Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám

Německý trh s auty se vrátil k mírnému růstu, tentokrát si ale posvítíme i na odbyt v jednotlivých třídách. V nich si dobré pozice vydobyly i škodovky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám

21.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý trh s auty se vrátil k mírnému růstu, tentokrát si ale posvítíme i na odbyt v jednotlivých třídách. V nich si dobré pozice vydobyly i škodovky.

Červenec 2013 byl pro německé dealery nových aut o něco bohatší než stejný měsíc loňského roku - prodalo se celkem 253 146 vozů, tedy o 2,1 % více než loni. Benzínové motory stále mají převahu, i když jen těsnou - bylo jich 51,4%. Další koncepce krom dieselů jen paběrkují, což nejlépe reflektuje 515 prodaných elektromobilů a 2 195 hybridů. Podobně jako u nás pak většina nových aut zamířila do firem, soukromí zákazníci hrají druhé housle.

V případě značek je pozice Volkswagenu jakožto lídra německého trhu nadále neotřesitelná - s 55 tisíci prodanými auty na tom byl více jak dvakrát lépe, než druhý Mercedes s 25 tisíci kusy. Relativně dobře si vedla Škoda - s necelými 12 tisíci prodanými vozy byla na sedmém místě a do nejlepší desítky už si tak nějakou chvíli nedělá pouze výlety. Příčinou je i rostoucí jednoho jejího modelu, pochopitelně máme na mysli novou Octavii, razantní zlepšení je ale vidět také u dalších značek. Jaguar, Mini, Chevrolet a Seat patří mezi ně a také u nich je důvod podobný - všechny tyto značky nedávno uvedly na trh nějakou novinku, která výrazně podpořila prodeje.

Tabulku značek uzavírá na 50. místě americký Dodge se čtyřmi prodanými vozy. Daleko před ním bylo Porsche, Ferrari, Aston Martin, Maserati a Lamborghini a lépe na tom byl dokonce i Wiesmann, který je nyní v insolvenci.

Tím můžeme obecné informace o vývoji na německém trhu uzavřít, na nejprodávanější modely se tentokrát podíváme trochu jinak. Abychom si udělali lepší obrázek o tom, co Němci „můžou” a co nikoli, projdeme si prodeje v každé z obchodních tříd zvlášť. Dodejme, že stejně jako u nás si třídu toho kterého auto určují sami výrobci, a tak se jakýkoli model může objevit prakticky v jakékoli třídě. Němci tedy k zatřídění přistupují relativně zodpovědně, pár otazníků při procházení dílčích tabulek se ale ve vašich očích jistě objeví. Zrovna pro Škodu obě vítězné kategorie totiž jako by byly stvořeny jen pro ni...

Městská mini

Hned u nejmenších aut je vidět, jak dal Volkswagen dohromady oněch 55 tisíc prodaných vozů - kategorii městských mini dominuje VW up! s více než třemi tisíci prodanými kusy. Následuje Opel Adam a Fiat 500. Škoda Citigo, tedy převlečený up!, také překonala tisícovku a dostala se do první desítky. Zajímavá je docela slušná pozice Mitsubishi Mirage, které je v Německu novicem a Mirage se ani jmenovat nemělo...


Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 1 - Volkswagen up 01Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 2 - Volkswagen up 02Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 3 - Volkswagen up 04

1. VW Up! - 3 378
2. Opel Adam - 2 732
3. Fiat 500/500L - 2 536
4. Renault Twingo - 1 822
5. Smart ForTwo - 1 657
6. Hyundai i10 - 1 226
7. Škoda Citigo - 1 125
8. Seat Mii - 901
9. Fiat Panda - 775
10. Kia Picanto - 759
11. Toyota Aygo - 633
12. Ford Ka - 609
13. Mitsubishi Mirage - 472
14. Chevrolet Spark - 405
15. Citroën C1 - 382
16. Suzuki Splash - 259
17. Peugeot 107 - 192
18. Opel Agila - 122
19. Suzuki Alto - 97
20. Toyota iQ - 57

Malá auta

Kategorii malých aut opět ovládly domácí značky - Volkswagen Polo se dostal na špici s více než šesti tisíci prodanými kusy, následován Opelem Corsa a Fordem Fiesta, kterému dýchá na záda Škoda Fabia. Zajímavé však je, že do první desítky se dostala i Dacia Sandero a předčila tak Peugeot 208 i Renault Clio.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 4 - volkswagen polo 5 predstaveni 06Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 5 - volkswagen polo 5 predstaveni 07Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 6 - volkswagen polo 5 predstaveni 10

1. VW Polo - 6 650
2. Opel Corsa - 3 854
3. Ford Fiesta - 3 511
4. Škoda Fabia - 3 150
5. Seat Ibiza 2 546
6. Audi A1 - 2 362
7. Mini - 1 877
8. Toyota Yaris - 1 833
9. Dacia Sandero - 1 701
10. Hyundai i20 - 1 484
11. Peugeot 208 - 1 198
12. Renault Clio - 1 189
13. Suzuki Swift - 873
14. Kia Rio - 868
15. Nissan Micra - 557
16. Citroën DS3 - 540
17. Fiat Punto - 483
18. Peugeot 207+ - 421
19. Citroën C3 - 412
20. Chevrolet Aveo - 179

Malé sedany a liftbacky

V kategorii malých aut se stupňovitou zádí vede Škoda Rapid s pětistovkou prodaných aut, na záda jí dýchá dvojče Seat Toledo a na třetím místě je Dacia Logan.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 7 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 01Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 8 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 02Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 9 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 03

1. Škoda Rapid - 502
2. Seat Toledo - 377
3. Dacia Logan - 116
4. Honda Insight - 4
5. Lada Priora - 4

Nižší střední třída

Prodeje kompaktů nepřekvapivě vedou opět Němci - VW Golf/Jetta si vybralo v červenci téměř 19 tisíc lidí. Druhé Audi A3 a třetí Opel Astra výrazně ztrácí. Není se co divit, sedmičkový Golf je velmi povedené auto a Němci jsou na své „Das Auto” náležitě hrdí. Malému Audi k tomuto výsledku pravděpodobně dopomohl model Sportback, naopak Mercedesu A některé zákazníky pravděpodobně přebral model CLA, který podle automobilky patří do střední třídy.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 10 - Volkswagen Golf 4Motion VII 2013 01Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 11 - Volkswagen Golf 4Motion VII 2013 02Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 12 - Volkswagen Golf 4Motion VII 2013 04

1. VW Golf/Jetta - 18 884
2. Audi A3 - 4 881
3. Opel Astra - 4 660
4. Ford Focus - 4 068
5. BMW řady 1 - 4 125
6. Mercedes třídy A - 4 054
7. Hyundai i30 - 2 347
8. Seat Leon - 2 128
9. Renault Mégane - 2 047
10. VW Beetle - 1 549
11. Kia Cee'd - 1 368
12. Toyota Auris - 1 298
13. Peugeot 308 - 872
14. Honda Civic - 657
15. Mazda 3 - 533
16. Volvo V40 - 453
17. Citroën C4 - 358
18. Alfa Romeo Giulietta - 170
19. Lexus CT - 39
20. Fiat Bravo - 36

Střední třída

Mezi auta střední třídy německé zastoupení škody trochu překvapivě zařauje i Škodu Octavii, což je zvyk, který byl kdysi vlastní i samotné škodovce, v posledních letech od něj ale ustoupila. Na jednu stranu je to tak fér, neboť Octavie je pořád kompakt, na druhou stranu má nyní k autu střední třídy nejblíže ve své historii. Ať už si o tom ale myslíme cokoli, neuděláme s tím zhola nic, oficiální statistiky vypadají takto. A je třeba jedním dechem dodat, že německá střední třída je trochu svérázná a nezbylo v ní skoro nic - další, u nás typické této kategorie jsou na západ od našich hranic buď o třídu výše, nebo spadají mezi prémiové vozy.

Octavie se tedy umístila na špici s prodeji více než dvojnásobnými oproti druhé příčce, kterou ale obsadil právě zmíněný Mercedes CLA, který vozem střední určitě není více než Octavie... Oba tyto modely pak v Německu soupeřily na jednom hřišti např. i s Citroënem DS5 nebo Opelem Ampera, kteří patří do střední třídy poněkud oprávněji. Buď jak buď, podoba celého žebříčku je poněkud ujetá - viz poslední pozici Renaultu Fluence...

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 13 - Skoda Octavia III 2013 nova oficialni dalsi 001Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 14 - Skoda Octavia III 2013 nova oficialni dalsi 002Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 15 - Skoda Octavia III 2013 nova oficialni dalsi 005

1. Škoda Octavia - 3 668
2. Mercedes CLA - 1 304
3. Chevrolet Cruze - 825
4. Toyota Prius - 116
5. Citroën DS5 - 83
6. Mitsubishi Lancer - 77
7. Opel Ampera - 18
8. Lancia Delta - 11
9. Hyundai Elantra - 7
10. Renault Fluence - 2

Vyšší střední třída

Ve vyšší střední třídě kralují domácí značky opět s poněkud menšími vozy - VW Passat zvítězil před BMW řady 3 a Mercedesem třídy C. Škoda Superb se i zde dostala do první desítky a zajímavé je, že i BMW řady 4, které sem také patří a je stále poměrně horkou novinkou, si vybralo 104 lidí.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 16 - passat20101Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 17 - passat20102Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 18 - passat20103

1. VW Passat - 7 656
2. BMW řady 3 - 5 902
3. Mercedes třídy C - 4 273
4. Audi A4 - 3 855
5. Opel Insignia - 1 303
6. Ford Mondeo - 1 247
7. Audi A5 - 1 206
8. Mazda6 - 1 002
9. Škoda Superb - 935
10. Hyundai i40 - 588
11. Toyota Avensis - 560
12. Seat Exeo - 391
13. Peugeot 508 - 386
14. Volvo S/V60 - 353
15. Citroën C5 - 221
16. Renault Laguna - 195
17. BMW řady 4 - 104
18. Honda Accord - 95
19. Lexus IS - 62
20. Subaru Legacy - 47

Vyšší třída

Ve vyšší třídě dominují také Němci - první zahraniční vůz je až šesté Volvo V70. Na špici je zde Mercedes třídy E, následovaný Audi A6 a pětkovým BMW. Do žebříčku se dostaly i dvě Alpiny, modely B3 a D5 Bi-Turbo. Mercedesu E pravděpodobně pomohl fakt, že byl nedávno představen ve faceliftovaném provedneí.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 19 - Mercedes E-Class Cabrio 2013 prvni sada 06Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 20 - Mercedes E-Class Cabrio 2013 prvni sada 07Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 21 - Mercedes E-Class Cabrio 2013 prvni sada 08

1. Mercedes třídy E - 5 537
2. Audi A6 - 3 377
3. BMW řady 5 - 3 305
4. Audi A7 - 582
5. Mercedes CLS - 577
6. Volvo V70 - 352
7. BMW řady 6 - 216
8. Jaguar XF - 166
9. Lancia Thema - 43
10. Volvo S80 - 24
11. Alpina B3 - 14
12. Lexus GS - 14
13. Alpina D5 Bi-Turbo 4
14. Infiniti M - 3
15. Hyundai Genesis - 1

Prémiové vozy

Kategorii reprezentativních vozů vedou nepřekvapivě také Němci - Porsche 911 s více než pětistovkou prodaných aut je na prvním místě, následované Mercedesem třídy S a Porsche Panamera. Jaguar F-Type, novinka z Anglie, se umístil na šestém místě s více než stovkou prodaných kusů, což je poměrně úspěch. Do první desítky se dostalo i Ferrari 458.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 22 - Porsche 911 991 Cabrio nove 18Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 23 - Porsche 911 991 Cabrio nove 25

1. Porsche 911 - 573
2. Mercedes třídy S - 415
3. Porsche Panamera - 285
4. BMW řady 7 - 186
5. Audi A8 - 167
6. Jaguar F-Type - 115
7. VW Phaeton - 114
8. Mercedes SL - 106
9. Ferrari F458 - 42
10. Bentley Continental - 33

Kompaktní MPV

Třídu aut zvnějšku malých a uvnitř velkých vede modernizovaný Mercedes B, ktermu velmi těsně dýchá na záda Volkswagen Touran. Třetí Ford C-Max má již větší odstup. Překvapivě nejsou známy konkrétní údaje o prodejích Golfu Plus, že by jej pěkných pár let na křížku vyřadilo ze hry?

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 24 - Mercedes B 180 CDI 01Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 25 - Mercedes B 180 CDI 02Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 26 - Mercedes B 180 CDI 04

1. Mercedes třídy B - 4 173
2. VW Touran - 4 137
3. Ford C-Max - 2 106
4. Renault Scénic - 2 019
5. Opel Zafira - 1 540
6. Toyota Verso - 645
7. Dacia Lodgy - 615
8. Chevrolet Orlando - 379
9. Peugeot 5008 - 357
10. Seat Altea 314
11. Kia Carens - 310
12. Mazda 5 - 277
13. Toyota Prius+ - 114
14. VW Golf Plus - není známo

Velká MPV

Kategorii velkých MPV vede Volkswagen Sharan, následovaný Fordem S-Max a Mercedesem Viano. Dvojče Sharanu, Seat Alhambra, a ex-dvojče Ford Galaxy se umístily na 4. a 5. místě.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 27 - Volkswagen-Sharan_1Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 28 - Volkswagen-Sharan_3Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 29 - Volkswagen-Sharan_12

1. VW Sharan - 1 392
2. Ford S-Max - 1 099
3. Mercedes Viano - 933
4. Seat Alhambra - 834
5. Ford Galaxy - 432
6. Fiat Freemont - 209
7. Renault Espace - 132
8. Lancia Voyager - 80
9. Peugeot 807 - 35
10. Citroën C8 - 31

SUV a Crossovery

Konečně se dostáváme ke kategorii, která zažívá v poslední době boom. Výrobce zvedne hatchback a nazve ho crossoverem, není ani třeba pohonu všech kol, stačí trochu drsnější vzhled a na prodejích je to znát. Na prvních třech místech se nepřekvapivě umístily opět německé vozy - na špici je VW Tiguan, následovaný Audi Q3 a Q5. Do první desítky se dostala i Škoda Yeti.

Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 30 - Tiguan2011 Tiguan201112Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 31 - Tiguan2011 Tiguan201113Prodeje aut Německo, červenec 2013: odbyt roste, Škoda vládne dvěma třídám - 32 - Tiguan2011 Tiguan201117

1. VW Tiguan - 4 945
2. Audi Q3 - 2 624
3. Audi Q5 - 2 125
4. Nissan Qashqai - 2 049
5. BMW X3 - 2 010
6. BMW X1 - 1 773
7. Ford Kuga - 1 675
8. Škoda Yeti - 1 545
9. Opel Mokka - 1 491
10. Hyundai ix35 - 1 444
11. Dacia Duster - 1 277
12. Kia Sportage - 1 243
13. Mazda CX-5 - 1 228
14. Mercedes GLK - 1 108
15. Mercedes ML - 830
16. Renault Captur - 778
17. Peugeot 2008 - 766
18. VW Touareg - 699
19. Nissan Juke - 693
20. Volvo XC60 - 686

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.