Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto se opravdu správně vyvažují kola na LaFerrari. Vysvětlení značky je bizarní
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to jedno z nejexkluzivnějších aut a nedá se říci, že by si jeho tvůrci nedali záležet na tom, jak vypadá. V případě vyvažování kol je jim to rázem jedno.
Tyto dny jsou u většiny motoristů spojeny s návštěvou pneuservisů a nahrazení letního obutí zimním. Je to celkem rutinní operace, při které - pokud nemáte jednu sadu kol pro letní a druhou pro zimní provoz - dojde k demontáži letních pneumatik a montáži těch zimních. Neodmyslitelně k tomu patří i následné vyvažování kompletních kol, které zajistí, že nebude docházet k rozličným nepříjemnostem od nerovnoměrného sjíždění pneu až po přenášení nepříjemných vibrací do volantu.
To se dělá s pomocí závažíček, typicky olověných, která se dnes na kola převážně lepí. Méně zkušeným motoristům se může zdát, že už se dnes kola ani nevyvažují, ale vyvažují - jen to obvykle nejsou vidět. Je zvykem lepit závaží na různá místa vnitřní části disku, protože dosáhnete prakticky stejného efektu z hlediska funkce, nemusíte se ale při každém míjení vozu potýkat s poněkud nevzhledným doplňkem.
Je skoro nemožné narazit na jakkoli prestižnější vůz, kde by to bylo jinak. Vidět zánovní Audi, BMW, Mercedes, Porsche, cokoli podobného s viditelnými závažíčky na discích kol je prakticky nemožné, prostě se to tak nedělá. O to překvapivější je vidět něco takového na Ferrari LaFerrari, tedy hypersportu, jehož cena může snadno přesáhnout i sto milionů korun. Na něčem takovém to vypadá opravdu nepatřičně, tohle auto je nejen technický, ale i designový skvost a najednou... viditelná závaží.
Když to člověk uzří poprvé, řekne si, že se někdo spletl. Že si někdo v pneuservisu nevěděl rady a závaží namontovat na vnější část ráfku. Jenže když si projdete fotky různých LaFerrari, zjistíte, že tohle není nic ojedinělého, na tomto voze to tak obvykle je. A o opakovaný omyl opravdu nejde.
V případě LaFerrari dochází k dodatečnému vyvažování kol i lepením olůvek na vnější okraj ráfku. Není to něčí zběsilý nápad, je to postup určený samotnou automobilkou. Důvod tkví podle ní v tom, že hybridní hypersport je ve své podstatě závodní vůz, takže o funkci tu jde v první řadě, o formu až ve druhé. A s pomocí vně lepených závaží jde dosáhnout preciznějšího výsledku.
Takový přístup lze na jednu stranu kvitovat, na tu druhou nám to ale příliš nezapadá do toho, jak je ztvárněn zbytek vozu. Prakticky nic jiného tu nevypadá jako nějaké utilitární zařízení, je to nejen sportovní, ale i luxusní stroj kladoucí důraz i na atraktivní design a výjimečné materiály. A na kolech má jít rázem jen o funkci?
Nejsme si tedy jisti, jestli tady automobilka trochu nefabuluje a ten pravý důvod netají. Protože kdyby uvažovala opravdu takto, těžko se bude obtěžovat třeba instalací žlutých (nebo jakýkoli jiných...) linek do interiéru, jak je můžeme vidět na Apertě níže. Ani to totiž funkci nepomáhá a mnohé z viditelného ji svou hmotností jen zhoršuje - závodní vůz žádné takové výstřelky nepotřebuje...





Pokud toužíte po vyrovnané jízdě, je třeba i LaFerrari osadit nevzhledným kouskem olova
Na prezentačních kusech ale samozřejmě nic podobného neuvidíte
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva