Šéf VW otevřeně přiznal, že firma je v průšvihu, zatím ale našla řešení

Loni Němce trápil jeden problém, letos trpí druhým. Šéf koncernu tak nezastírá, že firma jede v krizovém režimu, jedním opatřením se ale vyšvihla k vysokým ziskům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf VW otevřeně přiznal, že firma je v průšvihu, zatím ale našla řešení

7.5.2021 | Petr Prokopec

Šéf VW otevřeně přiznal, že firma je v průšvihu, zatím ale našla řešení

/

Foto: Christophe Gateau, dpa

Loni Němce trápil jeden problém, letos trpí druhým. Šéf koncernu tak nezastírá, že firma jede v krizovém režimu, jedním opatřením se ale vyšvihla k vysokým ziskům.

Prakticky všechny automobilky, tedy s výjimkou Toyoty a Hyundai, výrazně trápí nedostatek čipů. I to je ostatně jeden z důvodů, proč Volkswagen Group již oznámil, že se stahuje z boje o světový trůn. Na něm se tedy zjevně udrží japonská automobilka, která možná zakrátko bude mít větší konkurenci v nově zformovaném koncernu Stellantis než v Němcích. Ti totiž aktuálně přiznávají, že firma je v problémech a jede v krizovém režimu. A zpět do normálu hned tak nepřepne.

Šéf koncernu Herbert Diess v tomto ohledu uvedl, že nedostatek čipů bude mít zásadní vliv na zisk ve druhém čtvrtletí. V tom prvním se přitom i přes veškeré těžkosti meziročně navýšil pětinásobně díky celkem jednoduchému řešení - preferování výroby drahých, tedy vysokomaržových vozů. Pro ty tedy čipy zbyly, pro mainstream ne vždy. Němci nicméně doufají, že po letních prázdninách si spraví náladu. „Uděláme vše, abychom ve druhém pololetí co nejvíce vykompenzovaly ztrátu aut, která jsme nemohli vyrobit. Nicméně události ve Spojených státech a v Japonsku nám rozhodně ublížily,“ uvedl Diess.

Šéf Volkswagenu přitom nenarážel pouze na požár, který vypukl u společnosti Renesas Electronics Corp., jenž je klíčovým hráčem na trhu. Za stávajícími problémy totiž stojí i nebývalé mrazy v Texasu na počátku letošního roku, díky nimž byla ovlivněna produkce firem Samsung Electronics, Infineon a NXP Semiconductors. Také v těchto případech se pochopitelně jedná o dodavatele čipů. Mimo to ovšem automobilky dojíždí i na lockdowny a větší zájem zákazníků o elektroniku.

Dle Diesse koncern kvůli chybějícím komponentům nemohl v prvním čtvrtletí vyrobit zhruba 100 tisíc aut, ve druhém má ovšem jít o ještě větší číslo. Není tedy překvapivé, že akcie koncernu poklesly o 2,8 procenta. A to přesto, že Němci nemají pouze špatné, ale také dobré zprávy. V návaznosti na ono ziskové první čtvrtletí totiž očekávají, že v tom druhém se marže navýší na 5,5 až 7 procenta, jakkoliv původně se počítalo s 5 až 6,5 procenty. Za tímto růstem přitom stojí hlavně rostoucí prodeje vozů Porsche a Audi, mimo jiné kvůli zmíněnému opatření.


Šéf VW otevřeně přiznal, že firma je v průšvihu, zatím ale našla řešení - 1 - Herbert Diess Skoda PerexŠéf VW otevřeně přiznal, že firma je v průšvihu, zatím ale našla řešení - 2 - Herbert Diess VW vs Apple car Perex
Herbert Diess přiznal, že firmu trápí nedostatek čipů. Ovlivnit by měl hlavně výsledky ve druhém kvartálu, v to prvním se automobilka udržela vysoko v zisku díky preferování výroby vysokomaržových vozů. Foto: Škoda Auto/Volkswagen

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.