Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani znovu popřelo podvádění v Top Gearu, obě sady pneumatik byly silniční
28.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pagani v oficiálním prohlášení potvrdilo naše předpoklady. Pro ostré kolo použilo pneumatiky typu P Zero Corsa, které byly vyvinuty speciálně pro Huayru.
Dnes ráno jsme vás informovali o tom, že Pagani možná podvádělo, když dříve dosáhlo s modelem Huayra nejlepšího času v tzv. Power Lap britského Top Gearu. Pokud se vám nechce pročítat celou první zprávu (ale pro osvětlení to vřele doporučujeme), můžeme ve zkratce říci, že italská automobilka měla podvádět tím, že pro měřené kolo na vůz obulo zvláštní pneumatiky bez silniční homologace. To samo o sobě nezní problematicky, jenže pravidla Top Gearu vyžadují na trati kompletně silniční specifikaci vozu a to by takto vybavená Huayra nesplňovala.
Případ je ale komplikovanější. Už v době vydání prvního článku bylo zřejmé, že Italové opravdu použili dvě různé sady pneumatik. To nic a nikdo nezakazuje, otázkou ale bylo, co je vlastně zač sada číslo dvě. První jsou na vůz standardně montované, vysoce výkonné pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo (není to naopak, jak mylně uvádí některá média, Trofea jsou „ty se vzorkem”), druhou pak „gumy”, které zdály být modelem P Zero Corsa (semi-slicky s minimem vzorku). Jenže byly použity v rozměru, v němž Pirelli tuto pneumatiku nikdy nevyrábělo, a tak někteří pojali podezření, že jde jen o upravené slicky.
Už prve jsme konstatovali, že „silniční legálnost” pneumatik je věcí značně formální a pneumatiky mohly být i se silniční homologací vyvinuty Pirelli přímo pro Huayru. A právě to se také potvrdilo.
V tiskovém prohlášení, které nám od Pagani dorazilo, výrobce uvádí, že jde o pneumatiky „odvozené od slicků používaných na modelu Zonda R” neboť oba modely „sdílí stejné zavěšení kol”. Jde však o pneumatiky připravené přímo Pirelli pro potřeby montáž na Huayru, mají tedy silniční homologaci pouze (stejně jako Corsy ve všech jiných rozměrech) s upozorněním, že nejsou vhodné pro jízdu v silném dešti.
Formálně tedy Pagani nepodvádělo a pokud jsme vám v prvním článku dávali na výběr, jestli je jednání výrobce chytrým tancem v mezích možného, nebo pohybem za hranicí, nyní se přikláníme k možnosti číslo jedna. Nezní to fér a můžeme si říci, že poražený Ariel Atom V8 by se stejně speciálně připraveným obutím byl pravděpodobně rychlejší. Ale kdo Arielu (nebo jakékoli jiné automobilce) brání spojit se s některým výrobcem pneumatik a nechat si pro svůj vůz vyvinout silniční pneumatiky, se kterými bude vůz fungovat co možná nejlépe? Odpověď zní nikdo, takže jde od Pagani jen o využití možností až do krajnosti, jiní měli a mají tentýž prostor...









Pagani udělalo jednu podstatnou a úplně zbytečnou chybu. Zprvu tvrdilo, že vůz byl testován pouze na pneumatikách P Zero Trofeo, i když z fotek je zřejmé, že auto po část testu používalo speciálně připravené Corsy. I ty jsou ale formálně silniční a nelze tedy tvrdit, že by překročilo pravidla Top Gearu - i když daný rozměr připravilo Pirelli speciálně pro Huayru, v jiných rozměrech si je můžete obout třeba na silniční Porsche...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
VW zastavil prodej jednoho ze svých elektrických propadáků na klíčovém trhu. Dealeři varují, že už se nevrátí
před hodinou
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
