K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant

Už z pohledu do interiéru tohoto auta je patrné, že nejde o žádnou voňavku. Jenže vzniklo jich jen sedm a specifická historie vysoké ceně také nahrává, i když má snížení výkon a chybí mu diamanty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant

7.5.2021 | Petr Prokopec

K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant

/

Foto: W Motors

Už z pohledu do interiéru tohoto auta je patrné, že nejde o žádnou voňavku. Jenže vzniklo jich jen sedm a specifická historie vysoké ceně také nahrává, i když má snížení výkon a chybí mu diamanty.

Již za necelé dva měsíce se nejspíše i v Česku vrátí na filmová plátna Rychle a zběsile. Půjde přitom o druhý snímek, ve kterém chybí Paul Walker, který naneštěstí zemřel při natáčení sedmičky. Právě tento snímek si ovšem nyní připomeneme. V jedné z pasáží se objevil i Lykan Hypersport, ve kterém Walker a Vin Diesel přeskakují napříč mrakodrapy několik desítek metrů nad zemí. Že daná scéna nemá s realitou příliš společného, asi nemusíme dodávat. K jejímu natočení ale skutečné vozy potřeba byly.

Reálný Lykan Hypersport přitom vzniknul v sedmi exemplářích, z nichž každý startoval na 3,4 milionech dolarů (cca 73,1 mil. Kč). To je větší suma, než jakou producenti měli na celý vozový park v rámci jedničky. A jakkoliv se od té doby jejich možnosti navýšily, vůz si ani tak nemohli dovolit, zvláště když se počítalo s jeho zničením. Přímo značka W Motors proto vyrobila deset „nízkonákladových“ exemplářů se sklolaminátovou karosérií namísto karbonové a jednodušším podvozkem.

Z těchto devíti kaskadérských vozů jich devět padlo za oběť natáčení, poslední exemplář se poté vrátil automobilce, která jej od té doby měla vystavený ve svém showroomu. Letos se nicméně rozhodla, že je načase, aby filmová ikona našla nového majitele. Hypersport tedy příští týden 11. května zamíří do aukce, přičemž nabídky můžete aukčnímu domu RubiX, který má celou transakci na starosti, zasílat již nyní. Firma přitom dodává, že akceptuje i kryptoměny.

Vůz je nabízen tak, jak opustil natáčení, má tedy řadu šrámů. Jde přitom o poškrábaný lak i okna z plexiskla. Chybí rovněž střešní sání nebo boční zpětná zrcátka, stejně jako čelní maska. Uvnitř pak budete marně pátrat po luxusním interiéru, zatímco v motorovém prostoru nenajdete 3,7litrový šestiválec s kořeny od Porsche, jenž byl naladěn na 780 koní. Místo toho W Motors užil u replik rovněž agregát ze Zuffenhausenu, ovšem jen dva-sedmičku produkující 240 koní.

Místo sekvenční převodovky navíc zaujal standardní manuál, takže o extra rychlé svezení rozhodně nepůjde. Nicméně i přesto W Motors předpokládá, že vůz by se mohl prodat až za 2,5 milionu dolarů (53,8 mil. Kč), tedy pomalu za stejnou částku jako originál, jehož přední světla zdobí hned 440 diamantů. I po těch v tomto případě budete pátrat marně. Na druhou stranu však můžete počítat s několika bonusy, mezi které patří třeba fotokoláže a 3D videa nebo digitální certifikát autenticity.


K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 1 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 01K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 2 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 02K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 3 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 03K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 4 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 04K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 5 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 05K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 6 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 06K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 7 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 07K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 8 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 08K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 9 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 09K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 10 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 10K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 11 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 11K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 12 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 12K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 13 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 13K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 14 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 14K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 15 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 15K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 16 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 16K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 17 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 17K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 18 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 18K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 19 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 19K mání je jediný vzácný vůz, který přežil natáčení Rychle a zběsile, i zbědovaný má stát majlant - 20 - Lykan Hypersport Furious 7 na prodej 20
Do aukce míří jediný přeživší Lykan Hypersport z natáčení Rychle a zběsile 7. Oproti originálu se tento zjednodušený exemplář, který postavila sama automobilka, liší materiály či motorem. Přesto má být prodán takřka stejně draze jako originál. Foto: W Motors

Zdroj: W Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.