Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu?

Renault je první automobilkou s průměrem CO2 pod 115 g km, což odpovídá asi 4,6 l paliva na 100 km. Hlavně díky motorům stavěných pro testy spotřeby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu?

10.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault je první automobilkou s průměrem CO2 pod 115 g km, což odpovídá asi 4,6 l paliva na 100 km. Hlavně díky motorům stavěných pro testy spotřeby.

Francouzský Renault je dle vlastních slov první velkou evropskou automobilkou, které se podařilo v roce 2013 dostat průměrné emise CO2 své nabídky pod 115 g/km, což odpovídá spotřebě asi 4,6 litru paliva na 100 km (hodnota se bude lišit pro benzinové a naftové motory). Konkrétní výsledek byl 114,7 g CO2/km a značně k němu dopomohly modely s hodnotou emisí CO2 pod 100 g/km, jako např. doslouživší Twingo, Clio nebo Captur. Jistou úlohu jistě hrály také elektromobily, např. Zoe, který však na odbyt moc nešel.

Kromě vozů na elektřinu, které se nám kdekdo snaží podsouvat horem dolem a přesto bez úspěchu, byl ve stlačení emisí na uvedenou hodnotu Renaultu jistě nápomocen nový tříválec 0,9 TCe, který jsme testovali v Cliu a označili jej za tragický omyl. Renault nabízí Clio také ve verzi Energi dCi 90, jejíž naftový motor produkuje 83 g CO2/km, a tak je údajně ve své třídě nejlepší.

Číslo 114,7 g CO2/km za rok 2013 pro Renault znamená jedenáctigramové snížení oproti roku předchozímu. Samozřejmě vzniklo na papíře, s reálnou spotřebou paliva, potažmo emisemi kysličníku uhličitého, toho moc společného nemá. Například onen motor TCe v našem testu jezdil „kombinovaně” za 7,4 litru benzínu na 100 km a po městě za deset, tedy o 2,9, resp. 4,4 litru více, než udává výrobce.

Přestože tuto zprávu lze intepretovat jako důkaz toho, že podřizovat se nesmyslným a složitým regulacím je možné, stále stojíme spíše na straně Německa, které se s tím rozhodlo alespoň nějak bojovat. Vývoj naznačený onou tříválcovou hrozbou, která je jako jedna z mnoha zkonstruována primárně pro papírově nižší spotřebu paliva, není nijak růžový.


Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 1 - Test Renault Clio IV 09 TCe 009Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 2 - Test Renault Clio IV 09 TCe 013Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 3 - Test Renault Clio IV 09 TCe 015Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 4 - Test Renault Clio IV 09 TCe 019Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 5 - Test Renault Clio IV 09 TCe 027Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 6 - Test Renault Clio IV 09 TCe 050Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 7 - Test Renault Clio IV 09 TCe 060Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 8 - Test Renault Clio IV 09 TCe 066Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 9 - Test Renault Clio IV 09 TCe 120Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu? - 10 - Test Renault Clio IV 09 TCe 122
Motor 0,9 TCe Renaultu jistě velmi pomohl dosáhnout nízké průměrné hodnoty emisí, v praxi je však mizerný

Zdroj: Carcoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.