Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Estate 2013 míří do prodeje, máme nové fotky i detaily
15.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské kombi zvenčí sází na dramatickou stylizaci. Uvnitř nabízí velkorysou kapacitu zavazadelníku, pod kapotou pak úsporné motory.
Již zhruba za měsíc odstartuje ve Francii prodej nového Renaultu Clio Estate. Automobilka tak aktuálně představila novou sadu fotek, s níž přicházejí i nová data, která se přitom netýkají jen motorů, ale hlavně zcela protilehlé oblasti. Tedy zavazadlového prostoru, který oproti hatchbacku o poznání narostl. Renault totiž protáhl zadní převis (a s ním i délku vozu na 4 267 mm), díky čemuž zavazadelník nabobtnal z 300 na 443 l (85 litrů z této kapacity se nachází pod dvojitým krytem). Pokud navíc sklopíte zadní dělená opěradla, máte k dispozici 1 380 l. Podlaha přitom zůstává zcela rovná.
V rámci motorového prostoru se prozatím počítá jen se třemi pohonnými jednotkami. V případě benzinových agregátů je základem přeplňovaný tříválec 0,9 TCe o výkonu 90 koní, s nímž by měla být spojena spotřeba 4,5 l/100 km. Jak jsme si však řekli již během testu pětidveřového hatchbacku, dané hodnoty lze dosáhnout jen s velkým sebezapřením v laboratorních podmínkách. Rozhodně však s tak nízkou žíznivostí nepočítejte, pokud Clio Estate (do ČR možná vůz dorazí jako Grandtour nebo Kombi) naložíte až po střechu.
Dalším motorem v řadě je pak nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TCe, jehož 120 koní bude na přední kola přenášet dvouspojková automatická převodovka EDC. Ta by v budoucnu měla být k mání i pro zatím jediný nabízený turbodiesel, motor 1,5 dCi naladěný na 90 koní. Aktuálně si však milovníka nafty můžete pořídit pouze s manuálem, s nímž dosahuje spotřeby 3,2 l/100 km. I když i zde bude realita zřejmě o trochu vyšší, a to i přes přítomnost standardního systému start/stop.
V rámci výbavy se pak očekává kopírování nabídky hatchbacku. Což znamená tři úrovně (Authentique, Expression a Dynamique), otázkou je ale cenová politika. Nedávno uvedený model Fluence totiž dorazil hned se třemi cenami, zatímco u hatchbacku aktuálně evidujeme pouze jedinou sumu za daný motor a výbavu. Dá se ale předpokládat, že do konce března Renault vše upřesní.
Nový Renault Clio Estate nabízí zvenčí dramatický design, uvnitř pak kapacitu zavazadelníku až 1 380 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nejčtenější články
- Americké legendy lidi dál berou, Corvette frčí tak, že prodejně překonává hned šest dalších sporťáků dohromady
8.4.2024 - Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 - Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 - V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva