Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Coupe: rýsuje se další konkurent X6, přijít má v roce 2018
5.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Trendu velkých pětidveřových SUV se zkosenou zádí se nevyhne ani Porsche. Od roku 2018 chce prodávat v rámci řady Cayenne konkurenta pro X6 a MLC.
Zdá se nám, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu celou věčnost, ovšem ve skutečnosti od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. V záplavě veškerých nových crossoverů, které automobilky servírují automobilky s pozoruhodnou kadencí, stárne každý konkrétní model rychleji než dříve. Zaměříme-li se na segment těch největších a nejluxusnějších, pak většinu pozornosti musíme směřovat primárně na německý čtyřlístek. Na ofenzivu luxusních SUV si totiž v současnosti brousí zuby Mercedes, dalším velkým hráčem bude Audi a svojí troškou do mlýna přispěje i BMW. Porsche tomu nehodlá jen nečinně přihlížet a bude muset kontrovat.
Nedávno jsme napsali, že příští rok přivítáme faceliftované Caynne, jehož změny se ponesou v duchu menšího sourozence Macanu. Stane se tak zhruba tři roky před příchodem nové, v pořadí již třetí generace. Zmíněné teď můžeme doplnit o informaci o další karosářské variantě, která bude bojovat s BMW X6, chystaným modelem MLC a v nejsilnější specifikaci také s britským Range Roverem Sport RS nebo novým příspěvkem Bentley.
Porsche si do nové modelové řady Cayenne chystá čtyřdveřové kupé, které bychom směle mohli zařadit do kategorie SAC, jejíž založení je přičítáno mnichovskému výrobci. Podle britského Autocaru je Porsche s jeho návrhy již v pokročilém stádiu a do uvedení na trh zbývají zhruba tři roky. Podle zdrojů z Porsche by se mělo jednat o sportovnější alternativu ke klasické verzi, přičemž od ní si samozřejmě vypůjčí převážnou většinu pohonných jednotek, ne-li úplně všechny. To znamená zážehové i vznětové motory, plug-in hybridní benzinovou soustavu a možná také kombinaci nafty a elektromotoru. Alternativa ke klasickému Caynne s klesající střechou bude spolu s motory využívat také nově vyvinuté platformy MLB, kterou nyní piluje vývojové oddělení Audi.
Pokud by přiložená počítačová skica nelhala, budeme tu mít další napodobeninu X6. A že už nás to ani nepřekvapuje. Ostřeji střižený kabát s prvky modelů 918 Spyder okoření úzkým prosklením a střechou rychle se svažující směrem k zádi. Oproti klasickému Cayenne se Coupe pochlubí nižší světlou výškou, a tedy nižším těžištěm. Uvnitř se bude v podstatě jednat o pouhý derivát, ovšem i tam prý bude cítit jistý nádech sportovního top modelu. Pokud jste stejně jako my přemítali nad tím, proč Porsche už dávno něco takového nestaví, pak věřte, že mu v tom bránila jen nedostatečná výrobní kapacita v Lipsku způsobená velkou poptávkou po klasickém Cayenne. To má údajně změnit další investice do této továrny, která bude muset proběhnout ještě před rokem 2017, tedy předtím, než Porsche začne s produkcí nové generace.
Cayenne Coupe by mělo být zhruba o 15 až 20 procent dražší než klasická verze, což znamená, že vstupní motorizace se zážehovým šestiválcovým třílitrem vyjde na nějakých 1,67 milionu korun. Pokud se podíváme na to, co nabízí Porsche dnes, očekáváme také verze GTS a diesely. Na vrcholu pak bude dvojice variant Turbo, přičemž silnější Turbo S nabídne dozajista přes 560 koní. Šasí má být dostatečně schopné i pro ultrarychlou sportovní jízdu, což jistě předpokládá řádné pilování na Severní smyčce německého Nürburgringu. Tam ho dříve nebo později začneme vídat v maskáčích, ale to už trochu předbíháme událostem...
Porsche Cayenne Coupé má být sportovnější než klasické Cayenne, vzhledem nám opět připomíná BMW X6
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 4 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 6 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
