Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3

Ač se to zdá nemožné, ohromná limuzína se možná shlédne v elektrickém prckovi. Okopírovat by totiž měla karbonovou karoserii a separátní šasí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3

15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3

/

Foto: Rolls-Royce

Ač se to zdá nemožné, ohromná limuzína se možná shlédne v elektrickém prckovi. Okopírovat by totiž měla karbonovou karoserii a separátní šasí.

Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku nepatří mezi ty značky, jež by nás dennodenně zásobovaly desítkami novinek. Spíše naopak, tiskovou zprávu aby člověk pohledal. Pro tento týden se však s informacemi roztrhl pytel - nejprve jsme tu měli představení limitované edice Waterspeed Collection, poté jsme sepsali zprávu o chystaném SUV. V něm jsme přitom zlehka naťukli novou generaci Rolls-Royce Phantom, přičemž jsme uvedli, že dorazit by měla až za nějaké tři roky. To se sice zákazníkům může zdát jako enormně dlouhá doba, pro automobilku je však nejvyšší čas, aby pořádně šlápla do vývoje.

Zahájení prací nyní potvrdil šéfdesignér značky Giles Taylor, který uvedl, že jeho tým již začal pracovat na prvotních skicách. Mimo to je pak zvažována architektura, v tomto směru však ještě nepadlo finální rozhodnutí. Ve hře jsou dvě možnosti, přičemž první je evoluční verze stávajícího hliníkového samonosného rámu. Kromě toho však mateřské BMW zvažuje, že nový Phantom by vznikl přesně podle receptu elektromobilu i3 - dostal by tedy karbonovou karoserii sedící na separátním hliníkovém šasí.

Pokud ovšem bude upřednostněna druhá varianta, pak má mnichovská automobilka docela problém. Již nyní totiž sotva stíhá uspokojit poptávku po modelu i3, od podzimu pak navíc bude muset uspokojit i zákazníky hybridního sporťáku i8. V kombinaci s produkcí Rolls-Royce Phantom by tak musela přádelna karbonových vláken přidat minimálně jednu směnu. Zvláště, když Britové zvažují rozšíření portfolia.

Separátní šasí by totiž automobilce umožnilo stejnou variabilitu, s jakou byly vyráběny vozy na počátku minulého století. Shodný mechanický základ by přitom stále udržel náklady na uzdě. Navíc tu máme sekundární bonus v podobě snížení hmotnosti, což by následně zlepšilo jízdní dynamiku a snížilo spotřebu. V tomto směru lze ostatně počítat s podanou pomocnou rukou v podobě plug-in hybridu, třebaže ta bude hlavně papírová.

Zatímco tato alternativní verze již byla stoprocentně schválena a do produkce dorazí společně se standardním dvanáctiválcovým modelem, elektromobilu se od britské značky hned tak nedočkáme. Reakce zákazníků na koncept 102EX totiž byly rozporuplné a spíše negativní než pozitivní. Proto prozatím zůstane jen u jednoho testovacího exempláře.

Jen u těchto změn však Rolls-Royce nezůstane. Taylor totiž dodal, že mimo ně plánuje také odklon od stávajícího designu. Zachován zůstane víceméně jen zadní sloupek, který ukrývá cestující a nabízí jim tak nesrovnatelné soukromí. Jinak prý bude novinka méně formální, přestože má zároveň nabídnout větší charisma a větší vyhraněnost vůči zbytku světa. Uvidíme tedy v následujících měsících, s čím budeme mít v budoucnu tu čest.


Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3 - 1 - Rolls-Royce Phantom Series II 01Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3 - 2 - Rolls-Royce Phantom Series II 02Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3 - 3 - Rolls-Royce Phantom Series II 03Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3 - 4 - Rolls-Royce Phantom Series II 04Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3 - 5 - Rolls-Royce Phantom Series II 05Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3 - 6 - Rolls-Royce Phantom Series II 06
Současné generaci Rolls-Royce Phantom zjevně podle šéfdesignéra značky chybí charisma. Nástupce by jím tedy měl hojně oplývat

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.