Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

3.3.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

/

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.

Mazda Minagi

Boj o zákazníky v třídě kompaktních SUV zřejmě jen tak neskončí. O své místo v tomto segmentu se nejnověji hlásí i Mazda, která konceptem Minagi v Ženevě více než naznačuje pojetí chystaného modelu CX-5.

Vůz totiž již v podobě konceptu přináší na poměry Mazdy vcelku ordinérní design, který se na přídi i zádi vyznačuje nápaditými, atraktivními, přesto již dobře známými liniemi. Novinka bude chtít postavit konkurentům jako BMW X1, VW Tiguan nebo chystanému Audi Q3 - vedle všech těchto relativně konzervativních souputníků by svým designem měla zazářit.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 105 - Mazda Minagi CX-5 koncept 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 106 - Mazda Minagi CX-5 koncept 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 107 - Mazda Minagi CX-5 koncept 03

Přečtěte si více: Další podrobnosti a snímky o předobrazu nové mazdy CX-5.

Mercedes C63 AMG facelift

Inovované „Céčko” se světu představilo již v Detroitu, vrcholnou verzi C63 AMG si Mercedes schoval do Ženevy. Dobrou zprávou je, že facelift „áemgéčka” přinese převážně vzhledové změny a nedotkne se fantastického, atmosféricky plněného osmiválce, který bije pod jeho kapotou. Na místě byly obavy z downsizingových choutek Mercedesu, který více jak šestilitrový motor postupně nahrazuje přeplňovaným pětiapůllitrem.

V útrobách vozu tak i nadále najdeme vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, který podává výkon nejvýše 336 kW (457 koní) a točivý moment až 600 Nm. Nově je ovšem napojen na vylepšenou sedmistupňovou převodovku, která se má zasloužit hlavně o snížení průměrné spotřeby paliva. Ta má nově v kombinovaném provozu činit 12 litrů benzinu u sedanu a 12,3 litru u verze kombi, což je zhruba o 10 procent méně než dosud. Dynamika vozu přitom zůstává na úrovni - na zrychlení z 0 na 100 km/h 4,5 sekundy si určitě nelze stěžovat, k dispozici je navíc i paket AMG Performance, který zvýší výkon maximální motoru až na 358 kW (487 koní) a zrychlení na stovku zlepší o 0,1 s. Nejvyšší rychlost je běžně omezena na 250 km/h, paket Performance ji posune až k metě 300 km/h. Drobné změny byly provedeny i na zavěšení, což má pochopitelně přinést lepší jízdní vlastnosti.

Tou pravou novinkou je tedy vzhled vozu. Obdobné změny se dotkly obou karosářských variant, sedanu i kombi, které se budou moci pochlubit hlavně novými předními světlomety s tvarováním prostupujícím hlouběji do předních blatníků. Nové jsou i oba nárazníky, maska chladiče, kapota z hliníku a obligátní LED světla pro denní nad vstupy pro přívod vzduchu k předním brzdám. LED najdeme ve větší míře i v zadních světlech, která si jinak zachovala tvary podobné těm dosavadním.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 108 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift nove 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 109 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift nove 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 110 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift nove 03

Přečtěte si více: Podrobné představení Mercedesu C63 AMG po faceliftu, k dispozici máme i další fotografie a podrobnosti.

Mercedes C Coupe 2011

Nový model Mercedesu nevypadá na první pohled až tak nově, neboť jeho přední partie jsou totožné s čerstvě faceliftovaným „Céčkovým“ sedanem. Ale zdání klame, změny začínají za předními koly, kde má kupé oproti sedanu a kombíku více skloněné čelní sklo. Dále si můžeme všimnout delší a pozvolněji svažující se střechy a samozřejmě kompletně přepracované zádi.

Jak jsme již dříve konstatovali, záď je ztvárněna až nad očekávání elegantně, a to jak sama o sobě, tak svým napojením na zbylé partie vozu. Na rozdíl od dosavadního modelu CLC, který nahrazuje, působí jako elegantní kupé střední třídy, nikoli jako sedan po zákeřnému nájezdu nákladní Tatry. Jestli je pro někoho odhalení C Coupe špatnou zprávou, pak určitě pro Audi a BMW, jejichž modely A5 a 3 Coupe tak mají od Mercedesu zase jednou důstojného soupeře.

Pohon vozu zajistí některý z pětice motorů, tří zážehových a dvou vznětových, přičemž všechny jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a systémem automatického zhášení motoru start/stop.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 111 - Mercedes-Benz C Coupe 2011 oficialni 25Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 112 - Mercedes-Benz C Coupe 2011 oficialni 26Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 113 - Mercedes-Benz C Coupe 2011 oficialni 27

Přečtěte si více: Kompletní představení nové třídy C Coupe vč. desítek fotografií, nepřehlédněte ani první oficiální video s touto novinkou.

Mini Rocketman

Koncernu BMW, majiteli Mini, je nezřídka vyčítáno, že z britské pocty minimalismu udělal za poslední dekádu značku vyrábějící tuctové luxusní kompakty s tučnou cenovkou. Není to tak docela pravda, neboť i novodobá Mini si přes velký nárůst velikosti udržela výjimečnou mrštnost a mnohá, nejen designová specifika. Kritikům je ovšem třeba přičíst k dobru, že zejména poslední novinky značky jako je Countryman už mají s původním odkazem Mini pramálo společného.

Zdá se, že u BMW jsou si těchto výtek vědomi. Pro 0000001589 ženevský autosalon si totiž připravili koncept s poněkud svérázným názvem Rocketman, který jakoby raketovým tempem kráčel zpět časem. Na rozdíl od předchozích konceptů je totiž velmi malý a snaží se přiblížit původnímu Mini z roku 1959. S délkou 3 419 mm, šířkou 1 907 mm a výškou 1 398 mm se mu to sice až tak nedaří (originál měl 3 050 mm na délku a 1 510 mm na šířku), ale s ohledem na dnešní realitu jde hovořit o ideovém nástupci. Když vezmeme v potaz, jak ohromně se auta všech tříd za posledních 50 let zvětšila, nelze od Mini reálně očekávat, že by dnes mohlo smysluplně nabízet třímetrový vůz.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 114 - Mini Rocketman 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 115 - Mini Rocketman 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 116 - Mini Rocketman 03

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu Mini Rocketman.

Mini Cooper SD

Žijeme v době, ve které si v rámci vyšších tříd automobilů získávají stále větší pozornost naftové motory. Jejich celkový podíl na trhu sice stále osciluje kolem poloviny, v SUV nebo větších limuzínách ale jasně hrají prim. V poslední době si navíc čím dál častěji nacházejí cestu i do sportovně laděných modelů, a tak nepřekvapí, že se s dieselem budeme moci nejnověji setkat i pod kapotou Cooperů S. Ať už se vám to líbí, nebo ne, Cooper SD je tu a to hned ve všech karosářských verzí Mini.

Pod jeho kapotou bije dvoulitrový naftový motor, který volně vychází z dosud nabízeného dieselu 1,6. Pochlubit se může výkonem až 105 kW (143 koní) dosahovaným v 4 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 305 Nm, který „najdeme” v rozmezí 1 750 až 2 700 otáček. Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální, nebo stejným množstvím převodových stupňů vybavenou automatickou převodovkou.

Základní Mini Cooper SD zrychlí na stovku za 8,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 215 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva činí 4,3 litru nafty na 100 km.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 117 - Mini Cooper SD 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 118 - Mini Cooper SD 03Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 119 - Mini Cooper SD 04

Přečtěte si více: Kompletní informace o všech verzích Mini Cooper SD.

Mitsubishi Colt 2012 - koncept

Ještě před zahájením výstavy se zveřejnilo Mitsubishi další studiové obrázky a první informace o jednom ze svých nosných modelů, subkompaktu Colt. Ten jsme mohli poprvé vidět ještě před Ženevou, nyní si jej můžeme prohlédnout lépe.

Název studie, Global Small Concept, v překladu Globální malý koncept, napovídá, že automobilka počítá s jeho prodejem na všech dostupných trzích. Základní myšlenkou je dle autorů kombinace malých rozměrů s dostupností a nízkou spotřebou. V kabině je místo pro pět dospělých, pod kapotu se dostanou motory o objemu 1,0 až 1,2 l. Standardní součástí výbavy bude systém Start - stop a regenerace brzdné energie. Cílem je udržení emisí CO2 pod hranicí 90 g/km.

Produkční verze by měla být připravena v březnu příštího roku a vyráběna bude v nové továrně značky v Thajsku.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 120 - Mitsubishi Global Small Concept 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 121 - Mitsubishi Global Small Concept 3Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 122 - Mitsubishi Global Small Concept 4Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 123 - Mitsubishi Global Small Concept 5Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 124 - Mitsubishi Global Small Concept 6

Morgan 3 Wheeler

Jsou auta normální a pak jsou auta úchylná. Ve své době vznikla jako znouzectnost, časem se z nich staly legendy. Pak přijde někdo a řekne si, že legendu je potřeba oživit. Někdy se to, jako v případě českého Velorexu, ne úplně podaří. Morgan je ale ve trochu jiném postavení, oživuje svůj vlastní model a nesnaží se o jeho moderní interpretaci. První zprávy o novém Threewheeleru (tříkolce) přišly už vloni, nyní už se můžeme podívat na reálný vůz, který se chystá na svou ženevskou premiéru.

Jak už kolega naznačil v prvním článku, Morgan se rozhodl oživit model, který byl vyráběn mezi lety 1909 a 1953. Pak nastalo období, kdy se zdálo, že podobným autům už odzvonilo. Jen na okraj, dodám, že ne u nás za železnou oponou. Právě v této době začal vývoj a prodej Velorexů. Přesto ani po konci výroby neztratil Threewheeler své příznivce a mnoho z nich bylo udržováno při životě jako vozítka pro radost.

Morgan svým rozhodnutím využívá nostalgie těch, kterým moderní auta připadají příliš komplikovaná a nemají prostředky na některý z jeho větších retro modelů. Stejně jako předchůdce, i nový Threewheeler spočívá na trubkovém rámu, který je krytý hliníkovými panely. Dominantou vozu je nezakrytý, vzduchem chlazený dvouválec firmy SaS, který „trůní” na přídi. Jeho výkon je 85 kW (115 koní). Navazuje na něj pětistupňová převodovka od Mazdy a výkon je následně přes řemen přenášen na zadní kolo.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 125 - Morgan Threewheeler 2011 predstaveni 1Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 126 - Morgan Threewheeler 2011 predstaveni 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 127 - Morgan Threewheeler 2011 predstaveni 3

Přečtěte si více: Podrobné představení tříkolky Morgan včetně videa s ní.

Nissan Esflow

Při sledování futuristicky pojaté karoserie Esflow se vám zejména při pohledu z profilu a zezadu chtě nechtě vybaví jediný vůz, BMW Z4 Coupe předchozí generace. Má prakticky totožné proporce i pojetí zadních partií, pouze příď je významněji odlišná. Nemíříme přitom k tomu označit Esflow za pouhý plagiát, naopak, jsme rádi, že se agresivní a přitom účelné pojetí Z4 E86 vrací na scénu.

Vzhledem karoserie ale podobnost Esflow se Z4 končí. Pod kabátkem japonského konceptu najdeme docela jinou techniku. Vůz je totiž ryzím elektromobilem, což bohužel i předurčuje jeho budoucí osud. Za současného stupně rozvoje elektrických technologií se skutečně použitelný sporťák vyrobit zkrátka nedá. Ale co není dnes, může být za pár let.

Nissan ostatně ani o technice vozu mnoho neprozradil, řekl pouze tolik, že vychází z konstrukce Leafu. Na rozdíl od něj ale dvojice elektromotorů neznámého výkonu pohánějí zadní kola, což se u sporťáku sluší a patří. Motory jsou umístěny nad osou zadních kol, přitom každý pohání jedno z kol zcela samostatně. To umožňuje dokonalou optimalizaci přenosu výkonu na každé z kol tak, aby bylo dosaženo maximální trakce na rovině i v zatáčkách.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 128 - Nissan Esflow 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 129 - Nissan Esflow 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 130 - Nissan Esflow 03

Přečtěte si více: Máme pro vás další informace a obrázky Nissanu Esflow i první animované video.

Nissan Micra DIG-S Turbo

Nissan představil Micru se slibným názvem DIG-S Turbo. Pod její kapotou ale netepe sportovně, nýbrž ekologicky laděný motor. Jde o tříválec o tříválec s objemem 1,2 litru (Češi se prosím přestanou smát...), který je přeplňován turbodmychadlem. Vyznačuje se na turbomotor vysokým kompresním poměrem 13:1, který mu má dodat vyšší efektivitu spalování. My ale uvedeme i to, že mu nesporně dodá také hrubší chod, který může být v kombinaci s přirozeným neklidem tříválcové koncepce hodně citelný. K vyšší efektivitě motoru krom jeho koncepce přispívá i adekvátně naladěný motor management, pokus o rekuperaci kinetické energie skrze alternátor a obligátní systém start/stop.

Takto disponovaný motor se chlubí výkonem až 98 koní a točivým momentem vrcholícím na hodnotě 142 Nm. Zrychlení na stovku je neznámou, maximální rychlost jím vybavené Micry ale činí nemalých 180 km/h. To vše jsou hodnoty srovnatelné s atmosféricky plněnou patnáctistovkou, oproti ní ale DIG-S Turbo exceluje v testech normované spotřeby. V základní výbavě s manuální převodovkou dosahuje papírové spotřeby 4,1 litru benzinu na 100 km. Vyšší výbavové stupně zhoršují udávanou spotřebu o 4 %, automatická převodovka CVT pak přibližně o 20 %.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 131 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 30Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 132 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 31Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 133 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 32

Přečtěte si více: Podrobnější představení Micry DIG-S i s desítkami fotografií, prohlédněte si i první video s tímto vozem.

Opel Ampera - sériová podoba

Již z předoňského ženevského autosalonu jsme vám přinesli představení Opelu Ampera. Dva roky jsou v automobilismu dlouhá doba, navíc je třeba říci, že Ampera se ani v Ženevě 2009 nezjevila zrovna jako blesk z čistého nebe. Tehdy šlo jen o jiné desginové pojetí Chevroletu Volt, který odhalen ještě mnohem dříve.

Volt se v mezičase již začal prodávat, byť zatím jen ve Spojených státech, a tak bylo jen otázkou času, kdy přijde řada i na Amperu. Od konce loňského roku již známe i její cenu, ale dosud jsme neviděli produkční podobu. Ta se odhalí až na letošním ženevském autosalonu, ale už z první fotografie je jasné, že žádné dramatické proměny koncept nestihly.

První obrázek sériové verze přikládáme, další vám jistě přineseme přímo ze Ženevy.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 134 - Opel Ampera produkcni verze Zeneva 2011

Přečtěte si více: Stručná rekapitulace technického řešení Opelu Ampera.

Opel Ampera Polizei

Opel Ampera je i v čerstvě odhalené produkční verzi zajímavým autem, jeho popularitu ale nutně bude kazit tučná cenovka. Ta má hodnotu 42 900 Eur, tedy téměř jeden milion korun a to je za stopadesátikoňový kompakt přece jen hodně, ať už je jeho technické řešení pozoruhodné jak chce.

Opel si je obtížné prodejnosti takového vozu zcela jistě vědom, a tak hned v Ženevě začne lákat na Amperu kupce, kteří na efektivitu nehledí a utrácejí, i když prodělávají stamiliardy ročně. Ano, jde o státy a jejich insitiuce, mezi které se řadí i policejní sbory. Právě proto Opel přijde s Amperou oděnou do německých policejních barev.

Vůz je specifický jen svým zbarvením, jinak jde o běžnou Amperu, kterou si bude moci na podzim pořídit každý z nás. Výrobce ji pochopitelně vidí jako vynikající policejní vůz pro příměstské využití, který krom standardní akceschopnosti minimalizuje ekologickou zátěž pro prostředí, v němž se pohybuje.

Jakkoli proti Ampeře nic nemáme, byli bychom rádi, kdyby se efektivně chovali nejen ti, kteří za auta utrácejí své vlastní peníze. Bohužel, to je jen zbožné přání a nepochybujeme o tom, že se tento a další hybridní a elektrické vozy ve státních službách brzy objeví...

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 135 - Opel Ampera Polizei 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 136 - Opel Ampera Polizei 02

Opel Zafira Tourer Concept

Opel dal již začátkem února vcelku originálně najevo, že na letošní ženevský autosalon přiveze studii jménem Zafira Tourer Concept. Ta není ničím jiným než vcelku realistickým předobrazem nové generace MPV Zafira, když tento, troufneme si říci dlouhodobě úspěšný rodinný vůz navléká do hávu inspirovaného Insignií a Amperou. Ačkoli to není ten nejkreativnější možný přístup, již nad prvním snímkem jsme museli konstatovat, že nápady z Ampery vozu sluší. A ani pohled na zbylé partie nevede k jiným závěrům.

Vrátíme-li se na malou chvíli ještě k přídi, pak musíme zopakovat, že se vyznačuje hlavně bumerangovým tvarem hlavních světlometů, které v jednom celku sdružují i světla pro denní svícení a mlhovky. Zejména tyto partie dávají vozu neoddiskutovatelnou podobnost s Amperou, zbylé části jsou již originálnější a nesou se v duchu designu, jenž jako první přinesla Insignia.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 137 - Opel Zafira Tourer Concept nove 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 138 - Opel Zafira Tourer Concept nove 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 139 - Opel Zafira Tourer Concept nove 07

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu nové Zafiry, máme pro vás i první videa s Tourer Conceptem.

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše