Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia

(doplněno) Koncepční kabriolet vychází z Toyoty Prius C, je však nepatrně kratší a nižší. V rámci spotřeby si prý neřekne o více než průměrných 2,82 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia

14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Koncepční kabriolet vychází z Toyoty Prius C, je však nepatrně kratší a nižší. V rámci spotřeby si prý neřekne o více než průměrných 2,82 l/100 km.

Doplněno 17:30 V průběhu dne se nám podařilo sesbírat nové fotky a informace rovněž o poslední chybějící části trojlístku, modelu Aqua Cross. Ten ve srovnání se standardním hatchbackem dostal populární černé plasty ve spodní části karoserie, s nimiž koresponduje jiná čelní maska, mlhovky a střešní ližiny. Uvnitř se pak dočkáme víceméně jen jinak zbarveného čalounění, pod kapotou by však tento model dostat hybridní pohonné ústrojí. O tom nám ale prý Toyota poví až na autosalonu.


Pro japonskou automobilku Toyota je domácí autosalon logicky velmi důležitý. Proto bychom se neměli divit náloži novinek, které v Tokiu představí, stejně jako neudiví ano to, že většina z nich staví na alternativním pohonu. Koncept FCV tak budou pohánět palivové články, zatímco Toyota FV2 by chtěla být koněm budoucnosti. To jsou ale fakta, která již delší dobu víte, proto přejděme k dnešní novince.

Než se ovšem konceptu Aqua Air pořádně podíváme pod kapotu, trochu osvětlíme jeho historii. Studie totiž vychází ze standardního hybridního hatchbacku, který je na japonském trhu prodáván jako Aqua, zatímco zbytek světa jej zná pod názvem Prius C. Platformu pak má společnou s nám dobře známým modelem Yaris, ačkoliv rozměrově je o pár centimetrů větší.

To je ostatně patrné i z otevřeného konceptu, který měří 3 990 mm na délku, 1 690 mm na šířku, 1 440 mm na výšku a v rámci rozvoru nabízí 2 550 mm. Je tak o deset milimetrů kratší a nižší než koncept Aqua G Sports, který Toyota představila na lednovém Tokio Auto Salonu a jenž by měl jít ještě v závěru tohoto roku do prodeje. Samozřejmě prozatím jen v Japonsku.

Aktuálně přitom není zcela jasné, zda novinka bude kroky svého příbuzného následovat (a teď nemyslíme zrovna přítomnost na stánku v Tokiu, kde se samozřejmě oba vozy vedle sebe ukážou). Identické pohonné ústrojí složené z 1,5litrového čtyřválce Atkinsonova cyklu, elektromotoru a převodovky CVT však jisté produkční možnosti naznačuje.

Raději ale nebudeme předbíhat záměrům Toyoty a počkáme na slavnostní představení, ke kterému dojde příští týden. Proto v závěru jen dodáme, že koncept Aqua Air nabídne stejně jako hatchback s pevnou střechou 100 koní a spotřebu 2,82 l/100 km. Přičemž na stánku oba modely doplní ještě studie Aqua Cross. O té ale prozatím není nic známo.

Toyota Aqua Cross


Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 1 - Toyota Aqua Cross avizo 01Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 2 - Toyota Aqua Cross avizo 02

Toyota Aqua Air

Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 3 - Toyota Aqua Air avizo 01Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 4 - Toyota Aqua Air avizo 02

Toyota Aqua G Sports

Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 5 - Toyota Aqua G Sports nove foto 01Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 6 - Toyota Aqua G Sports nove foto 03Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 7 - Toyota Aqua G Sports nove foto 04Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia - 8 - Toyota Aqua G Sports nove foto 02

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.