Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Absolutně nejspolehlivější auta dneška podle Němců: Šampion v kvalitě nemusí stát majlant
19.3.2021 | Petr Prokopec
Ano, obvykle jde o dražší auta, přinejmenším tři z nich si ale může dovolit leckdo a přesto porazila úplně všechna ostatní ve svých třídách.
TÜV Reportu pro rok 2021 je zdrojem spousty zajímavých dat, a tak se dnes po nejlepší vozech do 130 tisíc korun či nejhorších ojetinách do tří let stáří podíváme na ty absolutně nejspolehlivější modely současnosti.
Jmenovány byly totiž hvězdy obvyklých obchodních tříd a nepřekvapí, že se rekrutují hlavně z řad novějších modelů. Oněch segmentů je celkem devět, ze zlatých vavřínů se ale může těšit jen pět značek. Z nich nejúspěšnější je Mercedes, který za sebou má opravdu náročný rok, utěšovat jej ale může, že se pro letošek stal alespoň v Německu symbolem kvality. Jeho GLC opanovalo nejen celkový TÜV Report, ale logicky i kategorii SUV. Dvojitého vítězství se navíc dočkalo již podruhé v řadě. V případě tohoto SUV tak v podstatě nic neriskujete, ovšem i kvůli tomu se musíte připravit na poněkud vyšší ceny.
Zatímco přítomnost Mercedesu, Audi či Porsche mezi nejlepšími se dala čekat, asi jen málokdo předpokládal, že ještě více spolehlivých aut než z Zuffenhausenu pochází z Rüsselsheimu. Opel má opačnou pověst, faktem ale je, že v nejlepší devítce má hned dva modely, které jsou cenově dostupné mezi novými i ojetými vozy. Hyundai pak boduje jedním typem, který znovu nepatří mezi drahé. V případě Korejců se navíc sluší dodat, že i30 vystřídalo na trůnu dosavadního krále kompaktů, a sice Mercedes třídy A. Platí to však skutečně jen v případě té nejnovější generace, která se vyrábí od roku 2017.
Tolik na úvod, nyní již vzhůru za kompletní devítkou. Dodejme jen, že i u nejhoršího z nejlepších aut dosahuje míra poruchovosti dosahuje úrovně jen 4,3, což znamená, že ze stovky vozů mířících na technickou kontrolu hned 95,7 aut projde na první pokus. Ve zbytku se pak většinou jedná o drobné potíže, na jejich vyřešení nepotřebujete zrovna naditou portmonku. Výjimky se ale pochopitelně vždy najdou, pročež stále platí, že i u těchto šampionů je dobré jim důvěřovat, ale zároveň je při koupi v podobě ojetin také řádně prověřit.
Minivozy: Opel Adam
Již nevyráběný prcek Opelu zvítězil stejně jako v předchozím ročníku, tentokráte s mírou poruchovosti 3,7. Technici pějí chválu na podvozek, brzdy, motor i světla, což je ovšem dobrou zprávou pouze pro současné majitele. Ti budoucí totiž musí utratit alespoň 155 tisíc korun.
Foto: Opel
Malé vozy: Audi A1
Po devíti letech ve výrobě i nadále tři čtvrtiny veškeré produkce jezdí bez závažného defektu. Lepší vizitku snad Audi A1 ani nepotřebuje, nicméně také v jeho případě budete muset sáhnout hlouběji do kapsy, a to přinejmenším pro 183 000 Kč. Počítat následně můžete s mírou poruchovosti 3,3.
Kompaktní vozy: Hyundai i30
O korejském zástupci již byla řeč, a tak jen dodáme, že Hyundai i30 nemá žádnou výraznou slabinu, na kterou by bylo třeba dávat pozor. Pokud tedy budete mít štěstí na předchozího majitele, bude vám konkurence Octavie sloužit léta. Ostatně její míra poruchovosti činí pouhých 2,4.
Střední třída: Opel Insignia
Druhou generaci vlajkové lodi Opelu trápí jeden pro značku velmi typický problém, kterým je únik oleje. Nicméně ve všech ostatních ohledech překonává soupeře opravdu razantně, míra poruchovosti tak nakonec činí jen 2,2, zatímco průměr pro dvou- a tříletá auta je 5,5. Obojí jsou excelentní výsledky.
Vyšší střední třída: Mercedes-Benz třídy E
Třída E vás přesvědčí nejen vzhledem, ale i svou technikou. Navíc za jejím volantem zažijete nemálo zábavy. Je nicméně třeba počítat s cenami startujícími okolo 625 tisíc korun, za něž dostanete míru poruchovosti 3,7. Pokud chcete ušetřit a jít do starších kousků, prověřte hlavně přední nápravu.
Luxusní vozy: Audi A7
V případě Audi A7 nemají němečtí technici často co dělat ani u devítiletých vozů. Ve výsledku je tedy poněkud překvapivé, že zástupce čtyř kruhů má z celé devítky tu nejhorší míru poruchovosti, a sice 4,3. Za tím stojí občasné problémy s elektronikou, stejně jako rachocení diferenciálu.
SUV: Mercedes-Benz GLC
Jsme u krále celého reportu, který má jedinou slabinu - tedy respektive dvě, pokud budeme brát v potaz i ceny, které startují na 654 tisících Kč. Pozor byste si totiž měli dát na zavěšení kol, zvláště pokud přechozí majitel jezdil v terénu. V takové chvíli asi míra poruchovosti 1,7 neplatí.
Sportovní vozy: Porsche 911
Začlenění německého sporťáku mezi úplně nejlepší vozy nepřekvapí, ostatně Porsche 911 je synonymem kvality odjakživa. Stojí za tím mimo jiné i ta nejlepší péče, jaké se mu dostává od jeho vlastníků. Díky tomu je po Opelu Insignia jedním ze tří vozů v žebříčku s mírou poruchovosti 2,2.
Dodávky a MPV: Mercedes-Benz třídy B
Výše naznačený trojlístek pak doplňuje třída B, která je možná vnímána jako nudná a vhodná pouze pro starší majitele, ovšem na druhé straně třeba v roce 2011 získala v crash testech Euro NCAP vůbec nejlepší hodnocení ze všech aut. Pochopitelně je pak i spolehlivá, stejně jako prostorná.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 2 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva