Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz

Je na tom se spolehlivostí tak dobře, že vyrovnává Porsche 911, což je samo o sobě fascinující. Přitom jej místem pro posádku či zavazadla dalece překonává a koupi se dá od 50 tisíc Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz

21.8.2021 | Petr Prokopec

Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz

/

Foto: Honda

Je na tom se spolehlivostí tak dobře, že vyrovnává Porsche 911, což je samo o sobě fascinující. Přitom jej místem pro posádku či zavazadla dalece překonává a koupi se dá od 50 tisíc Kč.

Pokud jste někdy usedli do Hondy Jazz, nejspíše víte, že jde o jedno z aut, které neskutečně klamou tělem. Od trochu vyššího, čtyřmetrového japonského hatchbacku by totiž na první pohled nikdo neočekával stejný prostor jako v limuzíně střední či vyšší střední třídy. Uvnitř se jej ale skutečně dočkáte, jakkoliv pohled na výbavu vás již rychle vrátí na zem - po palubce obšité jemnou kůží a ozdobené kořenovým dřevem totiž budete pátrat marně. Neznamená to nicméně, že by Jazz byl s kvalitou na štíru. Naopak, v rámci TÜV Reportu mu v kategorii dvou- a tříletých aut patří vynikající pětadvacáté místo a to je jen začátek.

Ještě zajímavější je pohled na starší exempláře, s rostoucím věkem se totiž pozice vozu nezhoršuje, právě naopak. Hodnocení šesti- a sedmiletých kousků lze označit stále „jen” za velmi dobré, u ještě starších exemplářů se ale mění ve vynikající. V kategorii osmi- až jedenáctiletých vozů se totiž Hondě Jazz mohou rovnat už jen Porsche 911 a Audi TT. Tedy dvě ikony spolehlivosti, jejichž úroveň je daná do jisté míry tím, že jde o relativně málo ježděné a velmi opečovávané vozy. Jazz je vedle toho sluha pro každý den, se kterým se nikdo moc nemaže.

Z výše zmíněného je tedy patrné, že v případě zájmu o ojetinu máte na výběr mezi druhou a třetí generací. Ovšem rozhodně nelze počítat s tím, že každý kousek bude zárukou nesmrtelnosti. Ač je totiž Jazz celkově hodnocen velmi dobře, stále tu máme oblasti, na které je třeba dávat pozor. U novějšího modelu jsou to kupříkladu zadní brzdy, které se mohou zaseknout, zatímco u druhé generace směřují občasné výtky k automatické převodovce a přepínání dálkových světel.

Mimo to je třeba zmínit, že Jazz vyráběný v letech 2007 až 2014 byl výrazně postižený skandálem firmy Takata, který se týkal defektních airbagů. V případě zájmu si tedy rozhodně ověřte, zda vámi vyvolený exemplář již má za sebou svolávací akci a výměnu. Stejně tak je třeba zkontrolovat hlavně zadní světla, zatímco novějším kouskům odchází spíše ta přední. Druhá generace pak ještě trpí rychlé opotřebení brzd, což je s ohledem na její muší hmotnost překvapivé. Ale je to tak.

Tím jsme prakticky u konce, snad až na výtky směřující ke kloubům řízení třetí generace. Je ale nutné podotknout, že míra závadnosti činí pouze 0,1 procenta. Na druhou stranu, průměr je spojen s naprostou nulou. Takovou bezproblémovost přitom Jazz vykazuje v rámci podvozku, obavy tedy nemusíte mít ani o tlumiče, ani o pružiny. A co je podstatné, zvedat v podstatě nemusíte ani kapotu, neboť o potížích třeba s únikem oleje - si Jazz může nechat pouze zdát.

Jak se tedy ukazuje, mýty o dechberoucí kvalitě japonských vozů jsou tímto modelem potvrzeny, a to hned dvěma generacemi. Nejde přitom o auto, pro které by se do bazarů lidé hrnuli, nakonec už proto, že opravdu nepůsobí dojmem prostorného praktika, kterého jen tak něco nerozhodí. Za vysokou spolehlivost tak mnoho nedáte - vozy druhé generace (vyráběné od roku 2007) lze koupit od asi 50 tisíc, na exempláře ve slušném stavu s nájezdem okolo 100 tisíc km je ale třeba přibližně 80 tisíc. Na třetí generaci (vyráběnou od roku 2013) bude znovu s rozumným nájezdem stačit zhruba dvojnásobek peněz. Vybrat lze i hybridní pohonné ústrojí a v každém případě můžete počítat se zavazadelníkem schopným pobrat přes 1 380 litrů nákladu všeho druhu.


Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz - 1 - Honda Jazz ojetina ilustracni foto 01Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz - 2 - Honda Jazz ojetina ilustracni foto 02Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz - 3 - Honda Jazz ojetina ilustracni foto 03
U třetí generace Hondy Jazz je třeba prověřit hlavně zadní brzdy... Foto: Honda

Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz - 4 - Honda Jazz ojetina ilustracni foto 04Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz - 5 - Honda Jazz ojetina ilustracni foto 05Jedním z nejspolehlivějších aut vůbec je levný, v bazarech přehlížený praktický vůz - 6 - Honda Jazz ojetina ilustracni foto 06
… zatímco tu druhou poznamenal hlavně skandál firmy Takata, jenž se týkal airbagů. Jinak je ovšem japonský prcek stejně kvalitní jako třeba Porsche 911, přitom nestojí vůbec velké peníze. Foto: Honda

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše