Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží

Doba velí k investiční obezřetnosti, a tak jsou levné ojetiny v kursu. Někteří možná řeknou, že mezi takovým nelze pomýšlet na žádné extra držáky, ale opak je pravdou, spolehlivý vůz nemusí být nutně drahý ani obyčejný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží

30.4.2021 | Mirek Mazal

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží

/

Foto: Ford

Doba velí k investiční obezřetnosti, a tak jsou levné ojetiny v kursu. Někteří možná řeknou, že mezi takovým nelze pomýšlet na žádné extra držáky, ale opak je pravdou, spolehlivý vůz nemusí být nutně drahý ani obyčejný.

Česko je zemí s jedním z vůbec nejstarších automobilových parků v Evropě, přičemž realita může být oproti papírovým datům ještě docela jiná. Na rozdíl od mnoha jiných tento stav nepovažujeme za tak problematický, navíc je částečně dán i vysokým daňovým zatížením vlastnictví aut v zahraničí. Pokud by vás různé silniční a podobné daně připravily v souvislosti s vlastnictvím 20 nebo 30 let starého klidně o tisíc korun měsíčně, asi jej také sešrotujete. Ale když může stát připraven jako náhradní v garáži výměnou jen za úhradu povinného pojištění odpovědnosti? Proč se jej zbavovat?

Při průměrném stáří vozů lehce přes 15 let navíc není důvod k panice. Patnáctileté auto dnes a před 20 léty je něco jiného a vozy vyrobené v tomto tisíciletí jsou téměř bez výjimky bezpečné, trvanlivé, spolehlivé i více nebo méně ekologické, i když mají na krku klidně dvě dekády. Patnáctileté auto z roku 2006 navíc dnes může být zachovalé BMW 330i generace E90 a stěží jeho majiteli budete seriózně tvrdit, že má vrak, kterého by se měl okamžitě zbavit.

Valná část kupců zkrátka nemá důvod kupovat novější vozy, jsou s těmi staršími spokojeni, nestojí je moc a nikomu jimi neubližují. Nemusíme navíc nutně myslet jen na auta z počátku milénia, i mezi vozy z minulé dekády lze vybrat spoustu zajímavých typů, které vyjdou pochopitelně o mnoho levněji než nové. A co si budeme namlouvat, v dnešní době spousta lidí ani nemá možnost sáhnout po něčem novějším, i kdyby nakrásně chtěli.

Proto jsme se tentokrát porozhlédli a dali dohromady aktualizovaný seznam nejspolehlivějších a současně nejlevnějších ojetých aut všech typů, jaká je možné pořídit. Jde o auta stará 10 let či více hodnocená na základě aktuálních statistik německých STK. Pokud uvažujete o pořízení dostupného ojetého automobilu a přesto byste rádi český průměr provozovaných aut alespoň trochu snížili, níže uvedený seznam vám může ukázat cestu k rozumným volbám za rozumné peníze.

Najdete v něm leccos od SUV přes sportovní modely po rodinná přibližovadla, protože každému může vonět něco jiného. Ke každému vozu přidáváme informace o tom, na co je dobré u nich přece dávat pozor a za kolik lze dnes přibližně sehnat slušné kousky. Jen se omlouváme, pokud vám nevoní auta z Německa - pokud škrtneme ta, moc jiného už na výběr nezbude.

Honda CR-V RE5

Honda CR-V možná postrádá prestiž, ale to je jediný subjektivní nedostatek jinak prostorného, spolehlivého, kvalitního a dlouhověkého SUV. Na německé inspektory udělala dobrý dojem podprůměrně poruchová verze RE5 z let 2006 až 2012. U levnějších kusů může být problém vadné řízení, proto Němci do nákupu v bazaru doporučují investovat minimálně 130 tisíc Kč.


Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 1 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 01Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 2 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 02Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 3 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 03
Foto: Honda

Mercedes-Benz třídy A W169

Třída A generace W169 z let 2004 až 2012 nemá čím strašit zájemce o desetiletou ojetinu v ceně od asi 70 tisíc Kč. Možná brzdový systém bude lepší nechat pořádně prověřit, zbytek kvalitního Mercedesu obstojí v dieselových i benzínových variantách.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 4 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 04Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 5 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 05Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 6 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 06
Foto: Mercedes-Benz

Ford Fusion

Levný pětidveřový hatchback oslovuje hlavně starší, kteří mají problém s nastupováním do klasických modelů držících se níže u země. A pochopitelně oslovuje každého, kdo nemá na (pro něj) nové auto bůhvíjak velký rozpočet. Dobře použitelné Fusiony se pohybují od 40 tisíc Kč výše, kromě automatu Durashift není potřeba úzkostlivě hlídat jiné servisní pasti.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 7 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 07Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 8 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 08Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 9 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 09
Foto: Ford

Audi TT 8J

Druhá generace 8J vypadá dospěle proti prvotnímu počinu a zároveň přiváží spolehlivější techniku. Od 180 tisíc Kč může být řeč o racionálním výběru kompaktu na denní ježdění s občasným výletem do klikatých silnic. Žádné vyloženě typické, opakované problémy u něj Němci vůbec neevidují.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 10 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 13Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 11 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 14Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 12 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 15
Foto: Audi

Volkswagen Golf Plus

Golf s vyšší střechou pravidelně exceluje v testech spolehlivosti. Ani u něj nejsou známé chronické problémy v jakémkoliv ohledu zážehových anebo vznětových jednotek. Volba rozumu klesla až na ceny okolo 50 tisíc korun českých za stále použitelná auta.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 13 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 25Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 14 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 26Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 15 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 27
Foto: Volkswagen

Mercedes-Benz SLK R171

Stylový roadster s pevnou skládací střechou vypadá jako drahé auto, k mání je ale už za ceny okolo 200 tisíc Kč, za což zdaleka nekoupíte ani novou Fabii. SLK typ R171 obvykle nezná neplánované opravy ani deset let od konce výroby, což ostatně koresponduje s typickým způsobem využití - málokdo používá tohle auto pro každodenní ježdění.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 16 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 16Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 17 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 17Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 18 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 18
Foto: Mercedes-Benz

Audi A3

Rival Golfu snáší příkladně větší počet najetých kilometrů. Audi A3 8J vyžaduje útratu minimálně 65 tisíc Kč, i tak se možná budou muset řešit pružiny náprav. Pořád nicotná daň za elegantní vůz se slušnými motory a dodnes velmi kvalitním interiérem, který obstojí před prakticky libovolným způsobem využití.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 19 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 07Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 20 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 08Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 21 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 09
Foto: Audi

Audi A4/A5 B7

Věk není na Audi A4 nebo A5 skoro poznat, a to technicky či opticky. Ojetiny jsou prověřeny vyšším nájezdem stejně jako menší A3. Dobré exempláře vyšší řady stojí cca 160 tisíc Kč výměnou za výdrž všech částí, kromě hůře dimenzované přední nápravy.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 22 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 19Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 23 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 20Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 24 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 21
Foto: Audi

Volkswagen Golf VI

Etalon nižší střední třídy neboli celosvětově nejprodávanější automobil vůbec svoji slávu získal oprávněně. I po deseti letech si šestá generace statečně razí cestu nejméně poruchovými žebříčky ojetin. Zhruba za 110 tisíc Kč existuje minium konkurence, pokud člověk nekoupí průšvih jménem 1,2 TSI či 1,4 TSI s vadným řetězem.

Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 25 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 22Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 26 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 23Nejspolehlivější levné ojetiny dneška: Už za 40 tisíc Kč můžete mít vůz, který vydrží - 27 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 24
Foto: Volkswagen

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše