Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejdražší Škoda v současném prodeji je Fabia za 2,6 milionu, je to ďábelský stroj
1.4.2021 | Petr Prokopec
Škodovka dávno nedělá jen levná auta, řádově miliony korun jsou ale i na její dnešní poměry hodně peněz, na Fabii obzvlášť. Tato má ale daleko k čemukoli běžnému.
Jakkoliv tomu možná mnozí nebudou věřit, jedním z nejúspěšnějších závodních vozů posledních let je Škoda Fabia R5. Mladoboleslavský hatchback má na kontě více než 700 vyhraných rallye po celém světě, a tak není překvapivé, že automobilka prodala přes 250 exemplářů. Všechny do jednoho přitom byly osazené přeplňovaným 1,6litrovým motorem, jak to vyžadují pravidla dané kategorie. A to platilo jak pro původní variantu z roku 2015, tak i pro modernizované provedení Evo, které se ukázalo předloni.
Nyní si ovšem můžeme představit Škodu Fabia R5 Proto Rallye EVO IX, která zachází ještě o krok dál než tovární speciál. Do vínku dostala dvoulitrový motor, se kterým při užití restriktorů produkuje 300 koní. Pokud ovšem dáte pohonné jednotce volný průchod, můžete počítat dokonce se 411 koňmi. A kdyby i to vám bylo málo, prodávající může klidně výkon ještě navýšit. Samozřejmě za poplatek, který bude třeba připočíst k ceně, jenž činí nemalých 99 999 Eur (cca 2,61 milionu korun) - je to bezpečně nejdražší Škoda v současném prodeji, na kterou se nechytá ani plně vybavené Enyaq.
Za tuto sumu k vám dorazí modifikovaná Fabia, která se přestavby dočkala mezi roky 2018 a 2019. Jen veškeré komponenty měly dle prodávajícího stát 110 tisíc Eur (2,9 milionu Kč), a to do této částky není započítána práce. Jelikož přitom šlo o zásadní překopání vozu, dočkal se 22. června 2019 i nové homologace. Od té doby navíc ujel pouze 100 kilometrů, v podstatě si tedy kupujete zcela nový soutěžák, na kterém jeho dosavadní majitel jen prodělal.
Fabia si ke zvýšenému výkonu dopomáhá hlavně pohonnou jednotkou z Mitsubishi EVO IX, přičemž veškeré koně přenáší šestistupňová sekvenční převodovka za pomoci diferenciálu Cusco a řídicí elektroniky Motec. Nechybí nový karbonový box sání či vyztužené hřídele, stejně jako závodní palivová nádrž. Dále lze počítat s hliníkovou ochranou podvozku, předními brzdami AP Racing či zadními Brembo, zatímco dovnitř se nastěhovala sedadla OMP HTE-R 400.
Podstatnou informací je platné schválení FIA, díky níž máte jistotu, že i přes veškeré modifikace můžete nastoupit do závodů, byť pochopitelně jen do adekvátních tříd. Je to jistě drahý špás, kdo ale nakonec říká, že s autem musíte závodit - koupit si ho pro radost třeba na okruhy zní též jako dobrý nápad, současný majitel zdůrazňuje i možnost nastavení pro asfaltové využití.





























Upravená Škoda Fabia R5 dostala 411 koní a techniku ostrého Mitsubishi, pořídit si ji můžete skoro za více než 2,6 milionu korun. Foto: SM Auto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů včera 17:00
- Účastníci testu Supersport - Phillip Island 15.2.2025
- Od pondělí testy na Phillip Islandu 15.2.2025
- Neuvěřitelné: V MS-Supersport 11 Rookies 14.2.2025
- Motocykl roku 2025: hlasujte a vyhrajte 2 VIP vstupenky na Superbiky v Mostě 14.2.2025
Nejčtenější články
Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
18.1.2025Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
18.1.2025Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
18.1.2025K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
18.1.2025Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
18.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva