Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli pohon příštích aut, bez nějž to v EU už nepůjde, prý ho vyrobí levně
7.9.2020 | Petr Prokopec
Žádná elektrická auta, jejich masové rozšíření může trvat ještě dekády, pokud k němu vůbec někdy dojde. Nejbližší budoucností nejsou ani plug-in-hybridy, ale relativně konvenční auta s mild-hybridními pohony, která možná ani nebudou muset být příliš drahá.
Zdá se, že v Evropě se rozsáhlé elektrifikaci aut už nevyhneme. Přínos částečně nebo zcela elektrifikovaných pohonných ústrojí sice není zdaleka tak velký, jak aktivisté a politici rádi tvrdí, ovšem realita je v automobilovém světě často věcí vedlejší. Prioritou jsou papírová data, která dávají alternativnímu pohonu oproti spalovacímu ústrojí nespornou výhodu. Výfuk v podobě elektrárenského komínu není brán v potaz jako zdroj emisí, načež se taková auta jeví být více či méně bezemisními, ať už elektřina pro ně vzniká jakkoli.
Právě emise CO2 se nyní stávají ještě důležitějšími než dosud, neboť automobilky budou muset od 1. ledna 2021 nekompromisně plnit nový limit 95 gramů na kilometr. Už to je pro výrobce problém, neboť jde o ekvivalent spotřeby energie, který reálně není možné naplnit (ať už jakýmkoli pohonem), protože ale o jízdě na elektřinu platí výše zmíněné, oklikou stále přísnější limity splnit lze. Jednou z efektivních oklik se jeví být tzv. mild-hybridní pohony, které se už v současných autech objevují. Bosch ale vyvinul vlastní řešení, které má výrobcům aut dovolit se kýženým metám přiblížit snáze než s jinými.
Nejde tedy o hybrid, plug-in hybrid, natož pak elektromobil, tyto pohony jsou a zřejmě ještě dlouho budou pro masové rozšíření příliš drahé. Jakési mírně hybridní řešení má ambici obstát před normami i cenovými požadavky a v průběhu příští dekády jej čekejme jako standard skutečně ve většině nově vyvinutých automobilů. A právě k takovému stavu Němci udělali zásadní krok jeho podstatným zlevněním.
Podle Bosche tak bude v roce 2025 disponovat 48voltovým mild hybridním systémem 20 procent všech nově vyrobených aut. Je to jakási spojnice současnosti s možnou budoucností, která nechává hlavní práci na spalovacích agregátech, vylepšený elektrický okruh je ale současně dokáže stále častěji vyřazovat z činnosti oproti stávajícímu 12voltovému.
Bosch posunu dosáhl díky spojení s čínskou firmou Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), s níž spolupracuje právě na vývoji a výrobě 48voltových systémů. Dle německé společnosti bude takový takové řešení „minimálním standardem na automobilovém trhu budoucnosti“. A nové spojenectví má spolu s očekávaným rozšířením přinést výrazný pokles ceny systému. Zatímco Němci tedy mají na starosti vývoj, CATL se zaměřuje na výrobu.
Na rozdíl od jiných velkoústých prohlášení je toto docela realistický záměr, neboť, jak jsme již zmínili, některé automobilky už s mild-hybridy pracují a počítají s jejich bezvýhradným nasazením v příštích generacích svých aut. A samy si je vyrábět nebudou. Očekávaní německého gigantu by také mohla otevřít oči těm, kteří očekávají rychlé přepřáhnutí na elektromobily - pokud Němci očekávají, že mild-hybridy budou v roce 2025 v pětině aut, kdy asi bude jejich pětina plně elektrická?
Bosch věří v mild-hybridní systémy jako pohon aut nejbližší budoucnosti. Do roku 2025 by mělo 48voltovým elektrickým okruhem disponovat každé páté nové auto. Foto: Bosch
Zdroj: Bosch
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 46 minutami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23