Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 308 GTB Group B: vzácné rallyové Ferrari je k mání, nikoliv levně
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari 308 může být dobrým začátkem, chcete-li si pořídit starší Ferrari. Jenže asi ne tohle konkrétní, které je po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari.
Ač se to člověku sledujícímu svět aut zpovzdálí nemusí zdát příliš uvěřitelné, italská automobilka Ferrari se v minulosti účastnila i soutěží rallye. A neměla zrovna malé ambice, vyvíjela pro tento účel slavné 288 GTO, první auto na světě, které v produkční specifikaci překonalo třísetkilometrovou hranici. To ale nikdy nezávodilo, protože pro skupinu A mělo moc velký motor a skupina B byla před jeho dokončením ze známých důvodů zrušena.
Vůz, na kterém bylo 288 GTO založeno, však soutěžního nasazení doznal. Jezdil zejména ve skupině 4, kde soupeřil například s Lanciemi Stratos či později vozy Audi Quattro. Ta se později proměnila právě ve skupinu B. Tento stroj se jmenoval 308 GTB a dnes, pokud máte zájem o starší Ferrari a nikoliv neomezený rozpočet, je vůz s třílitrovým osmiválcem umístěným uprostřed napříč docela dobrou volbou - rozhodně lepší než Mondial, který není ani hezký, ani spolehlivý, a to i na standardy starých italských aut.
Kousek, který je nyní k mání, je závodním autem, přestavěným pro skupinu B pilotem Antoniem Zaninim a jeho týmem. Zanini v roce 1980 získal evropský šampionát v rallye a španělský pohár vyhrál celkem devětkrát. Tento konkrétní stroj se také pyšní certifikátem historických vozidel Ferrari Classiche, takže to bude dost pravděpodobně jedna z nejdražších 308 GTB k mání.
V jejích útrobách je třílitrový vidlicový osmiválec s dvouventilovými, dvouvačkovými hlavami a karburátory Weber, který dává 280 koní a posílá je na zadní kola - nad čtyřkolkou tehdy u Ferrari ještě ani nepřemýšleli - přes manuální pětikvalt s velmi krátce poskládanými převody. Upřednostnění zrychlení před maximálkou se zejména na klikatých rallye velmi hodilo. Na vozovce drží tuto 308 nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky na všech čtyřech kolech a o zpomalení se starají brzdy AP Lockheed s ventilovanými kotouči.
Poslední závod tento stroj údajně jel v roce 1985, tedy před třiceti lety. Poté údajně ujel pouhých 20 kilometrů a všem mechanickým částem se dostalo kompletní renovace. Jsou tu tedy nové brzdy, odpružení, motor je po generální opravě a také zapalovací kabely, které celkem měří přes 8 metrů, jsou nové.
Stavu vozu, který je možno si dobře prohlédnout i na obrázcích, ale pochopitelně odpovídá i cena. Stroj má být k mání někdy během února na aukci pořádané domem RM Auctions a podle odhadů za něj výherce aukce zaplatí 250 - 315 tisíc Eur, tedy 6,8 - 8,6 milionu korun. To je zhruba osminásobek toho, na kolik přijde „obyčejné” ojeté Ferrari 308, tohle však taky ani zdaleka obyčejné není.










Toto závodní Ferrari 308 GTB bude v únoru na prodej. Bude po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari; cena odpovídá
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 4 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
Nástupce Čechy milované Kie má své české ceny, jde přímo po krku Škodě
před hodinou
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 2 hodinami
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 4 hodinami
VW zastavil prodej jednoho ze svých elektrických propadáků na klíčovém trhu. Dealeři varují, že už se nevrátí
před 5 hodinami
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
