Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

3.3.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

/

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.

Jaguar B99 Bertone

Internetem začaly kolovat fotografie konceptu Jaguar B99, který ale není přímo od Jaguaru, nýbrž od slavné karosárny Bertone. Ostatně ani jeho jméno není věnováno Jaguaru, ale právě firmě Bertone, která byla založena v roce 1912.

Snímky dostal do světa německý Autobild a ukazují vůz, který se svými liniemi zjevně snaží navázat na tradice modelu XJ dřívějších generací. Jde však o koncept modelu z opačného spektra nabídky, který by měl navázat na poněkud nešťastný a dnes již nevyráběný X-Type. Pozice klik dveří prozrazuje jejich protisměrné otevírání (pěkné je anglické označení sebevražedné či sebevraždící dveře...) a boční profil pokus o jakési čtyřdvéřové kupé. Je však hodné pozornosti, že Bertone toho ani náznakem nedosahuje tvarem střechy (jako všichni ostatní), ale spíše pravě řešením bočních dveří a jejich oken postrádajících B sloupek.

Vůz je 4,5 metru dlouhý, 1,95 metru široký a 1,35 metru dlouhý, což jej činí o něco menším než zmíněný X-Type. Pod jeho kapotou najdeme zatím nespecifikovaný hybridní pohon s prý dlouhým dojezdem.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 70 - Jaguar B99 Bertone unik 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 71 - Jaguar B99 Bertone unik 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 72 - Jaguar B99 Bertone unik 03

Jaguar XKR-S

Jaguar XKR-S je absolutně nejsilnějším sériovým Jaguarem všech dob. Vyznačuje se především upraveným pětilitrovým vidlicovým osmiválcem přeplňovaným kompresorem. Toho využívá i slabší XKR, u S verze byl ale jeho výkon posunut až k 404 kW (550 koní) a točivým moment atakuje hranici 680 Nm. To je oproti XKR 40 koní resp. 70 Nm navíc a právě díky dodatečné porci kilowattů novinka zrychluje na stovku jen za 4,2 sekundy, 160 km/h zdolá za působivých za 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 300 km/h jen proto, že více vozu neodovolí elektronický omezovač. Spotřebu paliva Jaguar zatím nezveřejnil, ale ta normovaná je u tohoto motoru beztak nicneříkající. Kompresor a nízká spotřeba zkrátka nejdou dohromady a vidět u tohoto vozu při ostré jízdě na ukazateli průměrné spotřeby číslovku vyšší než 50 jistě nebude vyžadovat až tak velký um.

Sluší se dodat, že standardem pro XKR-S je automatická převodovka, ostatně jako v rámci celé řady XK. Zajímavěji již působí zmínka o upraveném podvozku, který vůz mj. poslal o 10 mm blíže k zemi, a upraveném řízení tlumičů, které budou jednat s ohledem na ostřejší charakter vozu, než jaký nabízí XK či XKR.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 73 - Jaguar XKR-S nove 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 74 - Jaguar XKR-S nove 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 75 - Jaguar XKR-S nove 03

Přečtěte si více: Podrobné představení XKR-S včetně živých fotografií ze Ženevy.

Jeep Grand Cherokee 3,0 V6 diesel

Je vcelku nesporné, že s vozem jako je Jeep Grand Cherokee nelze na evropských trzích výrazně uspět bez naftového motoru v nabídce. Jejich zdejší popularita v tomto segmentu je tak vysoká, že s benzinovými agregáty by bylo možné oslovit možná jen pětinu potenciálních zákazníků. Jeep si je toho dobře vědom, a tak s naftovým motorem pod kapotou přispěchal velmi rychle.

Pokud si říkáte, že to nebylo až tak rychlé, neboť nový „Velký Čeroký” se přece představil již před dvěma lety, pak je třeba vzít v potaz, že do Evropy a též do České republiky dorazil až loni v prosinci. Důvodem tak velkého časového rozdílu mezi americkou a evropskou premiérou přitom nebylo nic menšího než vysoká poptávka na zámořských trzích - Jeep zkrátka neměl důvod spěchat s uvedením vozu na starý kontinent, když pořádně nestíhal uspokojovat ani domácí zákazníky.

Nyní je ale Grand Cherokee zde a v Ženevě bude představen i jeho nový motor. Jde stejný agregát, který se objeví pod kapotou nové „chrysleroidní” Lancie Thema, tedy třílitrový šestiválec z dílen firmy VM Motori. Chlubí se celkem zajímavou technikou, když používá nejnovější vstřikování Fiat MultiJet II, které je schopno zvládnout až osm vstřiků během jediného pracovního cyklu motoru. O přeplňování se stará dmychadlo Garrett VGT 2056 s proměnnou geometrií lopatek.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 76 - Jeep Grand Cherokee 2011 nove 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 77 - Jeep Grand Cherokee 2011 nove 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 78 - Jeep Grand Cherokee 2011 nove 03

Přečtěte si více: Podrobnější informace o naftovém Grand Cherokee a jeho podrobnější specifikace.

Kia Picanto 2011

Po loňských prosincových skicách nám Kia letos v lednu ukázala i první fotografie nové generace malého Picanta. Ačkoli jsme si mysleli, že už se do začátku ženevského autosalonu o této novince mnoho dalšího nedozvíme, opak se stal pravdou. Vůz byl totiž oficiálně představen korejským zákazníkům a ač jeho evropská verze může nést jisté odlišnosti, dozajista nebudou zásadní.

Krom vzhledu známe i další podrobnosti o technice vozu. Pod kapotou se v závislosti na tom kterém trhu, kde bude Picanto nabízeno, objeví až čtveřice motorů -prvním bude tříválec 1,0 ve třech verzích podle spalovaného paliva a druhým čtyřválec 1,2. Motory nabídnou od 69 do 85 koní výkonu, který bude na kola přední nápravy posílán přes čtyřstupňovou automatickou, nebo pětistupňovou manuální převodovku.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 79 - Kia Picanto 2011 dalsi 10Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 80 - Kia Picanto 2011 dalsi 11Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 81 - Kia Picanto 2011 dalsi 13

Přečtěte si více: Všechny dosud známé informace a snímky nové generaci Kiy Picanto.

Kia Rio 2011

O brzkém příchodu nové generace Ria se hovoří již nějaký ten pátek a není velkým překvapením, že se místem jeho premiéry stane právě březnový autosalon v Ženevě. Po stránce designu jde o typickou Kiu poslední doby. Charakterizuje ji nekonfliktní elegantní vzhled a typické pojetí přídě v současném stylu značky. Lehce klínovitý profil a boční linie stoupající od předního kola až k zadním světlům přidávají trochu dynamičtější vzezření, záď je naopak spíše usedlá a nepouští do tvarů koncových světlometů ani zádě jako takové více invence.

Vůz je oproti dosavadní generaci o něco větší. Znatelně se změnil rozvor náprav, když si připsal dodatečných 70 mm (celkem tedy činí 2 570 mm) a slibuje pasažérům více vnitřního prostoru. Z chystané široké škály motorů zatím máme informace o dvou - malém dieselu o objemu 1,1 litru s výkonem 70 k a přeplňovaném zážehovém agregátu o objemu 1,2 litru s přímým vstřikováním. Ten se však na trhu objeví až v příštím roce. Žádné další parametry neznáme, pouze že malý diesel vyprodukuje emise CO2 ve výši 85 g na kilometr, spotřeba paliva by tomu měla odpovídat.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 82 - Kia Rio 2011 prvni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 83 - Kia Rio 2011 prvni 02

Přečtěte si více: Další detaily o nové generaci Ria pro rok 2011.

Koenigsegg Agera R

Přestože se Koenigsegg neustále potýká s finančními problémy, pokračuje ve snažení o vývoj toho nejlepšího myslitelného hypersportu. V souboji s Bugatti ale zatím hraje druhé housle, podpora nadnárodního koncernu musí být někde poznat. Zatím posledním výtvorem francouzské značky je model Super Sport, který se momentálně pyšní titulem nejrychlejšího produkčního vozu.

Svou pozicí se ale jist být nemůže, ze Švédska přichází Agera R. Začněme fakty. O její pohon se stará pětilitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jehož maximální výkon je 818 kW (1 115 koní). To platí jen pokud je v nádrži biopalivo E85, na běžný natural N95 ze sebe vymáčkne „jen” 689 kW (940 koní). Na motor navazuje sedmistupňový, dvouspojkový automat. Výkonem se Agera R Veyronu Super Sport blíží, čím ho ale významně překonává, je hmotnost. Zatímco Bugatka váží 1,8 tuny, Švédka je plných 500 kilogramů lehčí.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 84 - Koenigsegg Agera R 2011 predstaveni 1Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 85 - Koenigsegg Agera R 2011 predstaveni 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 86 - Koenigsegg Agera R 2011 predstaveni 3

Přečtěte si více: Podrobné představení Koenigseggu Agera R.

Lamborghini Aventador LP700-4

Již z minulosti víme, že Aventador se vyznačuje lehkou konstrukcí. Ta využívá monokoku z karbonovými vlákny vyztužených plastů o hmotnosti pouhých 147,5 kilogramu. Na něj navazují přední a zadní hliníkový rám a celý základní stavební kámen vozu tak váží 229,5 kilogramu. Ani vnější kabátek vozu nebude z nejtěžších - kapota motoru, zadní spojler a zadní blatníky jsou karbonu, přední kapota, přední blatníky a dveře jsou pak z hliníku. Lehký je navíc i motor a další funkční části, ke kterým se teprve dostaneme, a tak celý vůz váží s ohledem na jeho třídu a výkon velmi solidních 1 575 kg „suché” hmotnosti, přičemž 43 % z ní připadá na přední a 57 % na zadní nápravu.

Aventador přitom opravdu není malé auto. Na délku měří 4 780 mm, na šířku 2 030 mm a na výšku 1 136 mm. U rozvoru náprav svítí hodnota 2 700 mm a rozdchod kol činí 1 720 mm vpředu a 1 700 mm vzadu. Když už jsme u rozměrů, sluší se napravit nedávnou dezinformaci, která se objevila ve výše odkazovaném českém ceníku - vůz bohužel nemá nádrž na 150 litrů, ale jen na 90, což při rychlé jízdě bude znamenat dojezd okolo 200 kilometrů a při volnější 300-400 kilometrů. Tedy ne mnoho, zvláště uvážíme-li, že jen samotný motor pracuje s 13 litry oleje a 25 litry chladící kapaliny...

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 87 - Lamborghini Aventador LP700-4 oficialni 04Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 88 - Lamborghini Aventador LP700-4 oficialni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 89 - Lamborghini Aventador LP700-4 oficialni 02

Přečtěte si více: Kompletní představení nového „Lamba” včetně desítek fotografií, první oficiální video s novým býčím supersportem.

Lancia Delta 2011

Lancia v Ženevě ukáže také inovovanou Deltu pro modelový rok 2011. Ta nabídne v prvé řadě lehce upravený vzhled přídě. Odlišný dojem je dán jen upravenou maskou chladiče, která nyní nemá žebrování vertikální, ale horizontální a chybí mu předěl v jeho prostředku. Jistě není náhodou, že její styling je podobný tomu, jaký najdeme na posledních novinkách Chrysleru a asi nás nepřekvapí, když se brzy dočkáme Chrysleru Delta pro americký trh. Ostatně ve Velké Británii se vůz pod tímto označením bude prodávat již letos.

Upravena byla i nabídka výbavových stupňů, která nyní zahrnuje varianty Steel, Silver, Gold a Platinum, jejich přesný obsah je ale zatím neznámý. Jisté je naopak to, co najdeme pod kapotou. K dosavaním motorizacím přibude nový naftový základ 1,6 Multijet ve variantě s nejvýše 105 koňmi výkonu a maximem točivého momentu 300 Nm. Takto vybavená Delta se rozjede na stovku za 10,7 sekundy a dosáhne rychlosti až 186 km/h.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 90 - Lancia Delta 2011

Přečtěte si více: Kompletní informace o lehkém faceliftu Lancie Delta.

Lancie Thema, Flavia a Grand Voyager

Již nějaký ten měsíc se spekuluje o tom, že vlastnicky propojené koncerny Fiat a Chrysler začnou každý na „svých” trzích nabízet produkty partnerské firmy. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, svérázné ovšem je, že tak mají činit nikoli pod značkou původní, ale pod značkou vlastní.

Pro Chrysler to logicky znamená nabízet pod svou značkou Alfy Romeo, Fiaty či Lancie, pro italské značky pak přijmout za své modely Chrysleru či Dodge. Podobných „akcí” jsme byli svědky již v minulosti, ale šlo třeba o jeden či dva modely, italskoamerický pokus je mnohem odvážnější.

Jakási adopce proběhne oboustranně, ale na tu americkou dojde později. Pro nás je zajímavější, že evropská nabídka Lancie bude po dnešku čítat hned tři nové modely - Thema, Flavia a Grand Voyager. První dvě jména jsou vám jistě povědomá, Lancie je již kdysi nesly, to třetí je důkazem jisté kreativní nouze, neboť beze změny odpovídá názvu amerického Chrysleru. Všechny se pak představí 1. března na ženevském autosalonu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 91 - Lancia Thema 2011Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 92 - Lancia Flavia 2012 ConceptAutosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 93 - Lancia Grand Voyager 2011

Přečtěte si více: Dosud známé detaily k Lanciím Thema, Flavia a Grand Voyager.

Lancia Ypsilon 2011

Ačkoli si Lancia pro letošní ženevský autosalon připravila partu novinek, tou jedinou opravdu velkou a významnou je odhalení nové generace malého Ypsilonu.

První zásadní odlišností nového Ypsilonu od jeho předchozí generace a ostatně i od Fiatu 500 je fakt, že jde o pětidvéřový vůz, jakkoli se jím na první pohled být nezdá. Kliky zadních dveří jsou totiž skryty v C sloupcích a ani linie zadních oken nedává na první pohled tušit pětidvířko. Aby cestující vůbec mohli využít všech pět dveří karoserie, byl vůz oproti výchozímu Fiatu 500 citelně zvětšen. Rozvor náprav narostl oproti „pětistovce” o plných 300 mm na 2 390 mm. Na délku vůz měří 3 840 mm, na šířku 1 670 mm a na výšku 1 510 mm.

Pod kapotou najdeme některý ze čtveřice malých motorů. Mezi benzinovými to budou atmosféricky plněný čtyřválec 1,2 8V s výkonem 51 kW (70 koní) nebo přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s 63 kW (86 koní). Naftové motorizace pak zastoupí diesel 1,3 MultiJet s 71 kW (96 koní) a konečně pro příznivce LPG tu bude opět motor 1,2 8V se stejnými 70 koníky, který pochopitelně bude schopen spalovat i benzin.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 94 - Lancia Ypsilon 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 95 - Lancia Ypsilon 2011 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 96 - Lancia Ypsilon 2011 04

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Ypsilonu.

Lexus LFA Nürburgring paket

Lexus LFA se pořádně vyrábí teprve pár měsíců a automobilka se již rozhodla podpořit jeho prodeje zvláštním provedením. Říká mu Nürburgring Edition nebo Nürburgring paket a jak již název napovídá, nabídne ještě více pro okruhové využití. O této verzi jsme mohli poprvé slyšet již loni v květnu, teprve na letošním ženevském autosalonu ji ale budeme moci poprvé fyzicky spatřit a následně i objednat.

Nürburgring paket bude jednou z položek příplatkové výbavy a dostupný bude pro pouhou padesátku z celkového množství pěti set vyrobených LFA, proto jej také někteří označují jako omezenou edici vozu. Nabídne upravenou aerodynamiku a další technické změny zaměřené na lepší přilnavost vozu, zvýšený výkon motoru o 10 koní na celkových 562 hřebců a zrychlené řazení šestistupňové sekvenční převodovky. Ta nyní zvládne přeřazení za 15 setin sekundy.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 97 - Lexus LFA Nurburgring paket 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 98 - Lexus LFA Nurburgring paket 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 99 - Lexus LFA Nurburgring paket 03

Přečtěte si více: První uvolněné informace a fotografie LFA v provedení Nürburgring, máme pro vás i další fotografie a technické detaily.

Lotus Elise 1,6 Club Racer

Ačkoli Lotus v posledních měsících oslňuje hlavně svými plány do budoucnosti, které počítají s výrobou celé řady „dospělých” sporťáků, o zákazníky nyní bojuje především svými typickými modely posledních let. K prckům Elise a Exige sice nedávno přibyla i nová Evora, řeč dnes ale bude o prvním jmenovaném. Právě tento model přiveze automobilka na ženevský autosalon ve verzi Club Racer.

Jak již název napovídá, jde o odlehčenou, více okruhovou verzi, která z beztak nízké hmotnosti 876 kilogramů ukrojila dalších 24 kil. Nezdá se to být žádným fantastickým posunem, ale kdo z vás měl tu čest s Elisem (neplést s Elvisem...), jistě uzná, že z tohoto auta už není moc co vyndat, skoro nic navíc v něm totiž není. Výrobce tedy o verzi Club Racer hovoří jako o „oholené na kost”, nedodal ale příliš mnoho detailů k tomu, o co vše vůz v rámci odtučnovací kúry přišel - víme jen o lehčím akumulátoru a odstranění zvukové izolace.

Vozu ale i něco přibylo. Je to režim Sport systému DPM (Dynamic Performance Management), který se postará zejména o správné nastavení adaptivního podvozku pro optimální chování vozu jak na trati, tak při náročnější jízdě po běžných silnicích.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 100 - Lotus Elise 16 Club Racer 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 101 - Lotus Elise 16 Club Racer 02

Přečtěte si více: Další detaily k nové okruhové verzi Lotusu Elise.

Maserati GranCabrio Sport

Podle automobilky jde o další ostřejší model, který se v nabídce Maserati postaví po bok ostatních modelu s písmenem „S” ve znaku. Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, ale pod kapotou se má objevit agilnější verze motoru 4,7 V8. Předpokládáme, že půjde o čtyřistapadesátikoňové provedení z GranTurisma S.

Na rozdíl od něj bude převodovka v kabrioletu výlučne automatická šestistupňová, má však dostat software z modelu Quattroporte S, který zajišťuje rychlejší odezvy i samotné řazení. Jistotou pro GranCabrio Sport je též úprava adaptivního podvozku Skyhook a lepší brzdový systém.

Na pohled se varianta Sport odlišuje černou maskou chladiče a - což je pozoruhodné - červenými prvky v prosluslém trojzubci, tedy logu firmy, které se na karoserii objevuje hned na několika místech. Upravena je též podoba předních světel a bočních prahů.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 102 - Maserati GranCabrio Sport 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 103 - Maserati GranCabrio Sport 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 104 - Maserati GranCabrio Sport 03

Přečtěte si více: Projděte si další informace a snímky nového GranCabria Sport.

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše