osmiválcem umístěným uprostřed napříč docela dobrou volbou - rozhodně lepší než Mondial, který není ani hezký, ani spolehlivý, a to i na standardy starých italských aut.
Kousek, který je nyní k mání, je závodním autem, přestavěným pro skupinu B pilotem Antoniem Zaninim a jeho týmem. Zanini v roce 1980 získal evropský šampionát v rallye a španělský pohár vyhrál celkem devětkrát. Tento konkrétní stroj se také pyšní certifikátem historických vozidel Ferrari Classiche, takže to bude dost pravděpodobně jedna z nejdražších 308 GTB k mání.
V jejích útrobách je třílitrový vidlicový osmiválec s dvouventilovými, dvouvačkovými hlavami a karburátory Weber, který dává 280 koní a posílá je na zadní kola - nad čtyřkolkou tehdy u Ferrari ještě ani nepřemýšleli - přes manuální pětikvalt s velmi krátce poskládanými převody. Upřednostnění zrychlení před maximálkou se zejména na klikatých rallye velmi hodilo. Na vozovce drží tuto 308 nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky na všech čtyřech kolech a o zpomalení se starají brzdy AP Lockheed s ventilovanými kotouči.
Poslední závod tento stroj údajně jel v roce 1985, tedy před třiceti lety. Poté údajně ujel pouhých 20 kilometrů a všem mechanickým částem se dostalo kompletní renovace. Jsou tu tedy nové brzdy, odpružení, motor je po generální opravě a také zapalovací kabely, které celkem měří přes 8 metrů, jsou nové.
Stavu vozu, který je možno si dobře prohlédnout i na obrázcích, ale pochopitelně odpovídá i cena. Stroj má být k mání někdy během února na aukci pořádané domem RM Auctions a podle odhadů za něj výherce aukce zaplatí 250 - 315 tisíc Eur, tedy 6,8 - 8,6 milionu korun. To je zhruba osminásobek toho, na kolik přijde „obyčejné” ojeté Ferrari 308, tohle však taky ani zdaleka obyčejné není.










Toto závodní Ferrari 308 GTB bude v únoru na prodej. Bude po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari; cena odpovídá
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa 18.11.2025
Nejnovější články
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 44 minutami
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
před 2 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 3 hodinami
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
před 5 hodinami
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
