Šéf Infiniti obhajuje zmatečnou změnu názvů, potvrdil i japonskou M5 s výkonem 550 koní

Infiniti chce během pár let výrazně rozšířit svou nabídku. Proto již dopředu redukuje zmatky, které by okolo různých jmen mohly vzniknout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Šéf Infiniti obhajuje zmatečnou změnu názvů, potvrdil i japonskou M5 s výkonem 550 koní

20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf Infiniti obhajuje zmatečnou změnu názvů, potvrdil i japonskou M5 s výkonem 550 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Infiniti chce během pár let výrazně rozšířit svou nabídku. Proto již dopředu redukuje zmatky, které by okolo různých jmen mohly vzniknout.

Teprve včera jsme vás informovali, že se japonská automobilka rozhodla změnit nomenklaturu svých modelů, aby nemátla své zákazníky, nabídla jim lepší přehled v rámci firemní hierarchie a zároveň i prestiž. Z řad fanoušků značky však přišly naprosto opačné reakce a vlastně se jim ani nedivíme - nová označení velký smysl nedávají. Šéf Infiniti Johan de Nysschen se tak snaží vzniklou situaci co nejlépe vyžehlit otevřeným dopisem, ve kterém nejen osvětluje důvody této změny, ale rovněž slibuje příznivou budoucnost.

Jak se přitom dalo očekávat, změna v názvosloví souvisí s expanzivními plány. V blízké době by totiž Infiniti chtělo na trh přivést řadu nových modelů. Jejich názvy by však s těmi stávajícími již nemusely přímo souviset, v některých případech by pak mohlo dojít k mystifikaci zákazníka a možné záměně s konkurenčním produktem. Seřazení veškeré nabídky pod dvě písmenné řady, kde hierarchii určuje následující dvoučíslí, tak zní logicky. Z dosud známého ale nová cesta přehledně nevypadá, čísla za písmenem, písmeny či jiným prvním znakem nás konkurenční značky (snad s výjimkou Audi) naučily vnímat jako označení motoru. A tak Q70 vedle Q50 nezní jako jméno pro model zásadně vyšší třídy.

De Nysschen změnu hájí i v souvislosti s tím, že značka chce nabídnou výkonný sedan vyšší střední třídy jako konkurenci BMW M5. Vůz s výkonem 550 koní by totiž k pohonu měl používat přeplňovaný šestiválcový tříapůllitr, tedy jednotku, která podle stávající nomenklatury stojí pod verzí M56, jež užívá 5,6litrový osmiválec. Jeho výkon však činí „jen“ 420 koní, teoreticky by tak měl spadat pod chystanou novinku, aktuální názvosloví by ale naznačovalo opak. Divíme se ale, že si Infiniti dělá hlavu zrovna s tímto - pro inspiraci přitom stačilo zajít k BMW, jehož názvy jako 328i nebo 335i sotva odpovídají tomu, co najdete pod kapotou. Přeplňovaný sedan by tak mohl dostat třeba název M60, čímž by značka hierarchicky přeskočila osmiválcový model.

Další možností byla přidaná zkratka nebo úplně specifický název, však nakonec ani M5 nemá v názvu označení objemu motoru či čehokoli podobného. V tomto případě se nabízely zkratky GT či R, ze supersportovního Nissanu, právě jeho pohonnou jednotku totiž má rychlé Infiniti využít. Infiniti M-R nebo M GT by nakonec neznělo špatně a jasně by dávalo najevo, co je vůz zač. De Nysschen a spol. se však na základě výzkumů rozhodli pro již známé řešení, snad tedy příznivci značky tento krok nakonec rozdýchají.


Šéf Infiniti obhajuje zmatečnou změnu názvů, potvrdil i japonskou M5 s výkonem 550 koní - 1 - Sef Infiniti Johan de NysschenŠéf Infiniti obhajuje zmatečnou změnu názvů, potvrdil i japonskou M5 s výkonem 550 koní - 2 - Infiniti nomenklatura
Šéf Infiniti Johan de Nysschen zaslal fanouškům značky otevřený dopis, ve kterém vysvětluje změnu nomenklatury a zároveň potvrzuje příchod sedanu s výkonem 550 koní

Zdroj: Carscoop

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.