Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto se opravdu správně vyvažují kola na LaFerrari. Vysvětlení značky je bizarní
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to jedno z nejexkluzivnějších aut a nedá se říci, že by si jeho tvůrci nedali záležet na tom, jak vypadá. V případě vyvažování kol je jim to rázem jedno.
Tyto dny jsou u většiny motoristů spojeny s návštěvou pneuservisů a nahrazení letního obutí zimním. Je to celkem rutinní operace, při které - pokud nemáte jednu sadu kol pro letní a druhou pro zimní provoz - dojde k demontáži letních pneumatik a montáži těch zimních. Neodmyslitelně k tomu patří i následné vyvažování kompletních kol, které zajistí, že nebude docházet k rozličným nepříjemnostem od nerovnoměrného sjíždění pneu až po přenášení nepříjemných vibrací do volantu.
To se dělá s pomocí závažíček, typicky olověných, která se dnes na kola převážně lepí. Méně zkušeným motoristům se může zdát, že už se dnes kola ani nevyvažují, ale vyvažují - jen to obvykle nejsou vidět. Je zvykem lepit závaží na různá místa vnitřní části disku, protože dosáhnete prakticky stejného efektu z hlediska funkce, nemusíte se ale při každém míjení vozu potýkat s poněkud nevzhledným doplňkem.
Je skoro nemožné narazit na jakkoli prestižnější vůz, kde by to bylo jinak. Vidět zánovní Audi, BMW, Mercedes, Porsche, cokoli podobného s viditelnými závažíčky na discích kol je prakticky nemožné, prostě se to tak nedělá. O to překvapivější je vidět něco takového na Ferrari LaFerrari, tedy hypersportu, jehož cena může snadno přesáhnout i sto milionů korun. Na něčem takovém to vypadá opravdu nepatřičně, tohle auto je nejen technický, ale i designový skvost a najednou... viditelná závaží.
Když to člověk uzří poprvé, řekne si, že se někdo spletl. Že si někdo v pneuservisu nevěděl rady a závaží namontovat na vnější část ráfku. Jenže když si projdete fotky různých LaFerrari, zjistíte, že tohle není nic ojedinělého, na tomto voze to tak obvykle je. A o opakovaný omyl opravdu nejde.
V případě LaFerrari dochází k dodatečnému vyvažování kol i lepením olůvek na vnější okraj ráfku. Není to něčí zběsilý nápad, je to postup určený samotnou automobilkou. Důvod tkví podle ní v tom, že hybridní hypersport je ve své podstatě závodní vůz, takže o funkci tu jde v první řadě, o formu až ve druhé. A s pomocí vně lepených závaží jde dosáhnout preciznějšího výsledku.
Takový přístup lze na jednu stranu kvitovat, na tu druhou nám to ale příliš nezapadá do toho, jak je ztvárněn zbytek vozu. Prakticky nic jiného tu nevypadá jako nějaké utilitární zařízení, je to nejen sportovní, ale i luxusní stroj kladoucí důraz i na atraktivní design a výjimečné materiály. A na kolech má jít rázem jen o funkci?
Nejsme si tedy jisti, jestli tady automobilka trochu nefabuluje a ten pravý důvod netají. Protože kdyby uvažovala opravdu takto, těžko se bude obtěžovat třeba instalací žlutých (nebo jakýkoli jiných...) linek do interiéru, jak je můžeme vidět na Apertě níže. Ani to totiž funkci nepomáhá a mnohé z viditelného ji svou hmotností jen zhoršuje - závodní vůz žádné takové výstřelky nepotřebuje...





Pokud toužíte po vyrovnané jízdě, je třeba i LaFerrari osadit nevzhledným kouskem olova
Na prezentačních kusech ale samozřejmě nic podobného neuvidíte
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejčtenější články
Ani 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
6.8.2025Honda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
6.8.2025Bezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
6.8.2025Němci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
6.8.2025Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
7.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.04. 21:58 - tommas
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch