Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

3.3.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

/

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.

Saab 9-5 SportCombi 2012

Pro Saab bude 9-5 SportCombi velmi důležitou položkou v nabídce, předpokládá totiž, že se ho bude prodávat citelně více, než sedanů. Tak si na jeho uvedení na trh opravdu dává záležet. Mnohé jsme se o něm dozvěděli už dříve, bude používat zcela shodnou techniku i se dočká stejných výbav, které má v nabídce již prodávaný sedan.

Na včera uvolněných fotkách i videu, na kterém si Švéda s ruksakem (opravdu švédské slovo pro batoh) můžeme prohlédnout ze všech stran, lze vidět, že prodloužená záď má velmi elegantní křivky a plně se nese v duchu tradic značky. Kombi se tak přidává k sedanu a za sebe mohu prohlásit, že obě varianty považuji za nejelegantnější vozy střední třídy dnešní doby.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 170 - Saab 9-5 SportCombi 2011 predstaveni 1Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 171 - Saab 9-5 SportCombi 2011 predstaveni 2Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 172 - Saab 9-5 SportCombi 2011 predstaveni 3

Prohlédněte si více: Všechny oficiální fotografie a první video s novou 9-5 kombi, máme i snímky vozu z provozu poblíž sídla Saabu.

Saab 9-3 facelift

Ten přichází po plných devíti letech od odhalení současné generace, inu Saab se svými modely aktuálně poněkud přetahuje. Nedá se však říci, že by vůz vypadal zastarale a ke svěžímu vzhledu mu jistě pomůže i upravená příď s novým nárazníkem a pozměněnými světly. Celek se pak více blíží podobě nové 9-5. Změny se dotkly i interiéru, v němž se objeví nové materiály a nové titanové resp. grafitové obložení palubní desky. Bez zajímavosti není, že nejnověji faceliftované provedení současné 9-3 si bude říkat vždy Griffin a bude nabízeno už jen ve dvou výbavách - základní a Aero.

Automobilka je ve svém představení faceliftovaného provedení vcelku strohá, a tak k technice uvádí jen tolik, že vůz dostane vylepšená dvoulitrová benzinová turba s přímým vstřikováním a výkony 163 a 220 koní, jež jsou nejen silnější, ale prý i úspornější.

Podobná změna nastala v nabídce naftových motorů, když agregát 1,9 TTiD bude nabízen výkonových verzích se 130, 160 a 180 koňmi s opět sníženou normovanou spotřebou paliva a tedy i emisemi CO2. Spotřeba podle výrobce poklesla o 4 procenta napříč celou nabídkou motorizací a např. 9-3 SportCombi s nejslabším TTiD nově spotřebuje jen 4,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 173 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 174 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 175 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 03

Prohlédněte si více: Další fotografie inovovaného Saabu 9-3 pro rok 2011.

Saab 9-3 Cabrio Independence Edition

Saab si pro své výročí nezávislosti připravil speciální úpravu otevřeného Saabu 9-3. Je založena na modelu 9-3 Cabrio Griffin Aero, ke kterému přidává specifickou metalízu Amber Orange a 18" litá kola s dvoubarevným lakováním. V interiéru speciální edice najdeme sedadla čalouněná světlou kůží s oranžovými doplňky, obložení palubní desky z uhlíkových vláken, ukazatel plnicího tlaku a další exkluzivní prvky.

V závislosti na zemi prodeje bude možno volit mezi třemi motory. Základem bude diesel o objemu 1,9 l a výkonu 180 k, nad ním bude stát přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 220 k a nabídku završí verze Biopower téhož motoru. Všechny motory bude možno zkombinovat buď s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 176 - Saab 9-3 Convertible independce edition predstaveni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 177 - Saab 9-3 Convertible independce edition predstaveni 03Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 178 - Saab 9-3 Convertible independce edition predstaveni 04

Prohlédněte si více: Kompletní sada fotografií „nezávislé edice” Saabu 9-3 Cabrio.

Saab Phoenix

Odhalení Phoenixu coby čtvrté novinky si Saab nechal až do Ženevy. Tento vůz jsme sice mohli vidět již na předchozí upoutávce, tehdy jsme se ale nedozvěděli ani jak se jmenuje natož jak vypadá. Nyní již víme vše podstatné. Koncept se jmenuje Phoenix, což je pro jakýkoli nový Saab jméno vskutku příznačné. Sám výrobce totiž loni po klinické smrti a převzetí holandským Spykerem vstal jako Fénix z popela a začal se znovu prát o místo na výsluní.

Na relativně konzervativní Saab je Phoenix až nebývale atraktivním vozem. Jeho design pochází z pera nového šefdesignéra Jasona Castrioty, který se v minulosti podepsal pod vozy jako Ferrari 599 GTB Fiorano nebo Maserati GranTurismo. Základní prvky vzhledu vycházejí z tradic Saabu (podívejte se třeba na přední masku a světlomety, mimochodem kompletně z LED), jsou ale ztvárněny ve stylu, který vyžaduje malé sportovní kupé.

Krom toho přináší vzhled i řadu nových nápadů. Linie střechy končící jakoby do ztracena, většina zadních partií, nebo nahoru se otevírající dveře po vzoru Mercedesu Gullwing jsou něčím, co jsme dosud na Saabech vidět nemohli. Celému pojetí říká pak automobilka Aeromotical Design; inu odkaz na letectví je patrný prakticky v každém novém Saabu a tento koncept není výjimkou.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 179 - Saab Phoenix 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 180 - Saab Phoenix nove 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 181 - Saab Phoenix nove 02

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu Saab Phoenix.

Seat IBX

Vůz je na první pohled jasným designovým konceptem, který má k výrobě docela daleko. Na druhou stranu sama automobilka jej označuje za demonstraci možností budoucího rozšíření modelové řady, a tak rozhodně nejde o žádný šílený koncept sloužící leda pro potěchu jeho tvůrce. My navíc z neoficiálních zdrojů víme, že snaha Seatu uvést do výroby kompaktní SUV s technikou Audi Q3 je enormní a předpokládáme, že bude dříve či později korunována úspěchem.

Koncept IBX je dlouhý 4,26 metru, široký 1,8 metru a vysoký 1,62 metru a je tedy o něco menší než Volkswagen Tiguan. Jeho vzhled pochází z pera Luca Donckerwolkeho, současného šéfa designu Seatu a dřívějšího designéra Lamborghini. Linie vozu jsou tak podobně u Lamborghini spíše hranaté a přímočaré ačkoli nevypdají příliš „produkčně”, Donckerwolke nicméně uvádí, že IBX naznačuje vzhled dalších nových modelů značky.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 182 - Seat IBX oficialni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 183 - Seat IBX oficialni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 184 - Seat IBX oficialni 03

Přečtěte si více: Všechny známé detaily a další snímky Seatu IBX.

Smart Forspeed

Smart odhalil koncept Forspeed, který svým pojetím plně odpovídá dříve uniknuvším nákresům. Vůz je přitom ryzím zhmotněním fantazie konstruktérů a druhým modelem značky se zcela jistě nestane. Co zajímavého chce tedy předvést?

Jednak je to specifický vzhled, který je poněkud futurističtější než u současného ForTwo a má naznačit pojetí jeho další generace. Navíc obsahuje několik zajímavých funkčních prvků. Odlišností si všimneme hlavně na přídi, která postrádá klasické světlomety, jenž jsou nahrazeny LED, upraven je též přední nárazník a „usměvavá” maska chladiče, které jsou vyplněny mřížkami ve tvaru včelích pláství. Zaujmou i minimalizovaná vnější zpětná zrcátka a integrace solárních panelů do omezeného množství skleněných panelů chránicích posádku před proudícím vzduchem.

Forspeed pohání vzadu umístěný elektromotor o výkonu 30 kW (40 koní), který čerpá energii z akumulátorů neznámé kapacity. Vzhledem k udávanému dojezdu 135 km na jedno nabití to ale přĺiš velká sada „baterek” nebude, ostatně ta by se do malého Smartu ani neměla jak vejít. Bez zajímavosti není, že motor zvládá i krátkodobé navýšení výkonu o 5 kW (7 koní) a celkové stádečko 47 koní zvládne vozu dodat rychlost nejvýše 120 km/h.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 185 - Smart ForSpeed 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 186 - Smart ForSpeed 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 187 - Smart ForSpeed 03

Přečtěte si více: Podrobnější informace a další snímky Smartu Forspeed.

Subaru Boxer Sports Car Architecture

Již po otevření bran ženevského autosalonu se k nám dostaly obrázky předprodukční verze kupé FT-86 II, jak Toyota svou verzi nazývá. Je na nich malý sporťák s agresivně řezanými rysy. Pokud by člověk měl soudit jen podle vzhledu, mohl by se domnívat, že se pod kapotou nachází alespoň V6. Je to ale jinak, nachází se tam plochý boxer z produkce Subaru, který přes manuální převodovku pohání zadní kola. Jak přesně je vše uspořádáno si můžeme prohlédnout na konceptu Boxer Sports Car Architecture, který je vystaven na stánku Subaru v Ženevě.

Znalci teď asi nevěří svým očím, Subaru a zadní náhon? Ano, je to tak, Subaru v tomto případě opustilo jedno ze svých hlavních know-how a při zachování typického motoru s protiběžnými písty vytvořilo šasi s pohonem jen jedné nápravy. To ovšem přineslo své výhody. Odpadla tím totiž spousta železa, která je za normálních okolností pod motorem - kardan, diferenciál, poloosy atd. Motor tak mohl být posunut vzad a níž. Sedí v podstatě těsně nad přední nápravou. To bude jistě mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti nového kupé. Už tak úplně pozitivní nejsou zprávy o použitém motoru. „Toyobaru” bude pohánět atmosféricky plněný dvoulitr o zatím nespecifikovaném výkonu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 188 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 189 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 190 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 06

Přečtěte si více: Všechny podrobnosti o sourozenci Toyoty FT-86 s logem Subaru na kapotě.

Suzuki Swift S-Concept

Může se to zdát neuvěřitelné, ale subtilní motor 1,2 VVT, který jsme vám nedávno představili v našem testu, je nejsilnější motorizací současného Suzuki Swift. Zatím. Jak totiž automobilka před časem avizovala, do Ženevy letos vyrazila se Swiftem S-Concept, což je jen kódové označení pro budoucí Swift Sport. A ten dozajista dostane silnější agregát.

Podoba vozu nám byla před ženevským autosalonem sotva naznačena, a tak jsme si museli počkat až do dnešního odpoledne, kdy automobilka vůz oficiálně představila. Zatím nemáme jeho živé fotografie, ty kolegové pořídí až během středy, ale snad nepohrdnete ani těmi oficiálními.

Ukazují totiž vcelku agresivně pojatý styling, který Swift S-Concept na první pohled odlišuje od střízlivěji ztvárněných „konfekčních” sourozenců. A nejde jen o „dolepené tuningové cetky”, vůz má o plných 60 mm rozšířenou karoserii a dává tak jasně znát, že máte čest s vážně míněným hot hatchem. Nepřehlédnutelné jsou ale i vnější doplňky karoserie, zejména oba nárazníky, rozšířené prahy, zadní spojler nebo 18" kola z lehkých slitin.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 191 - Suzuki Swift S-Concept 2011 odhaleni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 192 - Suzuki Swift S-Concept 2011 odhaleni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 193 - Suzuki Swift S-Concept 2011 odhaleni 03

Přečtěte si více: Všechny podrobnosti o předobrazu nového Swiftu Sport.

SsangYong SUT 1

Ssangyong kdysi proslul bez nadsázky šílenými designovými kreacemi, které si nezřídka našly čestné místo v rozličných anketách o nejošklivější auta všech dob. Ale časy se mění, i když pozvolna. Poslední novinky SsangYongu jsou přece jen konformější a při pohledu na tu poslední můžeme směle říci, že jde o vcelku elegantní auto.

Zatím jde pouze o koncept s označením SUT 1, automobilka ale otevřeně říká, že jde o předobraz další generace Actyonu Sports. Právě ten nepatří zrovna ke krasavcům, když zejména jeho přední partie vypadají jak složené z několika různých aut. Nová generace je ale očividně z jiného těsta, tedy rozhodně svou přídí, jež si odpouští jakékoli designové výstřelky a drží se jemně elegantních linií. Trochu smutná záď současného Actyonu se až tak nezmění, nicméně ta není příliš kontroverzní ani dnes. Zjevné je z prvních snímků konceptu i to, že nový Actyon bude opět jakýmsi hybridem mezi pick-upem a SUV.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 194 - SsangYong SUT 1 koncept 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 195 - SsangYong SUT 1 koncept 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 196 - SsangYong SUT 1 koncept 03

Přečtěte si více: Kompletní informace o novém SsangYontu a snímky současného Actyonu pro srovnání.

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše