Sebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie

(video) Jeden z nejlepších pilotů na úchvatném okruhu s časem lepším než 918 Spyder? To nelze nevidět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Sebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie

13.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Sebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) Jeden z nejlepších pilotů na úchvatném okruhu s časem lepším než 918 Spyder? To nelze nevidět.

Asi už víte, že milujeme Severní smyčku německého Nürburgringu. Je to úžasné místo už jen k navštívení a pokud se vydáte na trať s jakýmkoli autem, je to i nezapomenutelný zážitek a neopakovatelná řidičská škola. Občas na tomto místě něco otestujeme a ještě častěji vám ukazujeme rozličná videa hlavně z veřejných jízd, co se ale tomuto okruhu pravidelně vyhýbá, jsou velká jména.

Jako by se jej bála. Rekordy Nordschleife jsou staré už přes třicet let, přitom co by to bylo za marketing, kdyby třeba nějaká formulová stáj tyto časy smetla s některou ze současných řidičských hvězd za volantem nejnovějšího stroje. Takové Ferrari + Vettel + Nordschleife a třeba čas pod 6 minut, to by bylo něco... Jenže nikdo to neudělal a když už došlo na Michaela Schumachera na Ringu v F1 Mercedesu, stala se z toho vyhlídková jízda. Škoda, Schumacher je sice i tak nesmazatelně zapsán do dějin, tohle ale mohlo zlaté písmo jeho nápisu ještě přeleštit.

Takže sbohem a šáteček? Ne, počkejte, je tu ještě jeden člověk, který se nebojí snad ničeho. Devětkrát vyhrál titul mistra světa v rallye a odešel snad jen proto, aby neposlal do zapomnění celou generaci konkurentů. Střihl si Pikes Peak v extrémním rekordním čase a teď se vydal na Nordschleife na závody WTCC. Na závody teprve dojde, jeho jízdu po veleslavném okruhu si ale můžeme prohlédnout už teď a je - nechci klít, ale sakra na co se dívat.

Na okruh vytáhl Citroën C-Elysée, ale ne ten, co jste si koupili za pár set tisíc, možná ve formě Peugeotu 301, ale verzi WTCC. Má pod kapotou 385 koní na 1 100 kg a udělá až 300 km/h. Na Nordschleife zdaleka ne nejlepší náčiní, to ale Loebovi evidentně nevadí. Netušíme, kolik má na Ringu najeto, ale trať si dává svým typicky chladným způsobem, navzdory nekvalitnímu povrchu až profesorsky čistě a skutečně ohromující rychlostí.

Na videu můžete spatřit kombinaci starého a nového okruhu, pokud se ale budete soustředit jen na čas ze staré dobré Severní smyčky, dojdete k výsledku někde okolo 6:50 odpovídajícímu obvyklému, tedy ne zcela kompletnímu kolu (20 600 m), které je obvykle zmiňováno v souvislosti s rekordními časy. Tohle kolo dalo Porsche 918 Spyder za 6:57 a i když jde pochopitelně o dva jiné světy - soutěžní a silniční vozy - je to pozoruhodný výsledek. Ostatně, třeba takové Pagani Zonda R zvládlo takto celou Nordschleife (20,8 km) za 6:48, a to má 750 koní na 1 100 kg a jde o okruhový stroj bez silniční homologace.

Bez ohledu na toto je to parádní podívaná, něco, co se jen tak nevidí. Doporučujeme vychutnat si celých 9 minut, každá vteřina stojí za to...


Sebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie - 1 - Citroen C-Elysee WTCC 01Sebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie - 2 - Citroen C-Elysee WTCC 02Sebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie - 3 - Citroen C-Elysee WTCC Sebastien Loeb videoscreenSebastien Loeb a Nordschleife pod 7 minut je ranní porce automobilové fantazie - 4 - Citroen C-Elysee WTCC 03
Loebův stroj a jeho specifikace

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.