Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaký výkon a hmotnost má ve skutečnosti Alfa Romeo Giulia QV? Výsledky překvapí
1.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Je to nejrychlejší sedan Nordschleife, stovku udělá pod 4 s a jede skoro 300 km/h. Tak to musí být výkonná a lehká, nebo ne?
Na ostrou zadokolku značky Alfa Romeo jsme čekali mnoho let, a tak není divu, že se Giulii Quadrifoglio Verde dostává značné pozornosti automobilových nadšenců i médií. Z Německa víme, že je nejrychlejší z konkurence, že stovku skutečně zvládne pod čtyři vteřiny. A z USA přišly informace o tom, že je na okruhu rychlejší než BMW M3 Competition.
Nikdo ji ale nezměřil na motorové brzdě, aby se dozvěděl, jaký je skutečný výkon jejího vidlicového šestiválce. Pustili se do toho lidé z amerického AutoAvanti a jak to dopadlo, se můžete podívat na videu níže. Nebudeme napínat, Alfě bylo na kolech naměřeno 392 hp výkonu a 389 lb-ft točivého momentu. Přepočteno na metrické jednotky to je 397,2 koně a 527,4 Nm.
Od tabulkových hodnot v metrických jednotkách - 510 koní a 600 Nm - to jsou dost velké rozdíly, u výkonu to dělá nějakých 22 %. Připomínáme ale, že byl měřen výkon na kolech, zatímco výrobcem udaná čísla platí pro výstup z motoru. V převodovce a dalších částech pohonného vždy dochází ke ztrátám. obvykle se počítá s 15 %. Pokud bychom vzali v úvahu tuto „konstantu”, jsme na 467,3 koně na klikové hřídeli. To je pořád docela málo.
V úvahu je ale třeba vzít ještě jeden fakt - měření proběhlo na motorové brzdě Mustang, která tradičně vykazuje o něco nižší hodnoty kvůli odlišnému způsobu měření. Podíváme-li se na výsledky jiných aut téhož dynamometru, jsme např. na 359 koních a 473 Nm na kolech u BMW M3 F80 (udáváno 431 k a 550 Nm) či 432 koních a 671 Nm u aktuálního Mercedesu C63 AMG (udáváno 510 koní 700 Nm. I tady jsou tedy naměřená čísla nižší, než jsme zvyklí vídat, přesto jsou po započtení oněch 15 % ztrát velmi blízko udávaným hodnotám (422 a 508 koní). U Alfy jsou jim pořád dost daleko.
Čím to? Auto, které zvládne stovku pod čtyři vteřiny (a nejen to, viz naše video s měřením dynamiky až k 300 km/h úplně dole), jednoduše musí mít vyšší výkon, zvláště s ohledem na hmotnost, kterou ještě zmíníme. Nějakou chybu či záměrný omyl při měření nepředpokládáme - majitel auta je nadšenec a měření proběhlo u lidí, kteří jich provedli nespočet. Odpověď by se mohla skrývat jinde. Toto je kus běžného zákazníka, ne ten novinářský. Uživatel mohl na jedné straně použít špatný benzín, na druhé straně by bylo na místě podezření na uměle zvýšený výkon novinářských kusů. To není v automobilovém světě nic mimořádného ani nového. Zatím jsou to ale jen spekulace - více světla do věci vnesou až další měření dalších prodaných kusů.
Kromě údajů o výkonu se dozvídáme také přesnou hmotnost Giulie QV - 3 790 liber, tedy 1 719 kilogramů. V autě bylo údajně asi 41 kg paliva a vybavení, takže se dostáváme na hmotnost s prázdnou nádrží 1 678 kg. Giulia QV (s automatickou převodovkou) tedy není žádná lehká váha, i tady automobilka hovoří o trochu jiných číslech. A znovu - pokud vůz (zde i s automatem) má být tak rychlý Nordschleife, nemůže mít 467 koní na 1 678 kg, to je prostě málo. Nakonec i tady se mluvilo o tom, že čas vozu nebyl dosažen úplně férově...
Takhle vypadá Giulia QV na brzdě a výsledky z ní. Všimněte si také fungování aktivní aerodynamiky
Toto jsou výsledky vážení vozu - krom celkové naměřené hmotnosti je tu i její rozložení na jednotlivých kolech
Menší pohled pod sukni není k zahození
Zdroj: AutoAvanti@YouTube přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva