Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F

Osmiválcového sedanu se loni v USA prodalo jen 486 kusů. Lexus se i proto rozhodl, že od konce roku nenabídne jediný výkonný sportovní model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F

13.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Osmiválcového sedanu se loni v USA prodalo jen 486 kusů. Lexus se i proto rozhodl, že od konce roku nenabídne jediný výkonný sportovní model.

Toyota a její luxusní odnož Lexus v poslední době naznačují, že slovo „sport“ se vrátilo do slovníku těchto japonských značek. Díky tomu jsme mohli přivítat nejen dnes už pomalu legendární kupé GT 86, ale také ostřeji naladěnou novou generaci Lexusu GS. Stejně tak se velmi brzy objeví i nový model IS, který již svým vzhledem naznačuje, že o dynamičnost tu jde především. O to překvapivější by mohl být fakt, že souběžně s obyčejnějšími verzemi již nedostaneme výkonný speciál IS F.

Důvodem jsou, jak jinak, mizivé prodeje. Za uplynulý rok se totiž značce povedlo ve Spojených státech udat jen 486 exemplářů, což není mnoho. Ani v letech předchozích ovšem IS F nedosáhlo takové prodejní obliby jako třeba konkurence v podobě BMW M3 nebo Mercedesu C63 AMG. Uzavření linky je tak logické, podobně jako fakt, že značka nezvažuje přímého nástupce.

Slovo „sport“ však můžeme v souvislosti s novou generací modelu IS slýchat opětovně. Rozhodně však již nepůjde o kombinaci zajímavě vyhlížejícího auta a pětilitrového motoru V8 o výkonu 423 koní. Podle magazínu USA Today bychom totiž měli dostat jen sportovní varianty modelů IS 250 (a amerického IS 350), ne však extrém se znakem F na kapotě.

Slabou útěchou tak může být jen ubezpečení, že IS F zůstane v prodeji do konce roku, přičemž v České republice vás tento sedan vyjde na 1 784 000 Kč. Poté se však linky definitivně uzavřou, což pro Lexus znamená, že v jeho nabídce bude po skončení výroby supersportu LFA chybět na řidiče zaměřený model. Přičemž tato situace očividně bude platit minimálně pár měsíců, možná i let.

Japonská automobilka sice zvažuje, že by se nástupcem ostrého sedanu mohlo stát kupé RC F vycházející z konceptu LF-CC, detaily však zůstávají utajené. Víme tak jen, že se jménem vozu počítají na patentovém úřadě, datum zahájení prodeje či motor pod kapotou ale neodkážeme odhadnout. Pravděpodobnější než atmosférický V8 se ale jeví kombinace šestiválce a elektromotoru, pokud se tedy vůz vůbec někdy stane skutečností.

Bližší informace by značka mohla uvést již na konci měsíce na autosalonu v New Yorku, prototyp sériového kupé RC či jeho produkční verzi ale zřejmě neuvidíme dříve než v Los Angeles nebo v Detroitu.


Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 1 - Lesux_IS-F_01Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 2 - Lesux_IS-F_02Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 3 - Lesux_IS-F_03Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 4 - Lesux_IS-F_04Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 5 - Lesux_IS-F_05Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 6 - Lesux_IS-F_06Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 7 - Lesux_IS-F_07Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 8 - Lesux_IS-F_08Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 9 - Lesux_IS-F_09Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 10 - Lesux_IS-F_10Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 11 - Lesux_IS-F_11Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 12 - Lesux_IS-F_12Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 13 - Lesux_IS-F_13Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 14 - Lesux_IS-F_14Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 15 - Lesux_IS-F_16Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 16 - Lesux_IS-F_17Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 17 - Lesux_IS-F_18Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 18 - Lesux_IS-F_19Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 19 - Lesux_IS-F_20Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 20 - Lesux_IS-F_21Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 21 - Lesux_IS-F_22Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 22 - Lesux_IS-F_23Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 23 - Lesux_IS-F_24Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 24 - Lesux_IS-F_25Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 25 - Lesux_IS-F_26

Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 26 - Lexus IS-F 2011 01Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 27 - Lexus IS-F 2011 02Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 28 - Lexus IS-F 2011 03Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 29 - Lexus IS-F 2011 04Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 30 - Lexus IS-F 2011 05Lexus IS F letos končí bez nástupce, alternativou by se mohlo stát kupé RC F - 31 - Lexus IS-F 2011 07
Lexus IS F (na fotkách z našeho testu z roku 2008 a po faceliftu v roce 2011) byl zajímavou alternativou pro BMW M3 nebo Mercedes-Benz C63 AMG. Bohužel se ovšem neprodával v takovém množství, aby si zasloužil nástupce

Zdroj: USA Today

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.