Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

3.3.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

/

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.

Škoda Fabia Monte Carlo

Fabia Monte Carlo není tak docela ženevskou novinkou. Svou premiéru oslavila již při příležitosti rallye v okolí města, jehož jméno použivá ve svém názvu, ale v Ženevě zažije premiéru výstavní.

Tento akčnímu modelu má ovšem od kolbišť světových rallye hodně daleko. Na pohled tedy ani ne, vůz nabízí vskutu přináší dynamický vzhled s řadou černých doplňků - prohlédněte si takto lakované plastové lemování spodní části karoserie, střechu, kryty zpětných zrcátek, mřížku chladiče nebo zatmavené světlomety. Černý lak dostanou i kola z lehké slitiny Comet o průměru 16 palců.

Pod kapotou to ale až takový rej nebude. Novinka se totiž bude prodávat se všemi dostupnými motory, tedy i proslulým 1,2 HTP se 44 kW výkonu. Všechny Fabie Monte Carlo budou vybaveny mechanickou převodovkou s pěti nebo šesti stupni. Technika bude tedy zcela obvyklá a nad rámec standardních verzí bude v této verzi standardně dodáván sportovní podvozek.

Jak jsme již zmínili, výstavní premiéra Fabie Monte Carlo proběhne na ženevském autosalonu. Zákazníci budou moci vůz objednávat od února 2011.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 197 - Skoda Fabia Monte Carlo 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 198 - Skoda Fabia Monte Carlo 03Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 199 - Skoda Fabia Monte Carlo 06

Přečtěte si více: Více fotografií a informací o Fabii Monte Carlo.

Škoda Vision D

Dlouho se spekulovalo o tom, co vlastně Škoda přiveze na letošní ženevský autosalon. Na přetřes přitom přišlo hned několik modelů od supermini na bázi Volkswagenu Up! až po sportovní kupé ve stylu koncernového Scirocca. Automobilka ale před autosalonem avizovala ženevskou premiéru pouze pro bezejmennou designovou studii a pokud se v úterý ve Švýcarsku nestane zázrak, žádné významnější novinky se od ní už nedočkáme. Dnes večer totiž automobilka rozkryla své ženevské plány a krom dříve oznámeného nového loga blíže představila pouze zmíněnou studii. Máme její první obrázky i informace o ní, a tak se na ní pojďme podívat blíže.

Automobilka říká, že nás prostřednictvím konceptu Vision D nechává nahlédnout do budoucnosti tvarů svých vozů. Hned na první pohled je tedy jasné, že Mladou Boleslav v nejbližších letech rozhodně nečeká žádná revoluce. Celý koncept totiž nepřináší žádné zlomové designové novinky ani zvenčí, ani zevnitř. Snad krom základních tvarů karoserie, které připomínají třeba první generaci Seatu Leon, vůz vypadá současná jako Octavia s větším faceliftem. Není ostatně pochyb o tom, že celý koncept naznačuje právě vzhled další generace Octavie.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 200 - Skoda designovy koncept Zeneva 2011 12Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 201 - Skoda designovy koncept Zeneva 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 202 - Skoda designovy koncept Zeneva 2011 07

Přečtěte si více: Podrobnější představení konceptu Škoda Vision D s téměř dvěma desítkami snímků.

Nové logo Škoda

Kdo po nedávném oznámení představení nového loga automobilky Škoda čekal jakkoli zásadní změnu, bude přiloženým materiálem zřejmě překvapen. Ne, opravdu nejde o ilustrační obrázek, toto je nové logo firmy Škoda Auto.

Podle automobilky postihla okřídlený šíp zásadní změna, když je v novém provedení podstatně větší a tím i lépe viditelný. Větší jistě je, ale na první pohled se zásadně jiným být nejeví. Také odstín zeleného okřídleného šípu se změnil - z dosavadní „přírodní zelené” na „Škoda green”. Vše pak nově doprovází chromový vzhled vnější části.

Jde tak spíše o jakýsi lehký facelift, o novém logu nemůže být řeč. Významnější se jeho změna může zdát být v celkově jiném firemním korporátním designu automobilky, který přináší i nové písmo a odlišné grafické pojetí prakticky všeho, čím se firma prezentuje na veřejnosti. V tomto směru jsme zatím mnoho vidět nemohli, ještě před zítřejší návštěvou stánku firmy ale můžete navštívit web Škody, který je již oděn v novém hávu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 203 - Skoda nove logo 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 204 - Skoda nove logo 02
Nové logo Škody svou novostí vskutku neohromí

Toyota FT-86 II

Japonci již dlouho před ženevským autosalonem dali na vědomí, že do Švýcarska přivezou koncept Toyota FT-86 II. Byli jsme tehdy trochu zklamáni, že v Palexpu uvidíme opět jen koncept, na druhou stranu, ani zpráva o přiblížení zajímavě působícího kompaktního sporťáku výrobě určitě není špatná. Nyní o něm víme zase o něco více.

