Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Plány Alfy Romeo se opět rozpadají, Giulia i první SUV se opozdí o půl roku
5.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka nemá dokončený vývoj, své novinky tak začne prodávat později, než odhlásila. Kvůli čínskému trhu navíc chystá další nový plán.
Alfě Romeo při jejím současném zmrtvýchvstání sice fandíme, zároveň však již hezkou řádku měsíců varujeme před přílišným optimismem. Ten se snaží vlít do žil fanoušků značky šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, pro kterého je snaha o resuscitaci značky evidentně životním posláním. I proto ostatně spřádá jeden plán za druhým, prozatím žádný však nezafungoval natolik, abychom mohli hovořit o definitivním úniku před propadlištěm dějin. A nejinak je tomu i v případě toho stávajícího, podle nějž by Italové měli od roku 2018 prodávat na 400 tisíc exemplářů ročně.
Pokud chcete v tuto chvíli argumentovat nejen neochvějnou vírou, ale také příchodem nových modelů, máme pro vás bohužel smutné informace. Hned dva nezávislé zdroje totiž serveru Automotive News Europe potvrdili, že zahájení prodeje Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio Verde bude zpožděno o šest měsíců. Namísto konce letošního roku se tedy „Zelený čtyřlístek“ objeví u prodejců až někdy v polovině toho příštího. Na základní verze sedanu, které měly dorazit v březnu, si pak budeme muset počkat do konce roku 2016.
Kromě Alfy Romeo Giulia se ovšem zpoždění týká rovněž prvního firemního SUV, které bude sdílet stejnou platformu Giorgio. V jeho případě hodlají Italové otálet dokonce ještě déle, namísto jara 2016 se totiž ukáže až na počátku roku 2017. Podle zmiňovaných zdrojů přitom za vším vězí finální práce na bezpečnostních systémech a jízdní charakteristice. Ukazuje se tedy, že oněch dva a půl roku, během kterých byla Giulia vyvinuta, bylo přeci jen příliš krátkou dobou.
Vyjma toho musí Marchionne vyřešit další problém, který se týká zpomalení růstu v Číně. Z plánovaných 400 tisíc exemplářů měla totiž velká porce skončit právě na největším automobilovém trhu světa. Aktuální vývoj ovšem přiměl Alfu k přehodnocení strategie, díky které se dočkáme i jiného sledu chystaných novinek. S novým obchodním plánem nás má automobilka seznámit nejpozději na konci ledna, nicméně cíl v podobě 400 000 registrací ročně zůstává. Stejně jako onen rok 2018.
Marchionne v tomto ohledu pouze dodává, že namísto Číny se o větší prodeje budou muset postarat evropské a americké trhy. A právě proto dochází k jinému načasování chystaných nových modelů, které tak nemají vyhovět hlavně asijskému vkusu, ale Starému a Novému kontinentu. Zároveň i v jejich případě se dočkáme jistého zdržení, neboť dosud se počítalo s jejich uvedením do roku 2018. Nyní však bude projekt znovuzrození značky dokončen v roce 2019 či 2020.
Na základě těchto posunů se mění i odhady analytiků, z nichž mnozí ještě pár měsíců nazad naznačovali, že kýžené mety by Alfa Romeo skutečně mohla dosáhnout. Nyní se ale počítá s tím, že Giulia by po úplném uvedení na trh mohla dosáhnout 50 tisíc registrací ročně, spřízněné SUV pak zhruba třiadvaceti tisíc. Celkově by pak značka mohla prodávat 230 000 aut, vše ale bude záviset na příchodu dalších šesti novinek.
Střízlivější odhady dokonce naznačují, že Italové by nemuseli dosáhnout ani dvousettisícové mety. Tím by nejspíše značka dosáhla kritického bodu, po kterém by asi již následoval pád do propasti. Investoři by totiž dozajista neuvolnili dalších pět miliard Eur (cca 135,45 miliard korun), které padly na revitalizaci nyní. Další vývoj tedy nebude jen zajímavý, ale pro samotnou Alfu Romeo více než klíčový.
Novou Alfu Romeo Giulia QV si sice již můžete objednat...
...na dodání vozu ovšem budete nemalou chvíli čekat
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien