Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Absolutně nejspolehlivější auta dneška podle Němců: Šampion v kvalitě nemusí stát majlant
19.3.2021 | Petr Prokopec
Ano, obvykle jde o dražší auta, přinejmenším tři z nich si ale může dovolit leckdo a přesto porazila úplně všechna ostatní ve svých třídách.
TÜV Reportu pro rok 2021 je zdrojem spousty zajímavých dat, a tak se dnes po nejlepší vozech do 130 tisíc korun či nejhorších ojetinách do tří let stáří podíváme na ty absolutně nejspolehlivější modely současnosti.
Jmenovány byly totiž hvězdy obvyklých obchodních tříd a nepřekvapí, že se rekrutují hlavně z řad novějších modelů. Oněch segmentů je celkem devět, ze zlatých vavřínů se ale může těšit jen pět značek. Z nich nejúspěšnější je Mercedes, který za sebou má opravdu náročný rok, utěšovat jej ale může, že se pro letošek stal alespoň v Německu symbolem kvality. Jeho GLC opanovalo nejen celkový TÜV Report, ale logicky i kategorii SUV. Dvojitého vítězství se navíc dočkalo již podruhé v řadě. V případě tohoto SUV tak v podstatě nic neriskujete, ovšem i kvůli tomu se musíte připravit na poněkud vyšší ceny.
Zatímco přítomnost Mercedesu, Audi či Porsche mezi nejlepšími se dala čekat, asi jen málokdo předpokládal, že ještě více spolehlivých aut než z Zuffenhausenu pochází z Rüsselsheimu. Opel má opačnou pověst, faktem ale je, že v nejlepší devítce má hned dva modely, které jsou cenově dostupné mezi novými i ojetými vozy. Hyundai pak boduje jedním typem, který znovu nepatří mezi drahé. V případě Korejců se navíc sluší dodat, že i30 vystřídalo na trůnu dosavadního krále kompaktů, a sice Mercedes třídy A. Platí to však skutečně jen v případě té nejnovější generace, která se vyrábí od roku 2017.
Tolik na úvod, nyní již vzhůru za kompletní devítkou. Dodejme jen, že i u nejhoršího z nejlepších aut dosahuje míra poruchovosti dosahuje úrovně jen 4,3, což znamená, že ze stovky vozů mířících na technickou kontrolu hned 95,7 aut projde na první pokus. Ve zbytku se pak většinou jedná o drobné potíže, na jejich vyřešení nepotřebujete zrovna naditou portmonku. Výjimky se ale pochopitelně vždy najdou, pročež stále platí, že i u těchto šampionů je dobré jim důvěřovat, ale zároveň je při koupi v podobě ojetin také řádně prověřit.
Minivozy: Opel Adam
Již nevyráběný prcek Opelu zvítězil stejně jako v předchozím ročníku, tentokráte s mírou poruchovosti 3,7. Technici pějí chválu na podvozek, brzdy, motor i světla, což je ovšem dobrou zprávou pouze pro současné majitele. Ti budoucí totiž musí utratit alespoň 155 tisíc korun.

Foto: Opel
Malé vozy: Audi A1
Po devíti letech ve výrobě i nadále tři čtvrtiny veškeré produkce jezdí bez závažného defektu. Lepší vizitku snad Audi A1 ani nepotřebuje, nicméně také v jeho případě budete muset sáhnout hlouběji do kapsy, a to přinejmenším pro 183 000 Kč. Počítat následně můžete s mírou poruchovosti 3,3.
Kompaktní vozy: Hyundai i30
O korejském zástupci již byla řeč, a tak jen dodáme, že Hyundai i30 nemá žádnou výraznou slabinu, na kterou by bylo třeba dávat pozor. Pokud tedy budete mít štěstí na předchozího majitele, bude vám konkurence Octavie sloužit léta. Ostatně její míra poruchovosti činí pouhých 2,4.
Střední třída: Opel Insignia
Druhou generaci vlajkové lodi Opelu trápí jeden pro značku velmi typický problém, kterým je únik oleje. Nicméně ve všech ostatních ohledech překonává soupeře opravdu razantně, míra poruchovosti tak nakonec činí jen 2,2, zatímco průměr pro dvou- a tříletá auta je 5,5. Obojí jsou excelentní výsledky.
Vyšší střední třída: Mercedes-Benz třídy E
Třída E vás přesvědčí nejen vzhledem, ale i svou technikou. Navíc za jejím volantem zažijete nemálo zábavy. Je nicméně třeba počítat s cenami startujícími okolo 625 tisíc korun, za něž dostanete míru poruchovosti 3,7. Pokud chcete ušetřit a jít do starších kousků, prověřte hlavně přední nápravu.
Luxusní vozy: Audi A7
V případě Audi A7 nemají němečtí technici často co dělat ani u devítiletých vozů. Ve výsledku je tedy poněkud překvapivé, že zástupce čtyř kruhů má z celé devítky tu nejhorší míru poruchovosti, a sice 4,3. Za tím stojí občasné problémy s elektronikou, stejně jako rachocení diferenciálu.
SUV: Mercedes-Benz GLC
Jsme u krále celého reportu, který má jedinou slabinu - tedy respektive dvě, pokud budeme brát v potaz i ceny, které startují na 654 tisících Kč. Pozor byste si totiž měli dát na zavěšení kol, zvláště pokud přechozí majitel jezdil v terénu. V takové chvíli asi míra poruchovosti 1,7 neplatí.
Sportovní vozy: Porsche 911
Začlenění německého sporťáku mezi úplně nejlepší vozy nepřekvapí, ostatně Porsche 911 je synonymem kvality odjakživa. Stojí za tím mimo jiné i ta nejlepší péče, jaké se mu dostává od jeho vlastníků. Díky tomu je po Opelu Insignia jedním ze tří vozů v žebříčku s mírou poruchovosti 2,2.
Dodávky a MPV: Mercedes-Benz třídy B
Výše naznačený trojlístek pak doplňuje třída B, která je možná vnímána jako nudná a vhodná pouze pro starší majitele, ovšem na druhé straně třeba v roce 2011 získala v crash testech Euro NCAP vůbec nejlepší hodnocení ze všech aut. Pochopitelně je pak i spolehlivá, stejně jako prostorná.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
včera - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021
Nejnovější články
- Škoda Kodiaq má v Evropě nového soka, víc výbavy i techniky nabízí za cenu Fabie
před 3 hodinami - Rus postavil malý osobní tank. Říká mu Křeček, s nadhledem odtáhne i velké SUV
před 4 hodinami - Problémy, které teď řeší autopůjčovny, jen podtrhuji chaos současného světa
před 6 hodinami - Číňané poprvé ukázali Porsche pro chudé, kopírovat je zjevně bavit nepřestalo
před 7 hodinami - Nový Mercedes má neobvyklou zdířku za předním blatníkem, nadchne ty nejlenivější
před 8 hodinami - Němci se skutečně vrací k motoru, který dráždí EU, otázkou ale zůstává, kde vlastně
před 9 hodinami - Jedna z posledních bašt nelásky k autům na elektřinu padla, stačilo odvolat šéfa
před 10 hodinami - Nejluxusnější VW historie je jako ojetina stále lepší koupě, za málo nabízí i víc než nový vůz
včera - Novináři ukradli jeho auto, chování policie při snaze ho získat zpět je nepochopitelné
včera - Němci vybrali spolehlivé ojetiny do 50 tisíc Kč, kterých si ale v bazarech málokdo všímá
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 16:16 - řidičBOB
- Politický koutek 15:48 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:45 - M.Z.
- Rychlodotazy 15:06 - M.Z.
- Americké vozy a vše kolem nich 12:18 - 970ka
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 09:58 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:31 - řidičBOB
- Combi 4x4 do 300tis kč 09:04 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 20:24 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 18:51 - pavproch