Nejsou to bohužel jen dobré zprávy. Pokud se zadíváte na uvolněné fotografie, může se vám FT-86 II zdát být v předních partiích poněkud otylý. A je to dojem naprosto správný, vůz v těchto místech přišel o svou velmi nízkou stavbu, i když se pod jeho kapotou počítá s plochým a tedy prostorově velmi nenáročným „boxerem” od Subaru. Důvod? Bezpečnostní regulace, vůz by bez masivnější přídě neuspěl v simulovaném střetu s chodcem. Nic proti ohleduplnosti k chodcům, ale ničit samou podstatu sportovně laděného auta, tedy jeho nízké těžiště a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, zrovna kvůli tomuto? Autem se přece primárně jezdí, nikoli bourá...

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 205 - Toyota FT-86 II plne 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 206 - Toyota FT-86 II plne 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 207 - Toyota FT-86 II plne 03

Přečtěte si více: Podrobnější představení druhé generace konceptu FT-86.

Toyota iQ EV

Podobně jako u konceptu elektrického sporťáku Nissanu je i u elektrických supermini třeba říci, že jejich vyhlídky na život jsou velmi chabé. Zatímco sportovní „električky” jsou limitovány kombinací svých výkonových nároků a potřebou dosažení co nejnižší hmotnosti, elektrická supermini jsou omezována prostě tím, že jsou příliš malá. Příliš malá na to, aby se do nich jakkoli smysluplné množství akumulátorů schopných uložit dostatečné množství energie vůbec vešlo. A to je, jak se za chvíli dozvíme, i případ konceptu iQ EV od Toyoty.

Ten byl právě odhalen jako jedna z ženevských premiér věhlasné japonské značky a vyznačovat se bude právě pouze způsobem pohonu. Vůz bude hnát vpřed zatím nespecifikovaný elektromotor čerpající energii ze zatím nespecifikovaných akumulátorů. S ohledem na typ vozu lze ale očekávat relativně slabý motor a s ohledem na udaný teoretický dojezd vozu 105 km na jedno dobití (a to je prosím tabulková teorie, silniční praxe bude jistě horší) také akumulátory s velmi omezenou kapacitou.

Ale nesuďme dne před večerem a počkejme si, s čím přesně se Toyota ve Švýcarsku vytasí.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 208 - Toyota iQ EV 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 209 - Toyota iQ EV 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 210 - Toyota iQ EV 03

Toyota Prius+

Další ženevskou novinkou bude Toyota Prius+, což zní nově, ale podle všeho půjde „jen” o evropskou variantu nedávno představeného MPV Prius V. Měl by tedy nabídnout stejných sedm míst pro pasažéry v kombinaci s hybridní pohonnou jednotkou ze standardního Priusu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 211 - Toyota Prius Plus

Přečtěte si více: Máme pro vás podrobné představení MPV Toyota Prius V.

Toyota Yaris HSD

Nová generace Yarisu už si odbyla své první krůčky na domácím trhu a teď se vydává do světa. Prozatím se s ní můžeme seznámit v podobě její hybridní varianty, která má oproti své konvenční sestřičce navíc jen několik drobných prvků. Ve shodě s většími hybridními sestrami, Priusem a Aurisem, je vyvedena v perleťově bílé barvě, kvůli co nejnižšímu odporu vzduchu má speciálně tvarované nárazníky, ploché dno karoserie a také design 18" litých kol.

Detaily o pohonné soustavě zveřejněny prozatím nebyly, jen víme to, že se bude jednat o zmenšeninu systému Hybrid Synergy Drive z Priusu. Jednou z variant je použití benzínového čtyřválce o objemu 1,33 l kombinovaného s elektromotorem, bezestupňovou převodovkou a li-ion bateriemi. papírová spotřeba se odhaduje do 3 l na 100 km.

Nový Yaris dorazí na Evropský trh na podzim tohoto roku a jako první přijdou vozy s konvenčními spalovacími jednotkami, které budou vyráběny ve Valenciennes ve Francii. O půl roku se k nim přidá i popisovaná hybridní varianta.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 212 - Toyota Yaris HSD 2011 predstaveni 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 213 - Toyota Yaris HSD 2011 predstaveni 3Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 214 - Toyota Yaris HSD 2011 predstaveni 4Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 215 - Toyota Yaris HSD 2011 predstaveni 5Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 216 - Toyota Yaris HSD 2011 predstaveni 6

Volkswagen Bulli

Prvním autem, které Volkswagen vyráběl, byl legendární Brouk. A druhým, který se rovněž stal legendou, byl Transporter T1. Malý knedlík, postavený na podvozku zmíněného Brouka, spatřil světlo světa v roce 1950 a světe div se, vyrábí se dodnes. Je zřejmé, že nezůstalo jen u T1, v okamžiku přesunutí výroby do Braziílie, byla v Německu započata výroba modelu T2, pak T3 a tak to šlo až k současnému Transporteru.

První úvahy o znovuoživení této legendy proběhly už před 10 lety, kdy Volkswagen představil koncept Microbus. Ten ale šel k ledu a teprve dnes znovu ožívá v podobě konceptu Bulli. Mimochodem, víte proč Bulli? Takovou přezdívku dali Němci prvnímu Transporteru.

S T1 má Bulli společného jen pár základních znaků, technika je samozřejmě zcela moderní. Jedná se o relativně malý mikrobus, který je určen pro šest pasažérů. Ti jsou usazeni na dvou lavicích. Volkswagen vyzdvihuje variabilitu prostoru, kdy při plném obsazení je k dispozici 370 l pro zavazadla, pokud se ale sklopí zadní lavice, už to je 1600 l. Současně lze lavici zcela ukrýt do podlahy a tím vytvořit prostor třeba pro lůžko.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 217 - volkswagen-bulli-koncept-2011-01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 218 - volkswagen-bulli-koncept-2011-02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 219 - volkswagen-bulli-koncept-2011-03

Přečtěte si více: Kompletní představení konceptu Volkswagen Bulli.

Volkswagen Golf Cabriolet

Možná si říkáte, že Volkswagen již Golf Cabrio má, jen si říká Eos. Jenže tento model s „božským” jménem je kupé-kabrioletem, tedy vozem s pevnou střechou a tím Golf Cabrio nikdy nebyl a zjevně ani jen tak nebude. I jeho nová generace pro rok 2011 je totiž vybavena tradiční plátěným vrškem.

Krom chybějící střechy se kabriolet od ostatních Golfů příliš neliší. Příď je zcela totožná a drobné jinakosti souvisí buď s jinou základní výbavou (třeba LED zadní světla, LED na přídi jsou za příplatek dodávána spolu s xenony) nebo opět s provedením horních partií - vůz má nižší střechu a i proto více skloněné čelní sklo s A-sloupky a samozřejmě také přepracovanou záď.

Samotná střecha je zajímavým kusem techniky, když její elektrohydraulické ovládání dokáže plátění vršek složit za pouhých 9,5 sekundy. Navíc je schopna pracovat až do rychlosti 30 km/h a i ve složeném stavu ponechá Golfu slušných 250 litrů zavazadlového prostoru.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 220 - VW Golf Cabrio 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 221 - VW Golf Cabrio 2011 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 222 - VW Golf Cabrio 2011 03

Přečtěte si více: Všechny známé informace o novém Golfu Cabriolet s téměř dvaceti fotografiemi.

Volkswagen Tiguan 2011 facelift

Když jsme poprvé psali o faceliftovaném Tiguanu pro Evropu, mohli jsme si prohlédnout prakticky všechny jeho vizuální změny, o technice ale výrobce neřekl ani popel. Později uvolnil další fotografie, a tak změny můžeme prozkoumat ještě lépe, především ale konečně víme i něco málo o inovované technice.

Nejzajímavější je v tomto směru informace o trojici nových resp. spíše vylepšených motorů, které se pod kapotou vozu objeví. Bohužel, konkrétně víme jen jediném, dvoulitrovém turbobenzinu TSI, který bude mít po vzoru koncernových sourozenců nově 154 kW (210 koní). Další dva nové agregáty zůstávají neznámou, automobilka prostě dodala, že pod kapotou vozu najdeme benzinová turba s výkony od 122 do 210 koní a turbodiesely se 110 až 170 koňmi.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 223 - VW Tiguan 2011 nove 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 224 - VW Tiguan 2011 nove 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 225 - VW Tiguan 2011 nove 03

Prohlédněte si více: Nová sada oficiálních snímků a informací o omlazeném Tiguanu.

Volkswageny Tex a Go! od Italdesign Giugiaro

Větší z konceptů jménem Go! je prostorné MPV, které má shodný rozvor jako Passat, tedy 2700 mm. Jedná se o Blue E-motion model, tedy plně elektrické vozidlo. Baterie jsou v jeho případě rozděleny mezi přední a zadní část tak, aby bylo dosaženo rovnoměrného vyvážení. Teoretický dojezd by měl být okolo 240 km. Více jsme se nedozvěděli, ale lze předpokládat, že pohonná soustava bude řešena podobně jako v případě Volkswagenu Bulli.

Sportovněji vypadající Tex už nabízí poněkud zajímavější čísla. Jedná se o tzv. Twin Drive hybrid, jehož pohonný systém sestává z kombinace přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu 1,4 litru, elektrického motoru o výkonu 85 kW a sedmistupňové převodovky Direct Shift. Kombinovaně poskytují motory točivý moment až 400 Nm, celkový výkon zveřejněn nebyl (?). Zrychlení z 0 na 100 km/h za kousek přes 6 s a maximální rychlost 220 km/h, to už nezní úplně špatně.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 226 - Volkswagen Italdesign Giugiaro Go predstaveni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 227 - Volkswagen Italdesign Giugiaro Tex predstaveni 1Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 228 - Volkswagen Italdesign Giugiaro Tex predstaveni 2

Prohlédněte si více: Kompletní informace o konceptech „italských Volkswagenů”.

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Severský výrobce ve svém nejnovějším výtvoru spojil funkci elektromobilu (s dojezdem až 50 km) a hybridního vozu s naftovým spalovacím motorem. Přední kola modelu V60 Plug-in Hybrid pohání pětiválcový turbodiesel D5 se zdvihovým objemem 2,4 litru, který disponuje výkonem 159 kW (215 koní) a maximální hodnotou točivého momentu 440 Nm. Zadní náprava je vybavena systémem elektrického pohonu ERAD (Electric Rear Axle Drive) tvořeným elektromotorem s výkonem 52 kW (70 koní), který bude napájen energií z lithium-iontových baterií s kapacitou 12 kWh. Jako převodné ústrojí slouží šestistupňová samočinná převodovka.

Řidič si může preferovaný režim jízdy zvolit pomocí jednoho ze tří tlačítek na přístrojovém panelu: Pure, Hybrid a Power. Koordinaci činnosti dieselového motoru a elektromotoru obstará řídicí systém. V režimu Pure je vůz v maximální možné míře poháněn pouze elektromotorem. Dojezd na baterie se liší v závislosti na terénu, klimatických podmínkách a stylu jízdy, s 12 kWh energie ale vystačí vždy na pár desítek kilometrů jízdy. Režim Hybrid je standardně aktivován při každém nastartování vozidla. Dieselový motor a elektromotor navzájem spolupracují s cílem vytvořit rovnováhu mezi potěšením z jízdy a malou spotřebou paliva. Výrobce v tomto režimu udává spotřebu nafty dosahující 1,9 l na 100 km, to je ale evidentně velmi pozitivní pohled na věc, který nutně opomíjí, že vůz musel mít před takovou jízdou nabité baterie z jiného zdroje. Celkový dojezd vozidla ale každopádně může být až 1 200 km, což je nesporně zajímavé číslo.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 229 - Volvo V60 Plug-in Hybrid 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 230 - Volvo V60 Plug-in Hybrid 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 231 - Volvo V60 Plug-in Hybrid 03

Prohlédněte si více: Podrobné představení dieselelektrického Volva V60.

Wiesmann Spyder

Velkosériové značky opomíjejí přání těch movitých motoristů, kteří od aut neočekávají jen statickou krásu, ale také výkony na silnicích. Z toho těží malí výrobci, mezi které patří i Wiesmann. Ten vyslechl volání svých zákazníků a pro Ženevu připravil koncept puristického otevřeného vozu, jehož jediným určením je rychlost.

Spyder, jak zní celkem nenápadité jméno této hračky pro velké kluky, je opravdu extrémní. Nejen svými výkony, ke kterým se ještě dostaneme, ale i vzhledem. Je mimořádně škaredý, ale na druhou stranu vše na něm má svůj účel. V tomto případě je to co nejvýhodnější aerodynamika. Dokonce mu chybí i dveře, čelní sklo i jakýkoli náznak deflektoru a jízdu si tak vychutnáte jen s přilbou na hlavě. Zato pořádně.

A že to bude rychlé svezení naznačují zveřejněná čísla. Celkovou hmotnost Spyderu se podařilo udržet pod magickou hranicí 1 000 kg. Tuto muší váhu má na starost atmosférický V8 o objemu 4,0 l a výkonu 420 k.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 232 - Wiesmann-Spyder-Concept-predstaveni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 233 - Wiesmann-Spyder-Concept-predstaveni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 234 - Wiesmann-Spyder-Concept-predstaveni 03

Prohlédněte si více: Všechny informace o nekompromisním konceptu Wiesmann.

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše