Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spyker má na kahánku, požádal o soudní ochranu před věřiteli
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Holandská automobilka stojí na pomezí bankrotu, za což prý může i Saab či F1. Pomocí by ovšem značce mohlo sloučení s výrobcem elektrických letadel.
Pokud jsme v posledních měsících zmiňovali holandskou automobilku Spyker, pak to rozhodně nebylo kvůli jejím novým modelům. Místo toho byl v centru dění osud značky, neboť ta se potýkala zejména s nedostatkem financí. Na počátku července tak bylo kupříkladu oznámeno, že firma má velké dluhy na daních, a proto veškerá její aktiva míří do dražby. Tento osud se sice nakonec majiteli automobilky Victoru Mullerovi povedlo zvrátit, nicméně ne na dlouho.
Již o dva měsíce později jsme totiž mohli referovat o tom, že Spyker nevyplácí zaměstnancům mzdy a že bankrot je na spadnutí. Tyto domněnky pak jen umocnil verdikt amerického odvolacího soudu, u kterého Holanďané žalovali koncern GM o tři miliardy dolarů (cca 60 mld. Kč). A aby toho nebylo málo, pak na počátku měsíce vešlo ve známost, že automobilka již od prvního kvartálu letošního roku dluží za nájem. Bylo tak prakticky jen otázkou času, kdy se ucho pomyslného džbánu utrhne zcela. A to se stalo včera, kdy Muller požádal o soudní ochranu před věřiteli.
Holandský soud žádost Spykeru přijal, přičemž prozatím nebyla specifikován přesný časový horizont, do kterého šéf firmy musí přijít s řešením nastalých patálií. Zatím shání finance, naznačil ale i zájem o sloučení s nejmenovaným americkým výrobcem elektrických letadel. To by samozřejmě dávalo smysl, neboť také Spyker má leteckou minulost, jak ostatně naznačuje vrtule v jeho znaku. Firmy zaměřené na výrobu elektrických dopravních prostředků navíc mohou počítat se státními dotacemi, což by značce jistě pomohlo.
Zatím ovšem není jisté, zda ke sloučení dojde a zda tím v kasičce Spykeru zacinkají tolik potřebné zlaťáky. Konečně ovšem bylo potvrzeno to, co za problémy automobilky stojí. Jak se dalo očekávat, značka si nejméně dvakrát ukousla větší kus koláče, než jaký dokázala sníst. Tím prvním byl vstup do šampionátu Formule 1, kdy Holanďané odkoupili skomírající Jordan. Druhým velkým soustem pak bylo převzetí Saabu v letech 2009 a 2010.
Aktuálně můžeme jen doufat, že se Spykeru povede zmrtvýchvstání a nakonec skutečně rozjede výrobu modelu B6 Venator. Nejsme si ale ani trochu jisti, zda tato pohádka ještě může mít šťastný konec...


























Spyker B6 Venator měl odstartovat novou kapitolu v historii značky, nakonec však firma stojí na pomezí bankrotu. Pokud se jí povede sehnat peníze, pak by výroba kupátka skutečně mohla po několika letech slibů odstartovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha