Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější auta všech tříd podle německých STK mají i nečekané premianty
13.1.2021 | Petr Prokopec
Pokud hledáte co možná nejvíce spolehlivé nové či ojeté auto spíše než konkrétní typ vozu, nebo se v té či oné třídě chcete zaměřit na spolehlivost, tento přehled vám může přijít vhod. Někdy jde o známe tváře, jindy o překvapení.
Dnes po čase opět zabředneme do detailů TÜV Reportu pro rok 2021. Dosud jsme z něj prostudovali nejen celkové statistiky, ale našli třeba i nejlepší vozy do 130 tisíc korun nebo nejhorší ojetiny do tří let stáří. Nyní nastal čas na absolutně nejlepší modely v obvyklých obchodních třídách, které se logicky znovu rekrutují z řad novějších modelů.
Oněch segmentů je celkem devět, ze zlatých vavřínů se ale může těšit jen pět značek. Z nich nejúspěšnější je Mercedes, který za sebou má opravdu náročný rok, utěšovat jej ale může, že se pro letošek stal symbolem kvality. Jeho GLC opanovalo nejen celkový TÜV Report, ale i kategorii SUV. Dvojitého vítězství se navíc dočkalo již podruhé v řadě. V případě tohoto SUV tak v podstatě nic neriskujete, ovšem i kvůli tomu se musíte připravit na poněkud vyšší ceny.
Zatímco přítomnost Mercedesu, Audi či Porsche mezi nejlepšími se dala čekat, asi jen málokdo předpokládal, že ještě více spolehlivých aut než z Zuffenhausenu pochází z Rüsselsheimu. Opel má v nejlepší devítce hned dva modely, Hyundai pak boduje jedním. V případě Korejců se navíc sluší dodat, že i30 vystřídalo na trůnu dosavadního krále kompaktů, a sice Mercedes třídy A. Platí to však skutečně jen v případě té nejnovější generace, která se vyrábí od roku 2017.
Tolik na úvod, nyní již vzhůru za kompletní devítkou. U té nejvyšší míra poruchovosti dosahuje úrovně 4,3, což znamená, že ze stovky vozů mířících na technickou kontrolu hned 95,7 aut projde na první pokus. Ve zbytku se pak většinou jedná o drobné potíže, na jejich vyřešení nepotřebujete zrovna naditou portmonku. I zde se najde výjimka, pročež tak jako v běžném životě i při nákupu těch nejmladších ojetin platí - důvěřuj, ale prověřuj.
Minivozy: Opel Adam
Již nevyráběný prcek Opelu zvítězil stejně jako v předchozím ročníku, tentokráte s mírou poruchovosti 3,7. Technici pějí chválu na podvozek, brzdy, motor i světla, což je ovšem dobrou zprávou pouze pro současné majitele. Ti budoucí totiž musí utratit alespoň 155 tisíc korun.

Foto: Opel
Malé vozy: Audi A1
Po devíti letech ve výrobě i nadále tři čtvrtiny veškeré produkce jezdí bez závažného defektu. Lepší vizitku snad Audi A1 ani nepotřebuje, nicméně také v jeho případě budete muset sáhnout hlouběji do kapsy, a to přinejmenším pro 183 000 Kč. Počítat následně můžete s mírou poruchovosti 3,3.
Kompaktní vozy: Hyundai i30
O korejském zástupci již byla řeč, a tak jen dodáme, že Hyundai i30 nemá žádnou výraznou slabinu, na kterou by bylo třeba dávat pozor. Pokud tedy budete mít štěstí na předchozího majitele, bude vám konkurence Octavie sloužit léta. Ostatně její míra poruchovosti činí pouhých 2,4.
Střední třída: Opel Insignia
Druhou generaci vlajkové lodi Opelu trápí jeden pro značku velmi typický problém, kterým je únik oleje. Nicméně ve všech ostatních ohledech překonává soupeře opravdu razantně, míra poruchovosti tak nakonec činí jen 2,2, zatímco průměr pro dvou- a tříletá auta je 5,5.´
Vyšší střední třída: Mercedes-Benz třídy E
Třída E vás přesvědčí nejen vzhledem, ale i svou technikou. Navíc za jejím volantem zažijete nemálo zábavy. Je nicméně třeba počítat s cenami startujícími okolo 625 tisíc korun, za něž dostanete míru poruchovosti 3,7. Pokud chcete ušetřit a jít do starších kousků, prověřte hlavně přední nápravu.
Luxusní vozy: Audi A7
V případě Audi A7 nemají němečtí technici často co dělat ani u devítiletých vozů. Ve výsledku je tedy poněkud překvapivé, že zástupce čtyř kruhů má z celé devítky tu nejhorší míru poruchovosti, a sice 4,3. Za tím stojí občasné problémy s elektronikou, stejně jako rachocení diferenciálu.
SUV: Mercedes-Benz GLC
Jsme u krále celého reportu, který má jedinou slabinu - tedy respektive dvě, pokud budeme brát v potaz i ceny, které startují na 654 tisících Kč. Pozor byste si totiž měli dát na zavěšení kol, zvláště pokud přechozí majitel jezdil v terénu. V takové chvíli asi míra poruchovosti 1,7 neplatí.
Sportovní vozy: Porsche 911
Začlenění německého sporťáku mezi úplně nejlepší vozy nepřekvapí, ostatně Porsche 911 je synonymem kvality odjakživa. Stojí za tím mimo jiné i ta nejlepší péče, jaké se mu dostává od jeho vlastníků. Díky tomu je po Opelu Insignia jedním ze tří vozů v žebříčku s mírou poruchovosti 2,2.
Dodávky a MPV: Mercedes-Benz třídy B
Výše naznačený trojlístek pak doplňuje třída B, která je možná vnímána jako nudná a vhodná pouze pro starší majitele, ovšem na druhé straně třeba v roce 2011 získala v crash testech Euro NCAP vůbec nejlepší hodnocení ze všech aut. Pochopitelně je pak i spolehlivá, stejně jako prostorná.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
včera - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11:12 - rhinos
- Koronavirus 11:07 - rhinos
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Rychlodotazy 11:00 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 16:54 - Snowman000
- Porsche - vse o sportovnich modelech 13:55 - pavproch
- Genevo ONE - Zkušenosti 12:53 - řidičBOB
- Co čtete? (vážná literatura, ne motoristická) 27.2.2021 - jerry