Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky
19.6.2021 | Petr Miler
Vysoké kilometrové nájezdy jsou u některých aut obvyklé, u jiných méně. Obvykle mezi hodně ojetými auty najdeme německé, švédské nebo japonské stroje, i Francouz ale někdy vystrčí růžky.
Hodně ojetým autům se věnujeme pravidelně, protože vysoké kilometrové nájezdy jsou podle nás nejlepším znakem dlouhé výdrže. Logika za tímto tvrzením je jednoduchá - pokud nějaké auto „drží”, majitel s ním jezdí a jezdí. A pokud ne, tak ho spíše opravuje a dříve nebo později prodá. Až se dostane do situace, kdy o něj přes stále relativně nízký kilometrový proběh nikdo nemá zájem.
Statistiky jako ta výše odkazovaná naznačují, že s nájezdy na tom všechny značky a modely aut nejsou stejně. Dá se pochopitelně čekat, že se Škodou Fabia se bude jezdit méně než s BMW 5, ale pokud jde o vozy stejných tříd a obvyklého využití, jen jiných značek? Tam už je podobné srovnání zcela relevantní.
Někteří na podobné statistiky reagují tím, že hodně ojeté auto se najde u prakticky každé značky a typu. Jenže není to pravda, ani optikou extrému si nejsou jednotliví výrobci ani za mák blízcí - pokud vám ukazujeme nějaké hodně jeté auto, je obvykle německé, německé, švédské nebo japonské. Takových vozů je navíc na trhu obvykle stabilně hodně, u jiných značek ale obvykle nejsou žádná.
Nejsme „rasisté”, a tak i na taková auta čekáme. A někdy se objeví, ukázali jsme vám třeba hodně jeté Hyundai nebo značně „olítaný” Fiat. Korejská ani italská auta s vysokými nájezdy, řekněme přes půl milionu km, se téměř nevidí a to samé platí po autech francouzských. Přesto se i takové občas najde a rádi vám jej ukážeme.
Konkrétně dnes budeme hovořit o Citroënu. Pokud se podíváte na všechny ojetiny této značky v Evropě, najdete nyní v prodeji jen hrstku aut s více jak půl milionem ujetých km. Pokud mezi nimi pomineme nesmysly, překlepy a dodávky, najde se jen pár strojů, obvykle vyřazené taxíky. Na jedno auto s obvyklejším využitím a vyšším nájezdem ale narazíte - kombík C5 z roku 2008.
Ne že by tedy jezdil zase tak moc, ale jezdil dlouho - za 13 let v rukou jediného majitele urazil přes 580 tisíc km. V průměru 45 tisíc km ročně skutečně není extrém, ale není to ani málo a Citroëny s takhle vysokým číslem na tachometru za jakkoliv dlouhou dobu k vidění nebývají. Tento to dotáhl až k cifře 584 580 km. O tomto kousku se dozvídáme díky inzerci, kde je na prodej za 3 300 Eur, tedy asi 84 tisíc korun. A je to docela obvyklá C5, kombík s motorem 2,0 HDi, který podle prodávajícího stále nabídne 136 koní.
Pokud z fotografií pořízených bramborou za mizerného světla máme soudit na stav, nepůsobí úplně špatně. Prodávající dealer Citroënu říká, že auto dobře zná, protože první majitel jej koupil u něj, tam jej také servisoval a nyní prodává. Prý má za sebou kompletní údržbu a je v dobrém technickém stavu. Nutnou výměnu převodovky v 470 tisících km pak předkládá jako plus, protože... co vyměnil první majitel, to mine vás.
Zda o takový stroj máte zájem, je otázkou, ale o to tu ani moc nejde, chtěli jsme vám spíš ukázat něco, co se příliš nevidí. Jak vidno, i Citroën s 600 tisíci km „může vzniknout”, nic obvyklého to ale ani po dnešku není.












Průměrný roční nájezd tohoto auta není extrémní, protože jej ale první majitel vlastnil 13 let, dotáhl to s ujetými km až skoro k 600 tisícům km. Foto: Bandierauto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 5 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 7 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 8 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 10 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva