Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen, který u nás zabila pravidla EU, jinde dokončují v drsné vrcholné verzi
5.3.2021 | Petr Prokopec
Ještě loni si jej bylo možné pořídit i v České republice, teď už jej v cenících Volkswagenu nenajdete. Není to ale tím, že by skončil zcela, minulostí je jen pro EU - jinde Amarok dokončují v jeho nové nejlepší verzi.
Volkswagen Amarok přišel na trh již v roce 2010. Německý pick-up si tedy užívá velmi dlouhého životního cyklu, to ale u pick-upů zase tak nepřekvapí. Bohužel, u nás už je minulostí, a to nikoli kvůli nezájmu, ale kvůli novým pravidlům Evropské unie. Bylo zkrátka příliš složité jim uzpůsobit stávající provedení auta, a tak Volkswagen raději s Amarkem skončil a s odstupem několika let nabídne druhou generaci chystanou ve spolupráci s Forem.
Dnes ale zůstaneme u té první. Jakkoliv starokontinentální provedení skončilo, v takové Austrálii je jasně nejpraktičtější Volkswagen prodáván i nadále. A co více, momentálně je dokončován v nové vrcholné verzi W580, která přitažlivost německého pick-upu jen navyšuje, a to nikoliv pouze zvenčí. Vůz se totiž mimo jiné dočkal off-roadových pneumatik Pirelli Scorpion ATR o rozměru 275/50, s nimiž přichází větší 20palcová kovaná kola.
Tato změna vyústila v rozšíření rozchodu kol, což si samozřejmě vyžádalo také vytaženější blatníky, a tedy agresivnější vizáž. Zároveň však v kombinaci s novým předním zavěšením vedla k navýšení světlé výšky o 40 milimetrů, což vylepšuje průchodnost terénem. Někdejší designér značky Holden Special Vehicles Julian Quincey pak dále navrhl odlišnou čelní masku či lehce modifikovaný nárazník, kromě kterého se Amarok W580 pyšní také grafickými polepy kapoty či boků.
Přepracován byl rovněž motorový prostor, kde nadále najdeme třílitrový turbodiesel, který ale v tomto případě permanentně produkuje až 272 koní (dosavadní vrchol měl 258 koní, 272 dával pouze dočasné při overboostu). Souběžně s tím pak ostatně narostl také točivý moment, a to z 550 na 580 Nm, což se odrazilo i na názvu tohoto provedení.
Australská divize Volkswagenu na této variantě pracovala dvanáct měsíců ve spolupráci s firmou Walkinshaw Performance a jak můžete vidět na fotkách níže, auto při testech nešetřili. Australané navíc získali podporu německé centrály, a tak provedení W580 míří standardně do stálé nabídky, nejde o dodatečnou úpravu či limitovanou edici. Prodej už je v plném proudu, první auta ale zákazníci převezmou v dubnu, to už bude vůz vznikat skutečně sériově.
Lze jen dodat, že součástí hnacího ústrojí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Amarok W580 přitom zvládá zrychlení z klidu na stovku za pouhých 7,8 sekundy, zároveň je však schopen utáhnout přívěs o hmotnosti 3 500 kilogramů. Ceny pak startují na 71 990 AUD (cca 1,2 mil. Kč), přičemž pro prvních 30 zákazníků je připraven bonus v podobě návštěvy továrny a okruhu firmy Walkinshaw.















VW Amarok je právě dokončován ve verzi W580, jenž názvem odkazuje na firmu Walkinshaw Performance a zvýšený točivý moment. Kromě toho se chlubí vyšší světlou výškou či grafickými polepy. U nás ale k mání nebude, jako všechny ostatní Amaroky. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva