Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 GT: MPV s pohonem předních kol prý už v Paříži
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Už za dva měsíce se některým skalným fanouškům mnichovské značky zřítí zažitá představa o pravém BMW. V Paříži se představí předokolka 1 GT.
Pohonné jednotky uložené napříč, tříválce, pohon přední nápravy - až dosud jste si pod podobným stručným technickým popisem mohli představit cokoli od Citigo přes Fabii, Micru nebo litrový Ecoboost ve Fordu. Od září ale bude tato definice platná také pro vůz automobilky BMW, tradiční bašty vyznávající pohon zadních kol a víceválcové motory uložené podél.
O BMW 1 GT se mezi konzervativními příznivci s hrůzou špitá už více než rok. Konkrétnější obrysy začal mít ale tento vůz až poté, co se loni v provozu bavorské metropole začaly objevovat první testovací prototypy. O premiéře na pařížském autosalonu se taky mluví nějaký pátek a nyní ji potvrzují i další zdroje.
Nová jednička připravovaná k zacílení na Mercedes třídy B bude postavena na platformě UKL společné s budoucí generací vozů značky Mini. Základní pohonnou jednotkou se stane benzínový tříválec o objemu 1,5 litru vyvinutý z poloviny třílitrového řadového šestiválce nové série modulárních motorů, které společně sdílejí písty, ojnice, vstřikovače a spoustu další komponentů, a jejichž upravené bloky se zároveň stanou základem i pro tří, čtyř a šestiválcové naftové agregáty.
Jednička GT má být vyšší než kterékoli z připravovaných Mini a také v průměru nepatrně silnější. Výkon žádného z motorů by neměl být nižší než 100 koní. Samozřejmě první BMW s pohonem předních kol neskončí u tříválce. V nabídce se dostane také na zážehové a vznětové čtyřválce, přičemž Mnichov nechá pro zákazníky u některých motorizací na výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, což by byl s ohledem na příčnou zástavbu docela unikát.
Co bychom neměli očekávat, jsou sportovně orientované verze s písmenem M na zádi, což třeba BMW 5 GT zatím skutečně dodržuje, jakkoli M paket ji cizí není. Přes pohon předních a časem i všech kol verzí xDrive se konstruktéři snažili neopomínat ani dynamický repertoár. „Máme spoustu zkušeností. Víme jak udělat, aby auto ostře zatáčelo a také víme jak naladit řízení, aby se změna výkonového zatížení nepřenášela do volantu,“ řekl v rozhovoru pro britský Auto Express šéf vývoje BMW Dr. Klaus Draeger.
Ať už ale bude 1 GT naladěna sebeostřeji, před takovou zkoušku loajality svou nejvěrnější klientelu BMW dosud nepostavilo. Dokonce ani v časech kontroverzních děl Chrise Bangla.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Zdroj: Leftlanenews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda