Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina XD3 Bi-Turbo: prvním SUV Alpina je BMW X3 35d s výkonem 350 koní
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Samostatná, čí spíše samozvaná automobilka dokázala porazit svým prvním SUV konkurenční Audi SQ5. Je rychlejší i úspornější.
Alpina se na ženevském autosalonu skutečně rozjela. Kromě nové B3 v několika verzích totiž představila také své vůbec první upravené SUV. Jeho základem je BMW X3 35d, které ve standardní formě z nadvakrát přeplňovaného šestiválcového turbodieselu vytlačí 313 koní a 630 Nm točivého momentu. Tedy zhruba stejně jako konkurenční Audi SQ5 3,0 TDI. Alpina však lehčími modifikacemi v motorovém prostoru a výměnou sériového výfuku za nerezový kousek s lepší průchodností a čtyřmi koncovkami získala 350 koní. Točivý moment pak narostl na 700 Nm, přičemž celou porci máte k dispozici v rozmezí 1 500 a 3 000 otáček.
Souběžně s těmito úpravami byla speciálně pro tento model poskládána standardní osmistupňová převodovka ZF. Mimo to Alpina XD3 BiTurbo dostala elektronicky stavitelné tlumiče, agresivnější bodykit nebo 20palcová kola s klasickým designem Alpina Classic a obutím Michelin Pilot Sport. Zlepšení akcelerace oproti dárcovskému vozu se tak nemůžeme divit. Pro fanoušky BMW a Alpiny by však mělo být podstatné, že s časem 4,9 sekundy, potřebným ke zrychlení z klidu na stovku, a nejvyšší rychlostí 253 km/h mnichovské SUV poráží i zmíněné Audi SQ5.
Vedle lepší dynamiky by Alpina měla nabídnout také lepší spotřebu. Tedy alespoň tu papírovou. Podle značky průměrná žíznivost naroste zmíněnými modifikacemi ze standardních 6,1 l/100 km na 6,8 litru, což je o čtyři desetinky méně než u Audi.
Na závěr zmíníme interiér, kde najdete sportovní volant a sedadla nebo dvoubarevné kožené čalounění s kontrastními švy. K mání by pak Alpina XD3 Bi-Turbo měla být po skončení autosalonu, přičemž dopřát si ji mohou jen evropští zákazníci, kteří jakožto jediní na světě v takové míře holdují naftě a zároveň si mohou dovolit podobná auta.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.








První SUV Alpiny živě na ženevském výstavišti
Alpina XD3 BiTurbo sice posílila jen nepatrně, zrychlení z klidu na stovku však oproti sériové verzi kleslo o 0,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 7 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 3 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
před 5 hodinamiBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
před 6 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 7 hodinamiKia se nepoučila z fiaska sesterského Hyundai, jen na elektřinu přejde s těmi nejméně vhodnými modely
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva